12 Reacties

2 jaar geleden

Oh ik herken je verhaal zo erg! echt exact waar ik ook tegen aan loop. Alleen die van mij huilt wel tijdens het uitsteken van z’n tong. Bij het consultatiebureau ook aangeven dat ik dacht aan verborgen reflux. En kreeg het advies dat melk heel verzachtend is voor de slokdarm. Dus stel dat het verborgen reflux is, dan kun je het beste even een klein slokje melk geven. En als dit het verzacht en hij stopt met z’n tong uitsteken/andere symptomen dan kan het waarschijnlijk verborgen reflux zijn/maagzuur waar hij last van heeft. Of dit echt kloppend is, geen idee! die van ons is net 4 weken en ik merk ook dat hij nauwelijks slaapt overdag. Telkens als hij net een beetje wegdommelt steekt hij vervolgens weer zijn tong uit, is dan heel onrustig, zwaait met armen en loopt ook rood aan. En zet kracht, en vervolgens gaat hij huilen. Hebben jullie dat ook dat het lijkt alsof deze klachten ervoor zorgen dat hij minder slaapt. En vraagt die van jullie ook vaker om voeding?

2 jaar geleden

Reactie op EllenOuw

Oh ik herken je verhaal zo erg! echt exact waar ik ook tegen aan loop. Alle ...
Die van ons is morgen 5 weken, en hij krijgt nu 6 keer voeding per dag. We voeden op verzoek. We hebben de laatste 2 dagen wel t idee dat ie vaker komt inderdaad. Ik herken me ook erin bij wat je zegt dat hij dan zo hard kracht zet en dan gaat huilen. Dit duurt vaak maar eventjes en we dachten krampjes. Gaan dan ook vaak met hem zitten, maar er komt niet altijd een scheetje of meer uit. Onze kleine man moest in het begin 2 dagen in een bilicocoon en dan ligt ie een soort van ingebakerd. We zagen dat ie daar goed op sliep, we bakeren hem nu zelf in in van die slaapzakjes ervoor en hij slaapt daar oprecht beter door. Als we het niet doen, komt hij gerust 1,5 uur eerder. Dus na 2,5 uur al..

2 jaar geleden

Reactie op EllenOuw

Oh ik herken je verhaal zo erg! echt exact waar ik ook tegen aan loop. Alle ...
Mijn zoontje is vandaag ook precies 4 weken. Wat jij schrijft is hier ook het geval… amper slapen, onrustig en overstrekken, tong uitsteken , smakken en hikken en ook echt krijsen. Hier komt sinds een paar dagen ook echt vaker en meer de voeding terug. Ik wil morgen ook inderdaad even contact opnemen met het CB… ik vind het zo zielig maar zou niet weten wat we nog anders kunnen doen… - Wat we nu doen is zo ver mogelijk rechtop voeden (bv) -pauzes tijdens het drinken -goed laten boeren + lang rechtop na voeding -inbakeren Had jij verder nog andere tips gehad van het CB? ☺️

2 jaar geleden

Reactie op MJanssen91

Die van ons is morgen 5 weken, en hij krijgt nu 6 keer voeding per dag. We ...
Jeetje! 6 keer en krijgt hij dan 120ml? wat fijn zeg! dat dat lukt! Die van mij kreeg een paar dagen terug 90ml maar lijkt echt niet verzadigd genoeg en huilt vaak direct na z’n fles al. Soms zat ik op een dag op 10 flessen maximaal. Het is soms zo zoeken vind ik naar welke signalen horen bij welk “probleem”. Ik hoor echt vaak dat inbakeren zo helpend is, alleen ik merk dat die van mij echt wild/gefrustreerd wordt en echt gaat krijsen. Ik heb het nu 3x geprobeerd, maar welk vaak al op de momenten dat hij al wat aan het jammeren is. Ik ga het nog maals eens testen als hij wat meer tevreden is. Maar soms zo lastig om je kleintje zo te helpen als je ziet dat hij last heeft!

2 jaar geleden

Reactie op EllenOuw

Jeetje! 6 keer en krijgt hij dan 120ml? wat fijn zeg! dat dat lukt! Die van ...
Hij is met 36+2 geboren maar eigenlijk ging alles super goed in het begin. Sterkte jongen is het zeker. Inderdaad 120ml, nog een stapje hoger geeft hij te veel terug. Maar wel het idee dat hij naar meer behoefte heeft. En inderdaad het is zo zoeken. Zeker dat overstrekken en dat krijsen erna gaat door merg en been!! Probeer inderdaad het inbakeren juist op een moment dat hij rustig/tevreden is. Schijnt dat ze het dan eerder accepteren. Mocht je nog tips hebben hoor ik t graag, als ik je kan helpen doe ik het ook! Heel veel succes in deze prille weekjes ♥️

