9 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben nu cold Turkey aan het proberen, maar hier lijkt de speen nu vervangen door mijn borst. Ik heb geprobeerd een knuffel te geven, maar die wilt hij niet(gooit ie steeds boos weg) . Mijn zoontje slaapt nu al 3 dagen zonder speen 🥳. Ze zeggen dat het na een week al een gewoonte is en ze hem niet meer missen. Nu zie ik nog af en toe dat hik zijn vingers in de mond stopt. Die haal ik er dan uit en geef ik mijn borst nog even. Hij valt altijd in slaap aan de borst.

2 maanden geleden

Wij zitten met dezelfde vraag. We zijn in ieder geval gestopt met overdag geven. Voor snachts heb ik nog even geen idee. We hebben wel is geprobeerd haar zonder speen in slaap te laten vallen, maar dan is ze zo overstuur dat ze echt niet gaat slapen. Meestal laat ze hem los als ze 10 minuutjes slaapt en daarna slaapt ze de hele nacht zonder. We laten het voor nu nog maar even zo, maar lees graag mee voor de tips.

2 maanden geleden

'Gewoon' niet meer geven. Klinkt makkelijk maar fit is wel de manier om van een speen af te komen.

2 maanden geleden

Reactie op Grace93

'Gewoon' niet meer geven. Klinkt makkelijk maar fit is wel de manier om van ...
En hoe gaan ze dan slapen ? Gewoon laten krijsen tot ze van moeheid in slaap valt vind ik persoonlijk geen optie. Hoe heb jij dit gedaan?

2 maanden geleden

Wij zijn eerst overdag begonnen zonder speen in de auto, draagzak of wagen. Daarna wel meteen coldturkey voor de nacht en toen was het overdag ook niet meet nodig. Wij hebben de waiting approach gedaan

2 maanden geleden

Oprechte interesse Waarom zou je dit nu al willen?

2 maanden geleden

Reactie op rianne123456

Oprechte interesse Waarom zou je dit nu al willen?
Omdat... telkens wanneer haar speen uit haar mond is gaat ze huilen en moeten wij de speen weer in haar mond doen, soms gaat het gewoon goed en soms huilt ze snachts en doen we de speen weer in haar mond en dan slaapt ze veder. Denk dat het voor haar fijn is en voor ons ook.

2 maanden geleden

Reactie op Azra47

Omdat... telkens wanneer haar speen uit haar mond is gaat ze huilen en moet ...
Ja oke daar kan ik mij deels in vinden. Maar aan de andere kant als het helpt en zoveel troost geeft zou ik die keren heen en weer lopen misschien voor lief nemen. Rond een maand of 9/10 leren ze zelf speentje terug in het mondje te doen.

2 maanden geleden

Reactie op rianne123456

Ja oke daar kan ik mij deels in vinden. Maar aan de andere kant als het hel ...
Ik snap je punt, ze kan al zelf haar speen pakken en in haar mond doen alleen heel gek tijdens slapen doet ze dit niet ik demk zelf namelijk omdat ze eigelijk nog half aan t slapen is. Maar ik wil het proberen en kijken hoe t gaat als k merk dat het voor haar niet goed voelt dan hou ik het zo zoals het is.