10 Reacties

één maand geleden

Ik twijfel ook! Bij mijn oudste dochter ging eigenlijk de borstvoeding direct vanzelf. Nu bij de jongste gaat het veel moeizamer, al dikwijls getwijfeld om te stoppen omdat de productie echt wel mindert maar anderzijds ben ik zooo pro borstvoeding en geniet ik echt nog van ons momentje samen. Momenteel krijgt ze meer kv dan bv. Wel hebben we de 6 maand gehaald 🙏🏻❤️

één maand geleden

Ik twijfel ook heel erg. Ik kolf fulltime en ik ben het echt helemaal zat. Toch voel ik me schuldig als ik denk aan stoppen.

één maand geleden

Ik twijfel continue, zo vaak denk ik "elke 5u een fles kv zou wel makkelijker zijn" om daarna weer te denken hoe fijn het is dat het nog lukt en dat ik oneindig door wil gaan. Mijn twijfels ontstaan vooral als ik aan mijn productie twijfel, maar nu ze steeds meer vaste voeding krijgt hoop ik ergens nog door te zetten tot de bv zo stabiel is dat kolven niet meer hoeft. Mn dochtertje krijgt wel al 1 fles kv per nacht en ik vind het niet per se erg als dat meer zou worden. Maar volledig stoppen voelt nog niet goed.

één maand geleden

Heb je een pb gestuurd!

één maand geleden

Reactie op NH95

Ik twijfel ook heel erg. Ik kolf fulltime en ik ben het echt helemaal zat. ...
Pfft! Fulltime kolven! Ik heb zoveel respect voor je! Zou dat echt niet kunnen dat vraagt zoveel van je! Kun je uitleggen waarom je je schuldig voelt? (Snap het ook als je dat niet kunt want ik vind het ook lastig om uit te leggen (vooral aan mezelf)

één maand geleden

Reactie op MinaMuis

Ik twijfel ook! Bij mijn oudste dochter ging eigenlijk de borstvoeding dire ...
Dat is al heel goed!

één maand geleden

Reactie op Moomin

Ik twijfel continue, zo vaak denk ik "elke 5u een fles kv zou wel makkelijk ...
Ik heb ook deze twijfel! Vaste voeding gaat nog niet echt goed en hij drinkt nog echt vaak. Ik heb de hoop dat als ik deels stop ik dan vanzelf weer wat meer energie krijg/overhoud maar dat is natuurlijk helemaal niet zeker. En is natuurlijk ook afhankelijk van het slapen, wat hier over het algemeen ook niet heel makkelijk gaat. En daarbij vind ik kolven echt verschrikkelijk en zou ik daar zo graag vanaf willen!

één maand geleden

Reactie op rianne123456

Pfft! Fulltime kolven! Ik heb zoveel respect voor je! Zou dat echt niet kun ...
Dat is lief, dank! Ik voel me vooral schuldig omdat hij door de borstvoeding antistoffen mee krijgt tegen virussen. Wanneer ik zelf iets onder de leden heeft of juist hij, past de melk zich daarop aan. Als we overstappen op kv, krijgt hij dit niet meer.. Wellicht zou jij kunnen proberen als je deels voedingen laat vallen of je verschil merkt in je energie? Bv vraagt nou eenmaal veel van je lijf.

één maand geleden

Reactie op NH95

Dat is lief, dank! Ik voel me vooral schuldig omdat hij door de borstvoedin ...
Ja die antistoffen zijn voor mij ook een hele belangrijke reden om door te gaan. Maar het is natuurlijk wel zo dat als hij maar een deel borstvoeding krijgt hij nog steeds de antistoffen krijgt op het moment dat hij wel borstvoeding krijgt. Ik overweeg ook om te kijken of het helpt om een ronde kunstvoeding te geven maar ik weet zeker dat als ik die voeding eenmaal heb laten vallen ik niet meer wil gaan powerkolven en dergelijke om het weer terug te krijgen als ik toch spijt krijg dus dat houdt me tegen.

één maand geleden

Reactie op rianne123456

Ja die antistoffen zijn voor mij ook een hele belangrijke reden om door te ...
Ik denk soms ook dat dat echt een hormonaal dingetje is, die angst voor het spijt krijgen. Maar daar kan ik niets over zeggen 🤷🏼‍♀️ Wellicht dat als je deels stopt of volledig gestopt bent, het uiteindelijk niet meer rot voelt? Dat probeer ik mezelf soms voor te houden.