23 Reacties
2 maanden geleden
Hier slaapt hij van 09.00-10.00/10.30 en van 13.30-14.30/15.00.
Hij haalt het dan niet tot 19.30, dus meestal een powernapje tussen 17.00 en 18.00 van 30 min
2 maanden geleden
Wij hebben hier nog steeds vaak 3 dutjes. Soms slaapt ze maar 1 uur/1,5 uur in de middag tot ongeveer half 3 en dan redt ze het niet tot in de avond. Hier wil ze vaak dan nog wel een powernapje doen gelukkig. Ik probeerde ook het 2-3-4 schema, maar als haar middagdutje maar zo kort is redt ze die 4 uur gewoon echt niet. Ik lees ook mee voor tips.
2 maanden geleden
Reactie op Marie1324
Wij hebben hier nog steeds vaak 3 dutjes. Soms slaapt ze maar 1 uur/1,5 uur ...
Ikdoe precies hetzelfde!
2 maanden geleden
Reactie op Lois245
Doen wij ook! Als hij nog een powernap doet van 30min rond 16:30 gaat hij 1 ...
Exact dit. We brengen haar vrijwel vaak wel gewoon naar bedje toe en dan kijken we het een kwartiertje aan. 🤣 Maar soms is het overduidelijk dat ze sowieso niet gaat slapen. Dan brengen we haar ook niet naar bedje toe.
2 maanden geleden
Hier ook van 14:30/15u tot 18:30/19u. Is aardig lang maar gaat net. Powernap rond 17u wou ze echt niet meer. Of als het dan wel lukte had ze niet voldoende slaapdrang en was bedtijd strijd… voor nu lijkt dit wel oké te gaan. Is dus 2-3-4 ritme was we hanteren en rond de 8 maanden wel ‘normaal’
2 maanden geleden
Reactie op Sproet
Exact dit. We brengen haar vrijwel vaak wel gewoon naar bedje toe en dan ki ...
Je kunt aan de eerste minuut al zien of het wel of niet slapen wordt 🤣 Grappige is dat hij wel in de wandelwagen vaak een halfuur pakt, maar in bed vaak weigert. Maargoed ik heb ook niet altijd zin om te wandelen op dat tijdstip haha
2 maanden geleden
Reactie op Sproet
Exact dit. We brengen haar vrijwel vaak wel gewoon naar bedje toe en dan ki ...
Wij gaan meestal dan nog even een klein rondje wandelen. Bij een beetje geluk slaapt hij, anders heeft hij wel even een rust momentje gehad. Misschien dat een idee?
Meestal zorg ik wel dat ik het eten klaar heb staan. Deze maak ik vaak in zijn middagslaapje.
2 maanden geleden
Reactie op Dia93
Wij gaan meestal dan nog even een klein rondje wandelen. Bij een beetje gel ...
Ik heb zelf helaas die energie niet einde van de middag. 😊 Slapen doet ze sowieso al sinds ze een maand of vijf of zes was niet meer in de wagen. Tenzij we echt lang op pad zijn en ze na drie uur ofzo denkt toch maar even in slaap te sukkelen. 🙊
één maand geleden
Sinds ik dit aanhoudt..lukt het wel.. ze kunnen na het middag slaapje rond de 8 mnd..wel 4 uur wakker blijven. En nu gaat hij om 18.30 richting bed fles om 18.45 en slaapt hij 19.
één maand geleden
Hier rond 07:00 wakker.
Eerste dutje tussen 09:30/10:00 tot meestal 11:00.
Tweede dutje 13:30 tot het liefste 15:00/15:30. Maar als ze 14:30 wakker is red ze het opzich ook wel tot 18:30/19:00.
Laatste fles 18:30 en daarna rustig aan omkleden en naar bed. Slaap altijd wel direct.
één maand geleden
Aah top, bedankt voor jullie reacties! Soms is het fijn om even te sparren
één maand geleden
Ik vind het ook lastig. Onze dochter slaapt in de ochtend vaak maar 30/45 min en daardoor al snel weer moe. Na middagslaap is ze dus al vaak tussen 13:30/14:30 wakker en dat trekt ze echt niet tot de laatste fles van 19:00.. dus hier toch nog maar een slaapje van 16:30 tot 17:00
één maand geleden
Mijn zoontje is 8 maanden en sinds 4 dagen proberrnn we geen middagdutje meer als hij na 14.30 uur wakker wordt. Dan krijgt hij om 17.00 uur eten, gaat hij rond 18.00 uur in bad, krijgt hij een boekje voorgelezen en krijgt hij een fles. Daarna gaat hij naar bed. De ene keer is dat om 18.30 uur en de andere keer om 19.00 uur. Gisteren werd hij al om 13.30 uur wakker. Dan leg ik hem nog een keer rond 16.00 uur weg. Gisteren sliep hij 30 minuten. Daarna kon hij rustig eten en in bad. Uiteindelijk sliep hij om 19.30 uur.
één maand geleden
Reactie op avb97
Ik vind het ook lastig. Onze dochter slaapt in de ochtend vaak maar 30/45 m ...
Hier precies hetzelfde. Hij lijkt sinds afgelopen dagen 'opeens' zijn dutjes iets te verlengen, maar is altijd eerder dan 14.30u wakker uit zijn middagdutje. Zal vanzelf wel goedkomen 😀
één maand geleden
Hier doe ik nu eerste slaapje 10 uur,die is van 1 uur gelijk naar 1.5 gegaan en dan om 15 uur op bed. Zou ook 1.5 uur moeten worden. Totaal 3 uur hij is 8 mnd.
één maand geleden
Reactie op jessy0301
Hier is het ook lastig! Door de langere wakker tijden komt het laatste dutj ...
Wij hadden ook een poos dat het laatste dutje wat ongelukkig laat viel. Dan werd bedtijd gewoon verlaat. Dat trok altijd wel weer vanzelf bij de volgende dag of de dag erna. Lekker 3 slaapjes aanbieden zo lang ze dat nodig heeft. De dutjes worden vanzelf langer weet ik van de oudste en nu ook met de baby.