21 Reacties
2 jaar geleden
Geen ervaring hier, maar ik volg op instagram Sterkher. Zij geeft goede en betrouwbare informatie, ook voor sporten na een sectio. Zij heeft ook een (online) programma voor het opbouwen. Ook volg ik Fitzwanger_online, is vergelijkbaar.
Met een sectio mag je volgens mij inderdaad een paar weken later starten dan met een vaginale bevalling, maar dit zal ook per persoon weer verschillen.
Ook wellicht een tip om een afspraak te maken bij een bekken fysiotherapeut rond de 6 weken postpartum, dan kijken ze hoe het met je bekkenbodem is en geven ze ook adviezen voor sporten.
Niet helemaal antwoord op je vraag, maar wellicht heb je er wat aan :)
2 jaar geleden
Ik ben afeglopen maandag precies 6 weken geleden bevallen en heb diezelfde avond weer voor het eerst weer paard gereden. Dit ging hartstikke goed!
Gisteravond weer gereden en ik voel me echt top!
Wel moet ik hierbij zeggen dat ik na mijn geplande keizersnede vanaf dag 1 al heel fit was, dus dit speelt zeker mee.
Na mijn eerste bevalling (zware bevalling, ge毛indigd in een spoed keizersnede) heb ik een jaar niet kunnen paardrijden/sporten.
Mijn advies zou zijn om te luisteren naar je lichaam!
2 jaar geleden
Reactie op sils
Misschien een rare vraag. Maar hebben meer echt een hang buikje nu?
Ik ben ...
Ik had na mijn 1e ks idd een "afdakje" Ik heb het idee dat dat komt omdat dat litteken strakker is dan de rest. Het is nu zeker niet minder geworden na de 2e.
Het blijft altijd wel zichtbaar, maar ik vond dat gaandeweg het wel wat minder werd.
2 jaar geleden
Ik ga met 6 weken weer sporten. Langzaamaan beginnen met lichaamsgewicht oefeningen + beetje cardio (fietsen,crossen, lopen) En hardlopen wacht ik nog iets langer mee. Heb een dubbele bevalling gehad (1,5u geperst+misluke vacu眉m en daarna spoed ks) maar voel me nu wel erg goed. Maar ik wil niet onnodig druk op mn bekkenbodem door t hardlopen dus dat ga ik rond 8 weken rustig opbouwen als dat goed voelt.
2 jaar geleden
Bij de eerste voelde ik mij minder fit na de spoedkeizersnee, toen ben ik na 11 weken begonnen met sporten. Nu moet ik nog even kijken. Fysiek zou ik denk ik vanaf 6 weken wel kunnen beginnen, maar met mijn borstvoeding en het slaap te kort moet ik even kijken wanneer ik weer wil beginnen.
2 jaar geleden
Ik ben na 6 weken gestart met een personal trainer, hij heeft een programmaatje gemaakt voor in de sportschool. Vooral core oefeningen en ik mag heeeeel rustig en kort weer hardlopen. Heb met de kinderwagen hardgelopen en dan 100 meter ietsje versnellen en dan weer 2 minuten wandelen. 2,5 km dus stelt echt nog weinig voor maar voelt wel ok茅. Volgende week 8 weken, ga as zaterdag spinnen (alleen zit oefeningen, wordt toevallig ook gegeven door mij trainer en die geeft dan aan wat ik wel/niet mag). En de week daarna probeer ik weer eens te zwemmen. Ben van nature een duursporter dus dat helpt wellicht ook bij het weer oppakken van deze sporten. En alles echt nog heel rustig aan hoor!
2 jaar geleden
Reactie op sils
Misschien een rare vraag. Maar hebben meer echt een hang buikje nu?
Ik ben ...
Heb ik ook! Ben er ook bang voor. Buik is nog flubberig en het afdakje gaat denk ik niet meer weg ben ik bang. Terwijl ik voorheen echt een platte bui had :(
2 jaar geleden
Denk dat dat buikje wel weggaat hoor dames! Geduld is een schone zaak 馃槃 geef je lichaam ook weer 9 maanden om te herstellen... zolang je gewoon blijft bewegen en gezond blijft eten komt dat echt goed! Beetje lief voor jezelf zijn na het maken van zo'n bijzonder iets 茅n het hebben van een zware buikoperatie! 鉂わ笍
2 jaar geleden
Na een keizersnede sowieso 6 weken niet sporten/tillen/fietsen kreeg ik te horen.
Ik ben wel aan het wandelen, en dat gaat steeds beter. Ik zit dit weekend op 6 weken, en wil beginnen met wat yoga / pilates oefeningen om rustig aan op te bouwen.
Ik heb op zich wel zin om meer te doen, maar ik speel beachvolleybal en dat lijkt mij met in het zand duiken en springen nog wat ingewikkeld 馃槄
2 jaar geleden
Reactie op ttromm
Hoe ging het? Spinnen lijkt me een goeie eerste stap haha. Ik wil m'n Tacx ...
Het was echt heerlijk, viel me echt niet tegen! De tacx idd ook 2x gedaan maar dat vond ik zwaarder. Aanrader! Had de volgende dag een klein beetje last maar das logisch na een paar maanden niet fietsen
2 jaar geleden
Inmiddels 3x naar de sportschool geweest en 1x hardgelopen. Wat is dat weer lekker zeg. Ik zei eerst dat ik ging wachten tot 8 weken voordat ik hardlopen ging opbouwen maar toch iets eerder begonnen omdat ik me erg goed voelde. (Morgen 8weken pp) Van de week ook weer barbell squats gedaan (alleen bar) man wat is dat zwaar 馃ゲ even afzien en toch iets te veel voor mn lichaam merkte ik. Maar wel erg lekker om weer te kunnen trainen.
2 jaar geleden
Reactie op Deesje97
Trouwens. Zijn er vrouwen hier die Creatine gebruiken? Mag dat icm borstvoe ...
Ik ben sinds deze week daarmee begonnen, maar ben dan wel sinds vorige week gestopt met borstvoeding omdat m鈥檔 supply er compleet mee stopte. Je mag creatine helaas niet gebruiken als je borstvoeding geeft!馃ス
2 jaar geleden
Reactie op Deesje97
Inmiddels 3x naar de sportschool geweest en 1x hardgelopen. Wat is dat weer ...
Nice! Ik ben as donderdag 10 weken pp en ben nu sinds een weekje thuis begonnen met sporten (squaten etc) en had daar al flinke spierpijn van馃槀, laat staan met een bar erbij馃ゲ