8 Reacties
2 jaar geleden
De kans dat een teek besmet is met Lyme is in Nederland ongeveer 2% geloof ik. Dus een hele kleine kans. Als je niet weet hoe lang een teek gezeten heeft, wachten ze inderdaad vaak af, mede vanwege de nadelige gevolgen van antibiotica.
Als je je niet prettig voelt bij afwachten is de huisarts de aangewezen persoon om deze zorg mee te delen en te bespreken wat tijdens zwangerschap je opties zijn.
2 jaar geleden
Ik heb dit 2 maanden terug ook gehad. Toen ik ook al zwanger was. Heb wel antibiotica gekregen en mijn teek was ongeveer net zo groot als die van jou. De huisarts maakte zich niet zo druk verder, dus heb uiteindelijk gekozen om de antibioticakuur niet te nemen. Plekje een maand of 3 goed in de gaten houden. Als er een kring ontstaat kun je het altijd nog behandelen
2 jaar geleden
Ik vind deze teek nog best klein. Ik denk niet dat hij langer dan 24 uur gezeten heeft...
2 jaar geleden
Vond deze bij mijn dochtertje vanmorgen denk dat die tijdens de bosrit met paardrijden ergens is gekomen. Ik moest een kringetje maken met balpen om de beet en zo in de gaten houden of die kring groter werd of niet.

2 jaar geleden
Reactie op Joelez
Okee thanks voor jullie reacties.. stelt me wel gerust! Ik ga de plek goed ...
Tip: check jezelf overal. Een erythema migrans kan overal op je lichaam komen, niet alleen op de plaats van de beet.