13 Reacties
18 dagen geleden
Hoe ziet de dag er ongeveer uit? En heb je hem al weleens geprobeerd eerder uit zijn slaapje te halen?
Ons zoontje slaapt ook vrij lang, meestal 2x2u of langer, maar wij merken hierdoor niet per se onrust dus zelf geen ervaring mee. Maar wij houden ongeveer 2,5 uur wakker, na eerste dutje 2,5 a 3 uur wakker en dan weer 3 a 4 uur wakker. Richttijd in de avond is tussen 19:00-20:00 slapen.
Zelf denk ik dat 1 dutje nog wat vroeg is, maar dit kan per kindje natuurlijk verschillen.
18 dagen geleden
Ik loop ook tegen het zelfde probleem aan. Mijn zoontje is nu 9 maanden maar sinds 8 maandjes oud ongeveer merk ik op dat hij graag langer dutjes doet als voorheen maar daardoor kom ik heel erg in de knel met zijn laatste dutje van de dag want die is dan net te laat waardoor hij in de nacht standaard rond 3/4am wakker wordt 😭 en wakker blijft voor een uur tor anderhalf… dus ik dacht ik laat de kleine wat langer slapen maar hij doet dan 1 dutje in plaats van 2. Mijn ervaring tot nu toe is dat hij in de nacht nog steeds wakker wordt en heel erg huilerig wordt door de vermoeidheid en het tweede dutje dus nog heel erg hard nodig heeft. Onze kleintjes groeien zo snel en ze veranderen ook zo snel. Ik zou zeggen probeer het, misschien is jouw kleine vent er al wel aan toe om een dutje minder te slapen! Is dat niet het geval dan zal je dat heel snel aan hem merken! Succes 💪🏼
18 dagen geleden
Is wel snel hoor! Ik zou kijken of je de slaapjes overdag kan in korten. Gemiddeld gaan kindjes pas vanaf 1,5 jaar naar 1 slaapje.. Maargoed je zou het natuurlijk kunnen proberen een tijdje en kijken hoe dat gaat.. je kunt altijd weer terug naar 2 slaapjes. Misschien werkt het wel voor jouw kindje😇
18 dagen geleden
Hij is altijd tussen 08:00/08:30 uur wakker en doet zijn eerste dutje om 11:00/12:00. Ik krijg hem eerder niet in slaap. Lijkt net alsof hij steeds 4 uurtjes tussen laat. Tweede dutje om 16:00 uur en dit vind ik ook heel erg laat. Maar ook voor 16:00 uur wil hij absoluut niet slapen. Als hij om 16:00 uur een dutje doet slaapt hij pas 22:00/23:00 in de avond. Ik heb ook geprobeerd om hem eerder wakker te maken maar ik heb helaas geen verschil gemerkt. Omdat hij telkens een wakkertijd van 4/5 uurtjes heeft denk ik dat hij na 16:00 uur niet moet slapen..
18 dagen geleden
Hier is het zo vanaf deze week dat hij smorgens om 07 uur wakker is en bij de opvang dus helemaal niet slaapt smorgens, ik haal hem rond 1 uur en gaat dan thuis gelijk het bed in. Hij slaapt dan wel tot half 4 en soms wil hij langer maar maak hem dan echt wakker.
Dan gaat hij vervolgens om half 8 naar bed. Dus de dut van smorgens is ook al weggevallen hier . Ik denk dat ieder kindje anders is, ene heeft veel slaap nodig de andere minder.
17 dagen geleden
Hier doet ze ook ineens langere dutjes, 2 per dag van ongeveer 2 a 2,5 uur. Ze gaat hierdoor om 21:00 naar bed. Wij vinden dat prima en zij gaat er goed op. Onze dochter wilt om 19:00/20:00 gewoon echt nog niet slapen, prima
MOD
16 dagen geleden
De meeste kindjes gaan goed op de 2-3-4 uur methode rond deze periode dit houdt in dat ze 2 uur wakker zijn en dan slapen en dan 3 en dan 4 uur. Dit zorgt er ook voor dat het ochtenddutje meestal maar rond 1 uur is en middagdutje langer. Je kan dit ook eens proberen want zo te horen is je kindje nog niet klaar voor maar 1 dutje als ik hoor dat hij zoveel slaapt.
16 dagen geleden
Misschien kun je ook eens proberen om hem elke dag om 7.00 uur wakker te maken. Dan kom je in een andere ritme waardoor hij ‘s avonds waarschijnlijk eerder naar bed zal gaan. En misschien helpt het ook met de dutjes.
Het kan zo’n 2 weken duren voordat hij aan een ander ritme gewend is. We houden hier ook de 2-3-4 uur methode aan. Werkt goed hier!