25 Reacties

2 jaar geleden

De fitotherapeut waar ik onder behandeling was om zwanger te raken schreef mij 20 druppels voor! Op de verpakking stond 1 druppel. Ik heb 6 maanden lang 20 druppels per dag ingenomen. En heb helemaal geen nare ervaring mee nu met me zwangerschap ben ik niet meer bij hem onder behandeling maar neem 5 druppels 鈽猴笍 ik weet dat te veel vit d geen kwaad kan

2 jaar geleden

Wow mijne was 12. Nu 35. Slik elke dag 100 meer mag ik nu niet. Zou t even vragen aan de dokter :)

2 jaar geleden

Reactie op s19891

Wow mijne was 12. Nu 35. Slik elke dag 100 meer mag ik nu niet. Zou t even ...
Ja, echt hoog volgens mij.. maar weet dus niet of het kwaad kan 馃槄 Slik jij nu 100 ug?

2 jaar geleden

Ik zou het aan de arts vragen via wie je het bloedonderzoek hebt gedaan. Ik weet alleen dat teveel vitamine a nu schadelijk kan zijn, vandaar dat leverproducten en huidcremes met retinol worden afgeraden in de zwangerschap. Ik ken die regel niet voor andere vitamine. Dus even voor de zekerheid navragen kan geen kwaad.

2 jaar geleden

Wow 151, de mijne was net voor de zwangerschap 36 馃槄 Ik weet verder niet of het schadelijk is ofzo als je vitamine D te hoog is.

2 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Wow 151, de mijne was net voor de zwangerschap 36 馃槄 Ik weet verder niet ...
Ja, ik vind het ook hoog. Ga het morgen wel even aan de vk vragen..

2 jaar geleden

Ik weet niet of het schadelijk kan zijn voor je baby, maar het is zeker schadelijk voor jou. Je kan er last van hebben en bij lang tijd vitamine d nierstenen ontwikkelen. Wel bijzonder dat je een hoge gehalte hebt, ik hoor altijd alleen maar dat iedereen een tekort heeft.

2 jaar geleden

Reactie op LTx

Ja, echt hoog volgens mij.. maar weet dus niet of het kwaad kan 馃槄 Slik ji ...
Ja. Ik slik in principe altijd hoge dosis ook weleens vele malen meer. Het doet niet zoveel helaas. Als ik niks slik kan hij echt naar 12 enzo gaan.

2 jaar geleden

Ja dat is schadelijk. Voor de zwangerschap had ik 25000 iE (eenheden) per maand. Daar moest ik van de huisarts mee stoppen en overstappen op een lichte dosis per dag tijdens zwangerschap. Vitamine d is een van de vitamines wat je niet uit plast bij een overschot. Google het maar eens. In plaats van elke dag pak ik het minder vaak omdat het inderdaad ook in de multivitamine zit en bij mij ook toegevoegd is al aan de calcium tablet.

2 jaar geleden

Reactie op sevem

Ik weet niet of het schadelijk kan zijn voor je baby, maar het is zeker sch ...
Ja, ik slik maar 25ug vitamine d3 (dat zit in de multi), dus snap ook niet hoe die waarde zo hoog kan zijn... zal de vk straks ff bellen 馃槄

2 jaar geleden

Reactie op Doetje

Ja dat is schadelijk. Voor de zwangerschap had ik 25000 iE (eenheden) per m ...
Oh dat is wel veel. Ik slik 25ug, dat is 1000IE. In principe mag je tot 100ug per dag slikken, maar nu mijn waarde met dit al zo hoog is..

2 jaar geleden

Reactie op s19891

Ja. Ik slik in principe altijd hoge dosis ook weleens vele malen meer. Het ...
Ah wat balen... misschien innemen samen met visolie? Ik heb wel eens gelezen dat het dan beter wordt opgenomen.

2 jaar geleden

Reactie op LTx

Oh dat is wel veel. Ik slik 25ug, dat is 1000IE. In principe mag je tot 100 ...
Ohh bij mij zei ze dat ik maar tot 35ug per dag mag in slikken meer niet haha dusja daar hou ik me ook aan馃槉

2 jaar geleden

Ohh bij mij zei ze dat ik maar tot 35ug per dag mag in slikken meer niet ha ...
Ooh hahah ja dan heb je sowieso niet te veel 馃榿

2 jaar geleden

Reactie op LTx

Ooh hahah ja dan heb je sowieso niet te veel 馃榿
Nee hihi en ze hebben gekeken in de bloedwaarde die was 70 hoort eigenlijk 75 te zijn maar ze vonden het niet zo erg

2 jaar geleden

Reactie op s19891

Ja. Ik slik in principe altijd hoge dosis ook weleens vele malen meer. Het ...
Vitamine D wordt alleen goed opgenomen met voldoende magnesium. Slik je wel magnesium?

2 jaar geleden

Nee hihi en ze hebben gekeken in de bloedwaarde die was 70 hoort eigenlijk ...
Ja klopt! Ik hoorde en las dat optimale waarde 80-120 is. Dus de hoeveelheid die jij slikt is prima voor jou 馃槉

2 jaar geleden

Even voor mensen die wellicht ge茂nteresseerd zijn: de verloskundige heeft me aangeraden te stoppen met multivitamine (omdat daar de vitamine d in zit) tot het einde vd zwangerschap. Eventueel kan ik daarna 10ug slikken, maar niet meer. Omdat mijn ijzerwaarde 7,7 was (28 weken), heb ik geen aanvullende vitamines nodig volgens haar, dus ik houd het nu maar even alleen bij visolie en magnesium 馃槉

2 jaar geleden

Vitamine D wordt alleen goed opgenomen met voldoende magnesium. Slik je wel ...
Ja alles .

2 jaar geleden

Reactie op LTx

Ja klopt! Ik hoorde en las dat optimale waarde 80-120 is. Dus de hoeveelhei ...
Ja ze zei 75 maar ja iedere vk zegt misschien wat anders maar ze vond het gewoon goed tenminste馃槉馃槉