7 Reacties

één maand geleden

Als ze meer melk terug geeft, ZOU het kunnen dat ze te veel krijgt. Bij ons oudste deden wij: 07.00 borstvoeding 10.00 fruit 12.00 broodje 15.00 borstvoeding 17.00 avondeten 19.00 borstvoeding De jongste van bijna 9 maanden eet nog bijna niets, dus hij krijgt nog 5-6x borstvoeding.

één maand geleden

Mijn zoontje heeft exact hetzelfde schema, maar dan zonder de fles van 23 uur. Hij drinkt dus 4 flessen, van 180ml+6 kunstvoeding. Met kolven kon ik al een paar maanden terug moeilijk op tegen de hoeveelheid die hij drinkt. Dus dat ben ik met 6,5m gaan afbouwen, maakte me ook zo onzeker en gestresst! was ook altijd bang dat hij niet genoeg had gedronken. Of juist dat ik hem teveel had gegeven als ik hem een keer extra aanlegde. Dus ik herken het wel! Misschien als je kindje grotere flessen per keer zou drinken, dat je de 23 uur fles zou kunnen laten vallen. Maar met borstvoeding heb je daar natuurlijk geen controle over. Maar als je een tevreden kindje hebt wat goed groeit, dan denk ik niet dat je teveel of te weinig geeft 😊

één maand geleden

Reactie op BBXJE

Als ze meer melk terug geeft, ZOU het kunnen dat ze te veel krijgt. Bij o ...
Oke! Ze heeft sowieso last van reflux. Maar sommige periodes is het net wat meer dan andere. Gaf je tussen de bv van 7 en 15uur nog iets anders te drinken?

één maand geleden

Reactie op ModeBo

Mijn zoontje heeft exact hetzelfde schema, maar dan zonder de fles van 23 u ...
Helaas kan ze niet zoveel in 1 keer drinken.. ze stopt om en nabij de 130. Een enkele keer dronk ze 150, maar liet vaak 20 ml over. Vandaar dat ik inderdaad dan nog die laatste voeding om 23.00 geef om te voorkomen dat ze snachts nog komt

één maand geleden

He, onze dochter drinkt ook gene grote hoeveelheden.. Dus wij doen ook nog altijd een 22 uur fles. Borstvoeding past zich aan aan de baby, dus eigenlijk is het heel fijn dat he kleine nog Borstvoeding krijgt. Hoe cliché het ooo klinkt. Je mag erop vertrouwen dat je kleine neemt wat het nodig is.

één maand geleden

Vandaag heb ik de ggd gebeld voor advies. Mijn dochter krijgt kunstvoeding pepti 180+6 dit krijgt ze smorgens tussen 8 en 9, tussendoor fruit, lunch brood, tussen 1 en 2 fles 180+6, tussendoor cracker, avond eten en 7 uur een fles 180+6. Ze komt vaak savond tussen 11 en 12 voor een fles 180+6 en rond 5 uur weer 180+6.. ik maakte me een beetje druk of het niet te veel was voor 8 maanden. Maar ze ontwikkeld onwijs en is heel actief en de ggd mevrouw zei dat het het heel normaal is op deze leeftijd dat ze snachts nog willen drinken door het veilige gevoel bij de ouder en honger. Mij stelde dit erg gerust wel gaan we de fles proberen af te bouwen en als dat niet lukt dan is dit maar even zo.

één maand geleden

Reactie op LSA2024

Oke! Ze heeft sowieso last van reflux. Maar sommige periodes is het net wat ...
Ja water of lichte rooibos thee of andere cafeïnevrije thee. Als hij dan te weinig dronk, verwerkte ik meer water in het eten, zodat hij alsnog voldoende vocht binnen zou krijgen.