21 Reacties
vorig jaar
Ik heb 6 weken geleden ook een koperspiraal laten plaatsen. Ik had voorheen nooit echt last van ongesteldheid klachten. Sinds ik de koperspiraal heb, heb ik heel veel bloedingen, last van mijn buik en onderrug. Hoop dat de klachten snel minder worden. Heb er al een beetje spijt van...
vorig jaar
Ik heb op 6 juni een Mirena spiraal laten plaatsten en tot nu toe vind ik het echt een ramp. Ik ben sindsdien continu ongesteld. De eerste 3 weken kon ik niet zonder kraamverband. Ik hoop echt dat het beter gaat worden
vorig jaar
Ik heb dezelfde ervaring gehad met koperspiraal. Bijna wee-achtige krampen en heel heftig ongesteld. Ik heb hem met 6 maanden en 0 verbetering laten verwijderen. Nooit meer!!
vorig jaar
Ik heb nu 5 weken een mirena spiraal. Heb de eerste 4 weken gebloed en zeurderige krampen. Nu niks meer gelukkig. (Daarbij raadde de verloskundige vanaf het begin al geen koperspiraal ivm ergere krampen en ongesteldheid)
vorig jaar
Reactie op cinlee89
Ik heb een mirena gehad voor dat ik kinderen kreeg maar heb er een jaar lan ...
Ik heb hem ook gehad tussen mijn zwangerschappen in en toen heb ik hem na 8 maanden ook laten verwijderen door gedoe. Ik heb er nu weer een sinds 10 weken na de bevalling nu dus 8 weken geleden geplaatst en helemaal geen last zoals de vorige keer.
vorig jaar
Reactie op Stefanie14-02
Ik heb op 6 juni een Mirena spiraal laten plaatsten en tot nu toe vind ik h ...
Wow ik dacht er net over om hier een topic over te starten. Ik heb dan vandaag laten plaatsen maar heb idd gewoon kraamverband nodig?! Echt bizar. Heb 2 keer eerder mirena gehad en toen nooit gebloed. Kan dit komen doordat je bevallen bent? Ik vind het wel een naar idee!! Als ik lach, of omhoog kom, dan voel ik gewoon een stolsel naar beneden "vallen"... gadver 🫣
vorig jaar
Reactie op LeoLeo123
Wow ik dacht er net over om hier een topic over te starten. Ik heb dan vand ...
Is dit je eerste menstruatie na je bevalling ?
vorig jaar
Ik hoor vaker dat met de koperspiraal meer klachten ervaren worden. Bij mij raadde de huisarts het oom af. Ik heb het toch genomen maar bij de controle moest hij verwijderd worden omdat hij niet goed bleef zitten. Nu heb ik de mirena (2e keer) en daar totaal geen klachten bij.
vorig jaar
Ik heb niet de koper maar wel de mirena.. ik heb op t punt gestaan hem te verwijderen. Had zelfs een afspraak bij mijn huisarts.. dezelfde klachten als jou maar ook erge krampen ik heb altijd de mirena gehad nooit zoveel last. Ik heb denk ik toch 8 weken flink last gehad ineens was het ook over. Spiraal zat goed volgens de arts.
vorig jaar
Na mijn vorige zwangerschap een mirena laten plaatsen; geen klachten. Maar wel verschrikkelijk bedrukt door de hormonen. 5 juli een koper laten plaatsen, week lang gebloed door t plaatsen maar verder weinig last gehad maar toen wee-achtige buikpijn tijdens de menstruatie, echt heel heftige krampen. 9 dagen menstruatie gehad, flinke stolsels en veel helder bloed. Maar dit was pas na m’n zwangerschap (dochter is 5.5 maand) m’n 2e menstruatie. Toen de menstruatie klaar was, dus nu op dit moment helemaal geen last van de spiraal! Ben benieuwd naar de volgende menstruatie; verloskundige gaf aan dat het ongeveer 3 maanden duurt voor je lijf er gewend aan is. 🥰
vorig jaar
Ik heb vannacht toch gebeld naar de huisartsen post vanwege die grote stolsels en elk uur kraamverband nodig. De gynaecoloog heeft net gecontroleerd en de spiraal zit wel goed. Dus dat is in orde. Ik krijg 5 dagen zo'n kuur van tabletten die het bloeden moeten stoppen, tranexaminezuur. Ze zeiden wel echt als het bloeden niet minder wordt daarmee meteen weer bellen... ik vind het eigenlijk zo gek om te lezen dat meer vrouwen dit dus hebben op dit forum en dat je hier vooraf niets over hoort. Als ik deze kans had geweten had ik zeker nu nog geen spiraal genomen:( ondertussen krijg je allerlei eendenbekken in je, doen de stolsels en hoeveelheid bloed me denken aan de erge fluxus die ik heb gehad en dat terwijl t down under net een beetje beter ging allemaal. Vandaar dat ik anticonceptie wilde weer in de eerste plaats natuurlijk.. pfff.. ik baal er wel van hoor.
vorig jaar
Ook geen ervaring met koperspiraaltje maar wel 2x 5jaar een mirena (gehad voordat ik zwanger werd, vanaf mijn 17e al).Juist omdat ik heftig menstrueerde en daardoor mijn ijzergehalte te laag werd. Ik heb daar dus goede ervaring mee en menstrueerde helemaal niet meer.
Ik hoor in mijn omgeving verschillende dingen. De een reageert er heel goed op en een ander ervaart wel klachten. Zal per persoon verschillen en denk dat het altijd goed is bij jezelf nagaan of iets goed voelt of niet. Misschien is iets gewoon niet voor je of reageer je er niet lekker op.