14 Reacties
2 jaar geleden
Ja de innesteling kan ook vertraagd zijn of de eisprong kan later geweest zijn. Ik had bij de eerste zwangerschap allebei. Bij deze zwangerschap alleen een eisprong van een week(!!!) later doordat ik buikgriep had. Niet bewust mee bezig geweest ook en een dag voor mn positieve test nog naar de Vierdaagsefeesten geweest😳. Het kon allemaal geen kwaad volgens de VK. Sommige vrouwen komen er pas met 3 maanden achter en hebben al die tijd gedronken en zo.
2 jaar geleden
Stel dat dit het geval is, dan maakt dat volgens mij nog steeds niet veel uit. Pas als je baby een x aantal weken is verbindt het zich met jou en voed jij jouw kind. Voor die tijd is het 'zelfvoorzienend'. Kan zijn dat ik dit mis heb maar heb dit volgens mij in 2 podcasts afleveringen gehoord en in een boek gelezen. Maar corrigeer mij als ik het fout heb.
2 jaar geleden
Ik volg dit even heb een ander verhaal maar vraag me dit ook af… ik had zelf de echopraktijk en verloskundige gebeld met dezelfde vraag en hun zeiden dat het max een paar dagen zou kunnen schelen dat is het antwoord waar ik het toen mee moest doen! Ik zou me geen zorgen maken over die wijntjes want ookal was je toen bevrucht heeft het waarschijnlijk geen invloed op je kleintje ik was ook nog uit gegaan toen ik nog niet wist dat ik zwanger was dus mijne heeft wat tequila en vodka mee gekregen 😅🤣
2 jaar geleden
In de prille begin fase is het niet erg, ze zeggen altijd natuurlijk dat je liefste maanden weken voor dat je überhaupt begint "gezond moet leven" maar dat is maar een advies. Ik zou me er niet druk om maken. Als alles goed is is alles goed.. en het kan altijd voorkomen dat er met de uitgerekende datum geschoven wordt. Maak je niet druk en blijf genieten ik heb ook nog heerlijk destijds ook tussen de gemeenschap bevruchting etc gerookt gedronken en voornamelijk dingen gegeten wat niet mocht. Nu 22 weken verder. Uiteraard doe ik dit allemaal nu niet meer. Maar ook met m'n vorige zw in de week van de bevruchting gewoon nog genoten.
2 jaar geleden
Ik herken de onlogische angsten wel 😅. In mijn vorige zwangerschap dacht ik echt dat ik in juni I.p.v Juli zou gaan bevallen ondat mijn fundushoogte zo ver voor liep. Daardoor dacht ik ook aan een foute berekening van de verloskundige. Ik ben toch in juli bevallen 4 dagen voor de uitgerekende datum.
2 jaar geleden
Hier 9 juli bevruchting (ja dames, dreumes van toen 9 maanden oud dus geen heel spannend seks leven en weet daarom precies wanneer omdat het in 1 keer raak was 🤣). Ben ook 30 maart uitgerekend. Ze meten best nauwkeurig en altijd meerdere keren. Bij 2 week eerdere bevruchting was je kindje echt wel groter geweest waardoor de uitgerekende datum anders was uitgekomen. En gezien mijn data komt dat wel overeen dus.
2 jaar geleden
1 of 2 weken is echt te veel. Er kan wel een foutmarge zijn van een paar dagen, want de innesteling kan ook sneller of minder snel zijn. Bij de termijnecho zijn alle foetussen nog even groot, het is wel milimeter werk, maar ik geloof niet in een fout marge van meer dan een week.
Ik zou mij ook niet meer druk maken om de alcohol. Je wist het toen niet en als je vanaf de positieve test gewoon geen alcohol meer drinkt heb je gewoon je best gedaan.
De eerste twee weken van de zwangerschap is ook vanaf de eisprong gezien, dus dan is het eitje nog niet eens bevrucht en daarmee ook zeker nog niet ingenesteld. Dus is er ook nog geen connectie met je bloedbaan.
Ga gewoon van de uitgerekende datum nu uit en laat alles wat je voor de positieve test gedaan hebt los, want daar kun je toch niks aan veranderen en de kans dat het effect zou hebben gehad is heel klein.
2 jaar geleden
Ik zou me echt niet druk maken om de alcohol. Ik heb ook nog het weekend veelste veel gedronken dat ik er 3 dagen ziek van ben geweest. Kan echt geen kwaad hoor.
2 jaar geleden
Ik zou me echt niet druk maken om de alcohol. Ik heb ook nog het weekend ve ...
Het weekend nadat ik bevrucht was terwijl ik het niet wist. Haha dus niet afgelopen weekend even voor de duidelijkheid 🙈
2 jaar geleden
Ik ben met 3 week zwangerschap naar een pretpark geweest en heb nog alcohol gedronken... dacht dat ik ongesteld was dus dat het wel kon, maar bleek een innestellingsbloeding. Voelde mij behoorlijk schuldig, maar verloskundige gaf aan dat het in dat stadium nog geen kwaad kon
2 jaar geleden
Een foutmarge van 1 week is zelfs al teveel, laat staan 2 weken. Ze zitten er met de termijn echo niet meer dan max een paar dagen naast (als het al zo zou zijn). Ze meten idd nauwkeurig en bij de vervolg echo's meten ze uiteraard ook en dan zou je het alsnog horen...
2 jaar geleden
Je baby ‘leeft’ de eerste tijd van voeding uit een eigen rugzakje, dus nog niet via de navelstreng, is wat mijn verloskundige vertelde. Ik kwam er met 6 weken achter dat ik zwanger was en stond de week ervoor nog dronken in de kroeg, omdat het bij ons niet gepland was. Mijn zorgen uitgesproken maar de verloskundige kon hier eigenlijk alleen maar om lachen, omdat zo vroeg in de zwangerschap de baby dus nog niet leeft van jou voeding ;)