10 Reacties

2 maanden geleden

Geen tips, maar volg met dezelfde vraag

2 maanden geleden

Hier is het momenteel ook raak, met om de 2 uur een slok. Bij mijn dochter is het trouwens helemaal goed gekomen. Vanaf 1 jaar kreeg ze een flesje water, daar moest ze het mee doen en dat vond ze ook prima. Met de tijd deden we steeds minder water in het flesje en nu (2,5 jaar) heeft ze al een hele tijd geen behoefte meer aan drinken in de nacht. Vanuit mijn ervaring, maak je er niet druk om, komt uiteindelijk goed. Momenteel is het nog een baby, en met de verlatingsangst periode nu hebben ze het gewoon nodig.
Slaapt je kindje nog bij jullie? Bij ons hielp het om onze dochter naar haar eigen kamer te doen en dat m'n vriend haar troostte. Dat was vooral omdat ze toen steeds wakker werd van ons en elke keer maar 2 slokken dronk

2 maanden geleden

Mijn zoontje wordt ook elke 3 uur wakker in de nacht. Hij drinkt dan ook echt wel flink. Mijn vraag is eigenlijk waarom je het erg vindt als het een slaapassociatie is? Uiteindelijk is alles een fase en gaan ze vanzelf minder vaak vragen in de nacht. Mij kost het meer energie om ertegen te vechten dan om erin mee te gaan.

2 maanden geleden

Reactie op JarjarBinks

Mijn zoontje wordt ook elke 3 uur wakker in de nacht. Hij drinkt dan ook ec ...
Omdat ze er dan gewend aan raakt en ze dit blijft doen .....dat is waar ik een beetje bang voor ben. Maar nu weinig last van hoor geef haar de borst en slaapt vrij snel dan weer door

2 maanden geleden

Reactie op VerbeeldingsrijkeDroom553294

Slaapt je kindje nog bij jullie? Bij ons hielp het om onze dochter naar haa ...
Ja sinds ze vaak wakker wordt heb ik.ervoor gekozen om bij ons te slapen..gaat wat makkelijker met het aantal keer dat ze wakker wordt en dus de borst krijgt

Reactie op HEO

Ja sinds ze vaak wakker wordt heb ik.ervoor gekozen om bij ons te slapen.. ...
Wij hebben haar juist daarom naar haar eigen kamer gebracht, ze werd voor ons gevoel juist wakker van ons.. Nu slaapt ze op haar eigen kamer en gaat 't heel goed

2 maanden geleden

Reactie op HEO

Omdat ze er dan gewend aan raakt en ze dit blijft doen .....dat is waar ik ...
Gewenning is naar mijn idee niet zo een ding voor baby’s als het om borst gaat. Ze zitten nu ook op een leeftijd dat de ontwikkelingen op motorisch gebied ontzettend snel gaan (tijgeren, kruipen, zitten, staan, lopen). Dan hebben kindjes soms wat meer voeding en geborgenheid nodig. Uiteindelijk ben jij natuurlijk de enige die kan bepalen of je kindje de nachtvoedingen echt nodig heeft, maar weet dat nachtvoedingen echt héél normaal zijn op deze leeftijd.

Reactie op JarjarBinks

Gewenning is naar mijn idee niet zo een ding voor baby’s als het om borst g ...
Amen 🙏 Prachtig verwoord!

2 maanden geleden

Reactie op JarjarBinks

Gewenning is naar mijn idee niet zo een ding voor baby’s als het om borst g ...
Fijn weer even te lezen 🙏