53 Reacties

2 jaar geleden

Onze dochter slaapt overdag op haar buik. Dus dan laat ik haar beneden slapen. In de nacht slaapt ze wel op haar rug en dan lekker in haar eigen bedje in haar eigen kamer (bijna 10 weken)

2 jaar geleden

Hier slaapt ze alle dutjes in bed tenzij... Dus als we op pad zijn etc. dan slaapt ze dus in de Maxi-Cosi of kinderwagen of ergens anders. Maar als we gewoon thuis zijn, is het altijd in haar bedje. 's Nachts na de laatste avondvoeding om 23.00/00.00u slaapt ze nog wel bij ons op de kamer in de co-sleeper. Dat blijft ze doen totdat ze daar niet meer in past of zodra wij merken dat ze van ons wakker wordt etc.

2 jaar geleden

Dat was hier vanaf 9 weken ongeveer

2 jaar geleden

Hier vanaf 6 weken alle dutjes in de cosleeper, tenzij we weggaan; dan in de kinderwagen of maxicosi. Hier zijn dat wel nog 5-6 dutjes per dag 😅 Hij slaapt alleen in het donker goed

2 jaar geleden

Vanaf 6 weken gedaan, hij is nu 7 weken

2 jaar geleden

Zoontje is nu 9 weken en slaapt als het kan (en ik dus geen andere plannen heb en oudste kind naar opvang is of papa er is om met haar te spelen) lekker op me. Zolang hij niet onrustig wordt van beneden slapen, laat ik hem lekker beneden. Dit wordt mijn laatste kind dus ik geniet extra van alle contact slaapjes. Ik zeg dit even om aan te geven dat in eigen bed slapen niet hoeft. Je hoeft niks. Maar als jij en je baby dat wel prettig vinden dan lekker in bed natuurlijk.

2 jaar geleden

Hier overdag naast mij in bed en soms einde middag rond avondeten gaat ze wel al in haar bedje. In de avond vanaf 20/21 uur slaapt ze in haar bed de nacht door.

2 jaar geleden

We zijn er nu langzaam aan mee bezig. Maar als ik alleen thuis ben met de baby, heb ik hem net zo lief naast mij in de box slapen. Het ligt er dus aan. Ik merk wel dat hij minder makkelijk in de box in slaap valt met meerdere mensen thuis, dus dan probeer ik hem wel op bed te leggen. Snachts slaapt hij ook al in zijn ledikant op zijn kamer en dat gaat heel goed. Dutjes overdag gaat de ene keer beter dan de andere keer, vaak slaapt hij dan ook niet zo lang.

2 jaar geleden

Hier slaapt ze sinds 5 weken sowieso 2 slaapjes in bed. Daar slaapt ze het beste. Op maandag en vrijdagochtend moet ze wel tussendoor mee naar de peuterspeelzaal dus slaapt ze soms half in de kinderwagen. Laatste slaapje vaak in de box. Ze is bijna 12 weken.

2 jaar geleden

Hier heeft ze nog ontzettend veel last van krampjes dus slaapt ze op mij (als de dreumes naar de opvang is) of anders in de draagzak. Wanneer ik merk dat ze overdag wat relaxter is wil ik proberen het eerste slaapje in bed te laten doen maaar dat kan nog wel ff duren dus

2 jaar geleden

Heb hem nu in bed gelegd, maar het lijkt er niet op dat hij dit accepteert 😅 Hoe krijgen jullie de kindjes overdag boven in slaap?.... hij is zo onrustig aan het kreunen, trappen, zwaaien en doen. Gaat elk moment huilen 😅

2 jaar geleden

Wij hebben dat altijd gedaan.. uitzonderingen daargelaten natuurlijk (tijdens krampjes piek, of als we de hort op zijn). 1e vier weken sliep hij in cosleeper naast mij. Daarna in eigen kamer in ledikant. Overdag gewoon in z’n kleertjes (op buik ivm veel spugen/verslikken), in nacht in pyjama in een inbakerslaapzak op z’n rug Heb een gewone slaapzak al geprobeerd, maar dat gaat nog niet zo goed! De ochtendslaap is hier laatste week echt mega lang (vanaf 7.30-12/12.30) Dan van 14-16 18-20u (ongeveer allemaal qua tijden natuurlijk) En dan is ie even langer wakker en wat onrustiger. Dan 23u laatste fles en pyjama aan, inbakeren en de nacht in

