29 Reacties
2 jaar geleden
Pooh ik heb dit ook! Normaal ben ik super gedisciplineerd, snoep ik eigenlijk zelden, maar nu.. 😳 als ik een pot chocopasta in huis heb ben ik in staat om die met een lepel leeg te eten 🤣
Heb nu maar alle zoetigheid uit huis verbannen, vriend moet mee op regime en dan 1 dag in de week zondigen..
2 jaar geleden
Ik herken mezelf hier heel erg in! Ik heb super veel zin in snoepjes, elke keer als ik naar de winkel ga neem ik sowieso 1 zak snoep mee! Heb ook erg veel zin in gebakjes. Maar inderdaad de zwangerschap diabetes spookt ook erg door me hoofd en probeer er echt op te letten maar soms ik de verleiding en behoefte te groot! 🤯🫣🫣
2 jaar geleden
Jaa dat herken ik! Ben nu ook bijna 21 weken zwanger en zoveel zin in snoep😅. Vooral als ik op iets hards kan kauwen of zuur ook heeel lekker. Maar probeer natuurlijk niet al te veel te snoepen. Want daarna voel ik me schuldig. Heb toevallig gisteren een Suikertest moeten doen ivm dat de baby ietsjes groter is als gemiddeld en zag dat in dit drankje 75 gram suiker zat😅. Dus kreeg meteen paniek Maaaar geen suiker gelukkig! Gewoon een zoetekauw. Waar je vooral op moet letten is dat je niet teveel zoutig snoep eet ivm de bloeddruk. Maar af en toe een snoepje of pepernoten kan geen kwaad :)
2 jaar geleden
Ik ben altijd al een zoete kauw maar nu echt heel de dag zin in, maar probeer er wel op te letten..
2 jaar geleden
Ik hou er ook van, maar heb zwangerschapsdiabetes, dus moet er wel een beetje opletten.
Je krijgt geen zwangerschapsdiabetes van veel snoepen. Er zijn ook mensen die bijna niet snoepen en wel zwangerschapsdiabetes krijgen. Dat ligt meer aan of je lichaam de insuline goed opneemt of er wel genoeg van aanmaakt.
2 jaar geleden
Je kan geen zwangerschaps diabetes krijgen door veel suiker te eten gelukkig! Ik herken het hoor, ook extra veel zin in.
Heb vorige zwangerschap diabetes gehad en moet mijzelf nu elke week prikken om te kijken of ik het nu weer heb, tot op heden nog niet gelukkig. Als het wel gebeurt, dan kan ik niet meer snoepen dus nu maar extra genieten 😂
2 jaar geleden
Ja ik ook! Eerst vooral zoute dropjes en zure snoepjes en nu ik niet meer zo misselijk ben wil ik bergen chocola en toetjes/ijs🙈 ik wil heel graag gewoon supergezond een stukje fruit nemen maar het is telkens zooo verleidelijk. Ik probeer ook regelmatig te sporten om een beetje in balans te blijven qua gewicht, maar dat is ook weer lastig i.v.m. snel bekkenbodemklachten hebben na het sporten. Ik had me nog zo voorgenomen om deze zwangerschap helemaal á la fitmommy te doen, maar ik kan de superhoge koolhydraatbehoefte niet altijd de baas zijn🙈 gelukkig ging het na de eerste best makkelijk weer om gezond te eten en bewegen en weer op gewicht te komen, hopelijk deze keer weer!
2 jaar geleden
Ik eet zo een hele zak truffelpepernoten op , zoveel zin in steeds. Maar koop nu gewoon 2 zakjes in de week en daar moet ik het dan mee doen. Mijn trainster zei als je dan eet vooral ook genieten en niet schuldig voelen !
2 jaar geleden
Ja hier ook de kilo's vliegen erbij. En drop als ik dat zie wordt ik als een magneet erheen gezogen 🤣 jammere is dat ik er ook niet teveel van mag. Erg frustrerend 😄
2 jaar geleden
Ik eet echt veel te veel suiker, vreselijk! Hagelslag op brood, koekjes bij de thee, chocoladeletter op de bank 🙄🙄
2 jaar geleden
Ik snoep ook veel. Heb momenteel drop toffees herontdekt. Maar ben pad 1 kilo aangekomen en 19 weken zwanger. Maar ben ook wel bang dat het teveel gaat zijn
2 jaar geleden
Ik hou er ook van, maar heb zwangerschapsdiabetes, dus moet er wel een beet ...
Serieus? Ohh dacht ook door te veel suiker, maar als dat zo is heb je na je zwangerschap ook nog steeds diabetes of zijn dan de insuline aanmaak anders? Ik weet er niet zoveel van namelijk ik dacht altijd door suiker eigenlijk🤭