33 Reacties

17 dagen geleden

Wow ik zou dit bericht ook zo hebben kunnen typen, zit echt in een identieke situatie momenteel 😅.

17 dagen geleden

Herkenbaar hier! De oei ik groei app is natuurlijk maar een hulpmiddel. Zo te horen zitten jullie ook midden in een sprongetje! Zo zielig, en het kost zoveel energie, maar meer dan nog meer liefde geven kunnen we toch niet 🩷

17 dagen geleden

Hoe oud is je zoontje? Mijn dochter van net een maand wil sinds 3 dagen niet meer in de co sleeper slapen en wil overdag ook zoveel mogelijk in de armen slapen of gewoon opgetild worden. Voor zover ik weet is er pas een sprong met 6 weken?

17 dagen geleden

Oh ik lees nu toevallig dat we vanaf week 4 een sprong is idd. Nou hoop echt dat het gauw over isz

17 dagen geleden

Hier hetzelfde. Ons meisje is aankomende woensdag 4 weken oud en volgens de app begint sprong 1 over 2 dagen.. Heb het idee dat het hier al sinds donderdag gaande is. Overdag wil ze alleen maar op ons slapen en als we haar wegleggen wordt ze na 10 min wakker en is het brullen. Ze is sowieso meer huilerig overdag, lijkt niet in haar hum en het huilen is af en toe echt krijsen (met verschonen of in badje doen bijv) Vooralsnog slaapt ze ‘s nachts wel goed in haar co- sleepertje en als ik haar te bed leg na de laatste voeding oogt ze ook tevreden en slaapt ze binnen no time. Ze huilt nu ook echt met tranen, is overdag veel meer wakker en alert, en kijkt ook veel geïnteresseerder naar voorwerpen en naar ons. Dus alles wat er volgens de app staat te gebeuren. We knuffelen erop los en bieden haar de nabijheid waar ze om vraagt. Succes allen 🫶🏼🫶🏼🫶🏼

17 dagen geleden

Hier was het vorig weekend feest. Zo zielig voor die kleintjes hoeveel last ze ervan hebben. Veel gehuil en alleen maar bij me willen liggen. Veel honger en krampjes. Gelukkig na 2 dagen over en ze kijkt ineens zoveel wijzer, kan lachen en volgt ons met haar ogen 🥰

17 dagen geleden

Hier ook! Onrustig overdag en niet kunnen slapen. Hij valt elke keer bijna in slaap en dan ineens wordt hij wakker en zwaait hij met zn armen..

17 dagen geleden

Precies dit heb ik ook sinds gister. Overdag in mijn armen of op de borst in slaap vallen. Veel willen drinken. Zodra ik hem in zijn ledikant leg wordt hij per direct wakker. (5 weken en 2 dagen)

16 dagen geleden

Reactie op SPMx

Hier ook! Onrustig overdag en niet kunnen slapen. Hij valt elke keer bijna ...
Dat was hier eergisteren is die heel de dag wakker geweest ik dacht op een gegeven moment moet hij toch een keer slapen 😅

16 dagen geleden

Klopt het bij jullie ook als je rekent vanaf de uitgerekende datum ipv geboortedatum? Onze baby is met 42weken geboren en heb wel het idee dat hij voor loopt. Ben dus ook benieuwd of sprong 1 al met 3-4 weken gaat komen!

16 dagen geleden

Reactie op Brifaye

Dat was hier eergisteren is die heel de dag wakker geweest ik dacht op een ...
Ja echt hé! Gister ook weer. 'S ochtends moe, 's middags vechten tegen de slaap en rond uur of 21:00 in diepe slaap vallen tot de fles van 22:00 (ik maak m dan wakker voor de laatste voeding, want anders heeft hij zn laatste fles al om 19 gehad en komt hij rond 23/24 zelf). Drinkt dan overigens wel goed en kan hem daarna zo in bed leggen.

16 dagen geleden

Reactie op ttromm

Klopt het bij jullie ook als je rekent vanaf de uitgerekende datum ipv gebo ...
De app van ‘Oei ik groei’ geeft ook aan dat je de uitgerekende datum aan moet houden!

16 dagen geleden

Reactie op ier1991!

De app van ‘Oei ik groei’ geeft ook aan dat je de uitgerekende datum aan mo ...
Cool 😄

14 dagen geleden

Reactie op Oem🌸

Hoe oud is je zoontje? Mijn dochter van net een maand wil sinds 3 dagen nie ...
Hoe is dat nu? Hier ook een kindje dat niet meer wil slapen alleen in onze armen..

14 dagen geleden

Reactie op ier1991!

Hier hetzelfde. Ons meisje is aankomende woensdag 4 weken oud en volgens de ...
Hoe is het nu? Hier ook een kindje dat alleen op ons wil slapen.. 's nachts gaat het vooralsnog prima (hopelijk blijft dat zo). Overdag sowieso weinig slapen momenteel.

13 dagen geleden

Ons zoontje is nu een maand oud maar geboren met 37+3 dus de eerste sprong zou pas over 17 dagen moeten zijn. Nu is hij al twee dagen hangerig, wil alleen maar op ons slapen, slaapt snachts slecht en komt veel voor voeding. Zou dit de storing al kunnen zijn of zitten we (weer) in een regeldag/moeilijke periode?

13 dagen geleden

Reactie op demi_93

Ons zoontje is nu een maand oud maar geboren met 37+3 dus de eerste sprong ...
Ik wilde precies dezelfde reactie plaatsen. Onze dochter is met 37+4 geboren. Ze is nu 5,5 week en de eerste sprong zou pas over een week moeten beginnen maar ze is al 3 dagen onrustig, wil veel aan de borst en gaat huilen als ik haar weg leg terwijl ze daarvoor heel tevreden was en ook ‘s nachts goed sliep (nu ook niet meer). Ik merk ook veranderingen in haar gedrag: ze lacht gericht, is alerter en huilt nu ook met tranen. Volgens de sprongetjes moet je uitgaan van de uitgerekende datum maar dat lijkt hier niet te kloppen, ik heb het idee dat ze nu al in een sprong zit

13 dagen geleden

Reactie op demi_93

Ons zoontje is nu een maand oud maar geboren met 37+3 dus de eerste sprong ...
Wij hebben hier precies het hetzelfde, maar dan met 38+3 geboren en nu 4.5 week. Als dit geen sprongetje is houd ik mijn hart vast voor het echte sprongetje 😅

12 dagen geleden

Reactie op !nathaliee

Hier was het vorig weekend feest. Zo zielig voor die kleintjes hoeveel last ...
Goud!

12 dagen geleden

Ik opende dit topic 4 dagen geleden en de sprong was na 2 dagen voorbij. Ik merk echt verschil: -Mijn zoon kan ons nu volgen met zn ogen - hij is langer wakker -hij kijkt langer en aandachtiger naar dingen; eerst staarde hij wat voor zich uit en nu draait hij zn hoofd en blijft ergens hangen bij een lamp ofzo en gaatvdat dan bekijken De sprong was een week eerder dan de kalender maar ik las dat de kalender en indicatie geeft en het tot max 2 weken kan afwijken