9 Reacties

één maand geleden

Ons zoontje heeft echt tot ruim 8 maanden zitten kokhalzen bij de hapjes (zodra hij begon te kokhalzen stopte ik ermee voor die dag). Hij word 8 december 9 maanden en heeft vandaag pas voor het eerst echt wat binnen gekregen van het fruithapje 🥳. Voorheen spuugde hij het meteen uit en begon dus te kokhalzen.

één maand geleden

Kokhalzen is voor baby's heel normaal zeker in het begin. Dit omdat hun kokhalsreflex voor in de mond ligt. Kwa dat je baby "weinig" eet. Ik zou me hier met bv helemaal niet druk om maken daar zitten echt alle voedingstoffen in die je kindje nodig heeft. Veel meer dan kv. Eten met bv begint pas echt een beetje vanaf 1 jaar. Sommige eten tot 1 jaar niet eens iets met bv. Dus maak je als ze gewoon goed groeit en vrolijk is en alles aub niet druk om ! En die stukjes komt wel. Lekker afentoe wat aanbieden, komt echt vanzelf 😘😘

één maand geleden

Hoi! Herkenbaar hoor, was bij mij ook lange tijd zo en ik maakte me er ook zorgen. Bij mijn zoontje is het van de een op andere dag opeens beter gegaan! Gewoon blijven aanbieden en laten oefenen, op een gegeven moment is ze er klaar voor en aan toe! Wat bij ons geholpen heeft is om te beginnen met fruit uit potjes, zonder toevoegingen. Die zijn zo fijn gemalen dat hij daarbij niet kokhalste. Toen dat goed ging zijn we over gegaan naar eigen gemaakte voeding en dat gaat nu super! Maar misschien had gewoon een betere staafmixer ook geholpen.

één maand geleden

Kokhalzen is juist heel normaal en overgeven eigenlijk ook ! Juist hun manier om stikken te voorkomen en ze moeten gewoon wennen aan het eten. Zou het gewoon elke dag blijven aanbieden en dan gaat het vanzelf beter.

één maand geleden

Gepureerde voeding gaat dus wel goed. Maar gestoomde stukken bv een wortel is een hel.

één maand geleden

Heel normaal en echt niets iets om je slecht over te voelen. Onze zoon is bijna 8 maanden en krijg nagenoeg nog niets binnen aanvast voedsel. Hij sabbelt wel graag op eten, maar echt doorslikken doet hij nog niet. Vergelijk vooral niet wat andere babies al kunnen maar volg je kindje. Mijn zoon vind een partje sinaasappel (met schil) erg lekker om op te sabbelen, dit was voor hem een enorm goede oefening en het kokhalzen werd na een keer of 2-3 veel minder.

één maand geleden

Vandaag was het hier ook weer zo erg. Brood geprobeerd. Zoveel spuug kwam eruit met een boog door het kokhalzen:( baal enorm omdat ze wel zeggen stukjes geven is heel belangrijk om eetproblemen later te voorkomen :(

één maand geleden

Reactie op s19891

Vandaag was het hier ook weer zo erg. Brood geprobeerd. Zoveel spuug kwam e ...
Komt vanzelf. Pak het rustig aan en wees niet te streng voor jezelf. Je kindje is nog zo ontzettend jong. Ieder kindje is anders en probeer vooral naar je eigen kind en behoefte te kijken. Maak eten vooral een leuke ontdekkingsreis en de rest volgt vanzelf. Heb vertrouwen!

één maand geleden

Mijn beide andere kinderen hadden hetzelfde waarvan 1 echt een serieus eet probleem heeft nu. Ben hier zo bang voor.