46 Reacties

15 dagen geleden

Mijn zoontje heeft spruw gehad maar had er geen last van en is vanzelf overgegaan heb wel 1 dag medicatie ervoor gebruikt maar werd hij ziek van

15 dagen geleden

Onze dochter had er ook last van.. lijken het nu onder controle te hebben met enkel de hygiëne maatregelen. Dwz dagelijks spenen uitkoken, spuugdoekjes etc op 60gr wassen en bij elke voeding tegels schoonmaken en nieuw borst compres.

15 dagen geleden

Hoi! Ons dochtertje van 3 weken heeft ook spruw, ok kreeg Nystatine van de ha. Na een week gebruik moest ik ermee stoppen, onze dochter kreeg er enorme krampen en mega veel spuitluiers van. Hierdoor kwam ze ook niet aan en zo doende direct weer stoppen. Sinds ik ben gestopt worden de krampjes weer minder en is ze weer wat aangekomen. De spruw is nu zelf aan het verdwijnen

15 dagen geleden

Ik heb toevallig vandaag een middeltje tegen de spruw gekregen van mijn dochter. We doen dit nu in combinatie met uitkomen en alles wassen op 60 graden. Ze lijkt nog niet te reageren op het middeltje

15 dagen geleden

Mijn dochter heeft dit al 3.5 week... gelukkig nauwelijks last van. Nystatine heeft niet geholpen hier na 1.5 week mee gestopt. Osteopaat adviseerde 2 druppels appel azijn met 1 lepel water en dit in haar mondje smeren hopelijk werkt dit

15 dagen geleden

Mijn kraamhulp en verloskundige zeiden dat kokosolie goed werkt. Moet je wel de onbewerkte extra vierge hebben.

15 dagen geleden

Wij hebben gentiaan violet gebruikt. Ziet er heel raar uit alsof je kindje op een balpen heeft gekauwd door de kleurstof maar het was na 2 keer behandelen weg. Het middel van de huisarts zit heel veel suiker in waar de darmen op kunnen reageren

14 dagen geleden

Hoe lang duurde het bij jullie dat het vanzelf over ging? Wij gebruiken nu 2 weken Nystatine maar dat doet niks🤷‍♀️

14 dagen geleden

Reactie op Debbie8990

Hoe lang duurde het bij jullie dat het vanzelf over ging? Wij gebruiken nu ...
Hier hetzelfde!😫

14 dagen geleden

Reactie op Nemrac

Mijn kraamhulp en verloskundige zeiden dat kokosolie goed werkt. Moet je we ...
Hier ook kokosolie gebruikt. Werkt goed!

14 dagen geleden

Reactie op esmeedejong

Hier ook kokosolie gebruikt. Werkt goed!
Hoe dien je dit toe? In zn mondje gewoon?

14 dagen geleden

Reactie op Wittevlinder

Hoe dien je dit toe? In zn mondje gewoon?
Na elke voeding hebben we het via de pink in z'n mondje gesmeerd inderdaad. Zelf smeerden we het op z'n tong, en door het sabbelen kwam het op z'n gehemelte en lippen. Wel belangrijk om goed schone handen te hebben. Daarnaast behandelden we ook na elke voeding tepels ivm borstvoeding en besmetting via tepels.

14 dagen geleden

Onze dochter heeft het ook gehad. Sinds vorige week maandag Nystatine gekregen van de dokter en dit 4x per dag na een voeding gegeven. Ze vindt het enorm vies maar ik merkte na 2 dagen al verbetering! Sinds gister is d'r tong weer helemaal roze en krijgt ze vandaag voor het laatst de medicatie 🥳

13 dagen geleden

Helaas te vroeg getuigd. Zie net weer wat witte plekjes op d'r tong en wangen 🥲

13 dagen geleden

Wij kregen als tip cocosolie

13 dagen geleden

Reactie op Mellys1991

Helaas te vroeg getuigd. Zie net weer wat witte plekjes op d'r tong en wan ...
Ik heb ook van de huisarts meegekregen dat zodra de klachten verdwenen zijn je nog een week (!) moet doorgaan met de nystatine.

13 dagen geleden

Even klagen. Nystatine, miconazol zalf, alles uitkoken.. IK WORD GEK. Maar goed, hopelijk gaat het snel over. Ze heeft al 3.5 week spruw en gister begonnen met nystatine. Ik dip mn pink in het potje en probeer het uit te smeren onder haar lippen. Op de tong en wangzakken.. snap niet wat ik met die spuit moet doen die ik er bij heb. Kan toch niet die leeg maken in haar mond, kind zou stikken 🤣

13 dagen geleden

Reactie op esmeedejong

Hier ook kokosolie gebruikt. Werkt goed!
Welke kokosolie heeft u gebruikt?

13 dagen geleden

Reactie op LJDMXK

Welke kokosolie heeft u gebruikt?
Het is van belang dat het gaat om 100% pure kokosolie

12 dagen geleden

Reactie op esmeedejong

Het is van belang dat het gaat om 100% pure kokosolie
Hier dezelfde kokosolie gebruikt na een tip van de lactatiekundige. Wij lepelen met een theelepeltje een beetje kokosolie er uit en dat smeer ik dan op mijn tepels en op de tong en in de mondhoeken van onze dochter. Nystatine hielp hier niet, maar na een week na elke voeding smeren met kokosolie is het nu over.