24 Reacties

8 maanden geleden

Jeetje wat vervelend… Ik ben nu in Dubai met mijn dochtertje en mijn moeder, papa is thuis en moest werken. Wij hadden wel alle papieren mee, maar zijn nergens om die papieren gevraagd. We vlogen vanaf Düsseldorf naar Dubai. Dat is mijn ervaring, maar durf het je verder niet te zeggen.. Wens je heel veel sterkte!!

8 maanden geleden

Wat naar zeg. Ik denk dat in de meeste gevallen die papieren niet worden gevraagd en nagekeken. Dus je kunt met een gerust hart gaan X

8 maanden geleden

Kun je niet beter de marechaussee bellen? Voor 't zelfde neem je wel het risico en moet je wel papieren laten zien. Je zult maar net die ene steekproef zijn, dan is er sprake van ontvoering in officiële termen

8 maanden geleden

Reactie op Ferry de roze Flamingo

Kun je niet beter de marechaussee bellen? Voor 't zelfde neem je wel het ri ...
Dan weet je hun antwoord sowieso. Maar je hebt gelijk je neemt wel een risico.

8 maanden geleden

Als op papier staat dat jullie beide gezag hebben, kan het wel eens lastig worden. Ik zou het even navragen bij bijvoorbeeld het juridisch loket. Wat een verdrietige situatie. Hopelijk weet je snel wat je wel of niet kan doen/moet doen om toch op vakantie te kunnen.

8 maanden geleden

Reactie op MomlifeNikki

Dan weet je hun antwoord sowieso. Maar je hebt gelijk je neemt wel een risi ...
Ja en om nou te zeggen, probeer het maar want de kans op controle is klein... Marechaussee noteert echt niet wie er belt hoor, maar ze hebben er meer verstand van dan wij. Succes TS!

8 maanden geleden

Ik zou de gok niet wagen.....als jullie beide het gezag hebben en vader kan dit wel bewijzen, zou je in de problemen kunnen komen. Even juridisch loket vragen

8 maanden geleden

Grootste risico lijkt mij dat vader naar de politie gaat en aangifte doet van ontvoering. Op de luchthaven lijkt me het risico op controle wel heel klein als vader zelfs niet op geboorteakte staat en je die meeneemt. Toestemmingsformulier is ook niet verplicht (toestemming uiteraard wel), maar gewoon een manier om toestemming aan te tonen. Als je denkt dat vader sowieso niet die stap zou zetten, zou ik wel zorgen dat hij alle informatie over heen-, terugvlucht en verblijfplaats heeft, zodat je daarmee kan laten zien dat het geen ontvoering is 🤷‍♀️ Uiteindelijk mag het natuurlijk niet, dus loop je altijd een risico daar niet van

8 maanden geleden

Ik vlieg af en toe zonder vader (wel gewoon samen en gezag etc.). Maar ik moet altijd met formulieren aantonen hoe de gezagssituatie er uit ziet en de toestemming. Zelfs als we samen als gezin vliegen moeten we (soms) aantonen dat ik de moeder ben omdat ze vaders achternaam heeft.

8 maanden geleden

Bij mij is het 1x gevraagd, maar dat was naar Zuid Afrika... Verder binnen Europa nooit. Dus het ligt denk ook een beetje aan de bestemming... Verdrietige situatie, sterkte!

8 maanden geleden

Ik reisde vroeger als kind elk jaar alleen met mijn moeder en nooit zijn er papieren gevraagd. Ik heb mijn moeders achternaam en mijn vader staat wél op de geboorteakte. Wij zijn nooit gecontroleerd

8 maanden geleden

Reactie op AGP

Grootste risico lijkt mij dat vader naar de politie gaat en aangifte doet v ...
Precies dat en je lekker voor 't onderlinge vertrouwen anders...

8 maanden geleden

Wij zijn gisteren gaan vliegen met een samengesteld gezin en een gescheiden moeder met kind. Maar hier werd echt naar gevraagd. Was op vliegveld in dusseldorf

8 maanden geleden

Reactie op DEND3227

Wij zijn gisteren gaan vliegen met een samengesteld gezin en een gescheiden ...
Wij gingen naar Turkije

8 maanden geleden

Ik zou het juridisch loket even bevragen. Volgens mij kan dat gratis. Hier staat trouwens dat je dan naar de rechter moet om een procedure te starten als een van de ouders weigert toestemming te geven: https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Naar-buitenland-met-kind#:~:text=Vraag%20hiervoor%20ruim%20op%20tijd,gezien%20worden%20als%20internationale%20kinderontvoering. Succes! Hopelijk komt het goed

8 maanden geleden

Ik zou nog even een gesprek met je ex wagen en laten vallen dat als hij jou nu geen toestemming geeft jij dat hem in de toekomst, als hij met haar op vakantie wil ook niet zal geven. Verder reizen mijn ex en ik al jaren apart met de kinderen en zijn we nog nooit om het formulier gevraagd. Dat zal niet zo'n probleem zijn. Denk eerder dat je moet oppassen dat je ex als je toch reist geen aangifte doet van ontvoering.

8 maanden geleden

Reactie op anoniemxxx3

Ik reisde vroeger als kind elk jaar alleen met mijn moeder en nooit zijn er ...
Ja maar de regels zijn inmiddels veranderd

8 maanden geleden

Heeft je ex je kindje wel erkend? Omdat hij niet op geboorte papieren staat? Want als je kindje jouw achternaam draagt en je ex komt verder nergens in voor anders dan in de genen, dan lijkt het mij niet zo een probleem.

8 maanden geleden

Ik vlieg regelmatig alleen met mijn zoontje, en wij hebben geen eens dezelfde achternaam. Bij mij zijn de papieren nooit gevraagd, maar ik heb ze wel altijd bij me. Ik zou het risico niet nemen.. Maar het is een keuze wat je voor jezelf moet afwegen

8 maanden geleden

Als je binnen de Europa reist hoef je niet langs de marechaussee en hoef je dus niks te laten zien. Buiten de Europa is het een ander verhaal vrees ik.