2 jaar geleden

Reactie op LTx

Heb hem nu in bed gelegd, maar het lijkt er niet op dat hij dit accepteert ...
In de ochtend gaat het hier altijd heel goed (gewoon op buik leggen en dan slaapt ie vrij snel) In middag moet ik vaak even hem rustig op de arm nemen, 1 minuutje wiegen en dan neerleggen! Soms lukt het hem niet in 1x dan doe ik het nog een keer. Ditzelfde geldt voor de slaap erna. In avond is het vaak gedoe haha.. als het niet lukt dan nemen we hem weer naar beneden en gaan we nog even knuffelen. Na laatste fles lukt het hem zelf weer!

2 jaar geleden

Onze dochter slaapt in de avond en s’nachts op haar eigen kamer in haar ledikant. In de middag slaapt ze eigenlijk altijd in de wagen in de woonkamer. Vaak ga ik dan even met haar wandelen of naar het winkelcentrum en vind dit gewoon praktisch😁

2 jaar geleden

Helaas lukte het vanochtend weer niet in bedje... gisterochtend wel een hazenslaapje in bed. Hopelijk komt het door de sprong en gaat het binnenkort wel lukken. Ik word er een beetje onzeker van omdat ik zie dat zoveel baby's van 12/13 weken al dutjes in bed doen. Dan hoop ik dat mijne het ook ooit echt gaat accepteren en een wat langer dutje in bed gaat doen (en dan niet sporadisch een enkelenkeer).

2 jaar geleden

Bij onze kleine van 13 weken is het in de ochtend vaak in bed en smiddags in de box of wipstoel en soms ook in bed. Als we onderweg zijn of bij andere mensen doen we wat uitkomt: kinderwagen, op ons, campingbedje. We bekijken het eigenlijk per dag en ze slaapt overal.

2 jaar geleden

Hier slaapt de kleine (12 wkn) elke ochtend zijn ochtend slaapje in bed. Soms een uur, soms 2 uur. Ik leg hem wakker weg en valt zelf in slaap. Middag vaak in de wagen beneden en de namiddag in draagzak of in mijn armen.

2 jaar geleden

Reactie op LTx

Helaas lukte het vanochtend weer niet in bedje... gisterochtend wel een haz ...
Hier is t mijn 3e kindje en ze doet nog geen enkel dutje in bed. Ze doet elk dutje in de draagdoek en vanochtend voor de 1e keer in de box zelf in slaap gevallen toen ik aan het stofzuigen was 😋 maar ook maar 30 minuten. No worries, komt allemaal vanzelf. Voel je niet onzeker, elk kindje is anders. Mijn 1e sliep vanaf 3 maanden korte dutjes in bed, mijn 2e sliep toen al alle dutjes in bed of de box en de 3e vindt de box, kinderwagen, maxicosi verschrikkelijk.. doet elk dutje in de doek. Maar de 3e slaapt 's nachts daarentegen dan weer een stuk beter dan de andere 2. Het ligt niet aan jou, je kan je kindje niks forceren.. het komt vanzelf wanneer hij/zij daar klaar voor is! Gewoon af en toe blijven proberen en dan zul je zien dat het ineens beter gaat 😊

2 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Hier is t mijn 3e kindje en ze doet nog geen enkel dutje in bed. Ze doet el ...
Aaah fijn om het te horen, dank je!!! Ik blijf het idd maar proberen. 😊

2 jaar geleden

Hier lukt geen enkele dutje in bed, dus het is of kinderwagen of draagzak. Soms in de maxi cosi tijdens auto rijden, maar ‘s avonds is het wakker weg leggen in zijn wiegje en hij slaapt 6-7 uur achter elkaar.. Moet zeggen dat wij het ook niet consequent oefenen, wij hebben namelijk nog een peuter rond lopen.