8 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb compressie travelsocks gekocht bij de action, lijken gewoon zwarte sokken. Misschien niet zo meeega strak als steunkousen maar ik merk heel veel verschil met vocht in mn voeten en enkels en pijnlijke voeten. (Paar kleine spatadertjes zaten er helaas al)
Maar om te proberen een fijn prijsje. Heb inmiddels 2 paar.
2 jaar geleden
Jaa ik draag al vanaf week 20 steunkousen, heb ze besteld bij Fitbee-nederland, bevallen me goed. Onderbenen blijven slank als ik ze draag, echter begon vanaf vorige week zich nu vocht op te hopen rondom knie毛n en bovenbenen, dus nu steunkousen online besteld tot in de lies op advies van de huisarts. ;)
2 jaar geleden
Kousenzuster hier;
Beginnende spataders kan je af met klasse 1 kousen of als je iets meer druk wil klasse 2 kousen. Deze koop je op basis van je schoenmaat.
Persoonlijk adviseer ik Sockwell kousen. Deze heb je dus in klasse 1 en 2. Klasse 1 is te verkrijgen in een brede variant voor brede kousen.
Vervelende is, is dat er gewoon meer druk op de grote aders in je lichaam komen.
Zelf draag ik 1 en 2 afwisselend tijdens mijn werkzaamheden.
De steunpantykousen van de Hema kunnen ook maar persoonlijk niet zo'n fan van.
Kousen aanmeten hoeft niet direct. Daarbij bij beginnende spataders noemt men dit een schoonheidsprobleem en geen medisch probleem. Sorry dames 馃
2 jaar geleden
Reactie op Lisannexx94
Kousenzuster hier;
Beginnende spataders kan je af met klasse 1 kousen of ...
Brede kuiten bedoel ik.
2 jaar geleden
Ik raad je aan om voor steunkousen naar een oedeemfysiotherapeut of tek (therapeutisch elastische kousen) team te gaan.
Deze meten kousen voor je aan op jouw maten van je gehele been.
Hierbij wordt gekeken naar waar je spataders zitten.
Als je alleen last hebt van spataderen op de onderbenen krijg je AD kousen dit is tot de knieholte.
Hierbij is drukklasse 2 eigenlijk noodzakelijk bij varices/spataders helemaal aangezien in de loop van de zwangerschap dit dan ook vaak gepaard gaat met wat licht oedeem (dikke enkels).
Als je ook spataders hebt op de bovenbenen raad ik een AT/u panty aan dit zijn compressie panty's met een speciaal broekje voor de zwangerschap
Qua merken raad ik je medi en bauerfeind aan.
Worden aangemeten en vergoed na verwijzing van de huisarts.
Succes! 馃槉