21 Reacties

2 maanden geleden

Nog niet eerder gehoord dat er op de opvang al gebruik wordt gemaakt van tablets. Ik had het zelf niet heel leuk gevonden hebben denk ik.

2 maanden geleden

Ik zou dit echt niet oke vinden! Dit gebeurt niet bij ons maar daar zou ik zeker wat van zeggen

2 maanden geleden

Het ligt eraan hoe vaak het gebeurd. Op de opvang waar we eerder zaten gebeurde dat ook wel eens eind van de dag als ze personeelstekort hadden wat niet op te lossen was. Dat is dan niet anders. Op huidige opvang doen ze het nooit, daar voel ik me wel beter bij. Overigens gewoon van opvang gewisseld ivm verhuizing, niet omdat ik het geen goede opvang vond, want dat was het wel. Alleen de tv was ik dus geen fan van. Vaak staat er wel iets over in het beleid van de opvang.

2 maanden geleden

Schermtijd is schadelijk voor kinderen onder de 2 jaar, dus ik vind dat niet kunnen. Ik zou er zeker wat van zeggen.

2 maanden geleden

Ik zou er zeker wat van zeggen en dan ook direct er afspraken over maken. Zo willen wij ons dochtertje het eerste twee jaar zo min mogelijk bewust schermtijd bieden.

2 maanden geleden

Ik zou dit echt niet oke vinden. Ik wil mijn dochter sowieso met weinig schermtijd opvoeden en al helemaal op zo'n jonge leeftijd. En sowieso overleggen. Wij kregen een keer een rondleiding en daar zaten ze ook met tablets. We hadden hun vriendelijk bedankt en waren weg gegaan.

2 maanden geleden

Ik heb het bij ons op de babygroep ook 1x gezien. Gelijk gezegd dat ik niet wil dat mijn zoon meekijkt. Uitgelegd waarom en sindsdien heb ik het nooit meer gezien. Mijn zoon was toen 4 maanden. Echt zo onnodig om dan een scherm te gebruiken als entertainment. Geef dat kind een knisper boek of leg hem onder een boom en hij is helemaal happy.

2 maanden geleden

Thanks voor jullie reacties! Wij zitten bij BLOS en ik kan niks vinden in hun beleid hierover. Ik vind idd onder de 2 jaar ook echt niet oké. Volgende keer zal ik het wel aangeven.

2 maanden geleden

Vind dit heel vreemd en zeker bij die kleintjes.. werk zelf op een babygroep en bij ons komt dit zeker niet voor (maar ik werk dan ook op een antroposofische opvang dus daar hebben we sws niks van tablets computers etc.🙈 )

2 maanden geleden

Reactie op Carly90

Thanks voor jullie reacties! Wij zitten bij BLOS en ik kan niks vinden in ...
Wij zitten ook bij blos maar de kindjes komen echt niet op de tablets. Die worden alleen gebruik door de medewerkers.

2 maanden geleden

Wow, hier schrik ik echt enorm van. Dit is zo slecht voor kinderen onder de 2 jaar! Uberhaupt voor kinderen. Hoe halen ze het in hun hoofd? Personeelstekort of niet. Ik zou het echt niet oké vinden en duidelijk aangeven dat ik dat niet wil

2 maanden geleden

Reactie op HElisa

Wij zitten ook bij blos maar de kindjes komen echt niet op de tablets. Die ...
Ja klopt, maar die tablet gebruikte ze dus om filmpjes mee af te spelen. Ze zetten die dan hoog op tafel of vensterbank zodat de kindjes van een afstandje konden kijken naar wat filmpjes. Dat zag ik in ieder geval toen ik ze ophaalde.

2 maanden geleden

Ik vind dit heel raar en dit heb ik bij onze opvang nog nooit meegemaakt in de ruim 3 jaar dat onze oudste daar komt.

2 maanden geleden

Reactie op Carly90

Ja klopt, maar die tablet gebruikte ze dus om filmpjes mee af te spelen. Ze ...
Daar schrik ik wel echt van 😬 ik hoop dat dat bij mijn locatie niet gebeurd

2 maanden geleden

Wow, schokkend. Schadelijk voor een baby brein. Mede reden dat wij ons kind niet naar opvang brengen. Rot hoor, zou het echt wel bespreken als je je er oncomfortabel mee bent

2 maanden geleden

Ik zat met precies hetzelfde. Onze dochter is net over naar de peutergroep 2-4 jaar en heb dr al twee keer opgehaald dat ze filmpjes op de tablet zaten te kijken. Is dat normaal? Mijn gevoel zegt van niet.
Bij ons wordt er expliciet naar gevraagd of kinderen het mogen, die zitten dan vaak even in een apart stukje van de groep. Ik sprak bij ons een moeder en die had het juist gevraagd omdat het de enige manier lijkt dat hun kindje kan ontprikkelen na een opvang dag. Zou het gewoon bespreekbaar maken Carly90! Niet naar jou toe, maar merk dat er in best veel topics irritaties, frustraties of vragen zijn mbt opvang. Snap niet zo goed waarom andere ouders dit niet gewoon vragen aan leidsters. Die vinden het (zei onze mentor) alleen maar fijn dat ze een soort gebruiksaanwijzing krijgen van kinderen, zodat ze weten wat wel en niet werkt!

2 maanden geleden

Reactie op VerbeeldingsrijkeDroom553294

Bij ons wordt er expliciet naar gevraagd of kinderen het mogen, die zitten ...
Ja dat kan ook idd. Maar was die ook zo jong dan? Ja klopt, eens. Vaak wordt het wel besproken met de opvang zelf maar willen ouders misschien toch stukje herkenning of advies rondom een situatie.

Reactie op Carly90

Ja dat kan ook idd. Maar was die ook zo jong dan? Ja klopt, eens. Vaak wo ...
1.5 zoiets denk ik? Lastig soms inschatten haha Oh absoluut, dat snap ik wel! Al zie ik soms ook wel berichten dat ouders 't lastig vinden om aan te kaarten

2 maanden geleden

Wij hebben bewust een opvang gekozen waar ze dit niet doen maar eigenlijk vind ik het gewoon niet kunnen dat dit op een opvang gebeurd. Pedagogisch is het niet verantwoord en dat wordt ook steeds meer duidelijk. Maar ze worden ook betaald om voor je kind te zorgen en leuke dingen met ze te doen. Ik vind het ook nog anders als er gezamenlijk een kort programma op een scherm wordt gekeken wat bij een thema hoort bijvoorbeeld Sinterklaas journaal of Nijntje oid. Waar de juf dan meekijkt en bespreekt wat er allemaal gebeurd. Maar een baby of jong kind een tablet geven zodat ze bezig gehouden worden zodat een juf haar handen vrij heeft omdat er anders te weinig personeel aanwezig is zou ik echt niet oké vinden.