2 jaar geleden

Reactie op NMMH

Mijn zoontje is vandaag ook precies 4 weken. Wat jij schrijft is hier ook h ...
Wat toevallig zeg!! die van jou dus ook geboren op 04/04/2024! 🥰 Ik zat zelf een beetje verslagen bij het CB omdat ik zoveel probeer maar overdag van voeding tot voeding echt bezig ben met troosten, observeren, recht houden, boeren etc. Alles om er voor te zorgen dat hij tevreden is. Afgelopen dagen is hij iedere dag wel meer dan 5 uur aan een stuk door wakker. En dan denk je toch al snel weer aan oververmoeidheid. Maar ook het helpen inslapen is hier een uitdaging je investeert soms een uur, en hij slaapt dan max. 5 min. en gaat vervolgens weer huilen. Maar het CB was wel heel geruststellend en kalm over deze situatie, en gaf mij eigenlijk wel een fijn gevoel over dat ik het goed doe. Dat is soms ook wel eens fijn om te horen. Ondanks dat je er eigenlijk niets aan hebt. Qua andere adviezen heb ik niet echt iets mee gekregen, helaas! Ik zie wel veel over Johannesbroodpitmeel, maar daarvan zei het CB dat dit best al snel wordt gegeven terwijl sommige baby’s misschien niet eens echt (verborgen)reflux hebben. Dus het CB wilde daar wel nog mee wachten. Maar ik denk dat iedere CB daar ook weer anders in staat! Ik ben heel benieuwd naar wat jij morgen voor advies krijgt. Let me know! Ik heb namelijk vandaag alweer zitten huilen omdat het soms zo slopend is om de hele dag een ontroostbaar kind in je handen te hebben. 😅

2 jaar geleden

Reactie op EllenOuw

Wat toevallig zeg!! die van jou dus ook geboren op 04/04/2024! 🥰 Ik zat ...
Ja hier ook geboren op die mooie datum 🥰! Oh ook wel heel fijn dat je inderdaad te horen hebt gekregen dat je het eigenlijk allemaal gewoon goed doet. Dat is zeker heel belangrijk om te horen. En dat geeft je ook weer even een boost lijkt me. Je weet het soms ook gewoon echt even niet meer als het hele lijstje is afgewerkt en je kindje nog steeds niet tevreden is… Wij hebben de afgelopen maand niet 1 keer een goede 24 uur gehad. Het is of de nacht krijsen of de hele dag overdag… hier ook al meerdere keren net zo hard meegehuild hoor🥲. Om je heen altijd gehoord dat het zo goed gaat bij iedereen en dan zelf zo zitten strugglen iedere dag met je baby’tje en eigenlijk niet eens de deur uit willen of visite willen ontvangen omdat je denkt dat het al snel te veel prikkels voor je kleintje zijn is ook heel frustrerend vind ik zelf… En continue de vraag van doe ik het wel goed want waarom ben je zo ontroostbaar.. Ik ben ook erg benieuwd morgen naar wat ze te zeggen hebben. Ik zal het nog wel hier laten weten🫶🏻

2 jaar geleden

Reactie op NMMH

Ja hier ook geboren op die mooie datum 🥰! Oh ook wel heel fijn dat je ind ...
Jaa, heel herkenbaar zeg! Onze kleine deed het in week 1 met de kraamzorg voorbeeldig! Echt een tevreden mannetje. En die weken erna waren zo anders.. ik begrijp het hoor! Vooral het vermijden van zoveel mogelijk prikkels. Ik maak me soms ook druk als visite komt en hij dat onrustig kan zijn. Of krijg ik al stress bij het idee dat m’n kind de hele boel bij elkaar huilt als ik met hem weg ben. Dus denk ik daar altijd goed over na. En wonder boven wonder doet hij het vaak met visite echt fantastisch, en als ik wegga ook wel redelijk! Echt frustrerend omdat je ook wilt dat het thuis gewoon goed gaat, zodat je zelf ook even op adem kan komen. 😅 Jaaa graag! heel benieuwd naar wat ze je adviseren! Succes! 🥰

2 jaar geleden

Heel herkenbaar allemaal. Hier een dochter met vergelijkbare klachten. Ik twijfel af en toe echt of er niet iets ergers met haar aan de hand is. Wij volgen ook de leefregels voor reflux, rechtop voeden, daarna nog goed rechtop houden, cosleeper een beetje omhoog etc. Daarbij heeft ze ook veel krampjes dus er zijn weinig momenten dat ze echt tevreden is. Dat breekt me soms wel op. Eigenlijk is ze of aan het slapen, of aan het huilen, of erg onrustig door de reflux. Maakt ook dat ik weinig met haar durf te doen, idd angst voor de onrust en huilen en ook omdat ik dan twijfel of al die prikkels niet extra vervelend zijn voor haar. Tegelijkertijd probeer ik me het niet te veel te laten tegen houden, ook voor mn mentale gezondheid. Het cb had hier nog aangeraden om haar voeding te verdikken. Wij gaven nutrilon dus zijn dat gaan mengen met nutrilon ar (dat is verdikt met jbpm). We deden dat 50/50. Hielp wel redelijk tegen de reflux had ik het idee, maar daar raakte ze helemaal verstopt van en was ze weer meer aan het krijsen door de krampen daarvan, dus we doen nu 1 op 4. Beetje zoeken naar de juiste balans dus. Ik ben ook zo jaloers op iedereen met tevreden vrolijke babies die gewoon makkelijk dingen kunnen ondernemen. Ik kom op een dag aan niks anders toe dan voor haar zorgen, troosten, helpen boeren en verschonen als ze overgegeven heeft.

2 jaar geleden

Oh wij zijn trouwens een week geleden ook naar een osteopaat geweest. Onze baby lag in stuit en is met een keizersnede geboren. Ik dacht daarom toch ook dat daar miss wel wat spanning door is gekomen oid. Ze was overigens ook de hele eerste 1-2 weken super tevreden en kalm. Onrust kwam daarna pas. Osteopaat voelde ook wat spanning her en der en heeft haar even goed gemasseerd. We gaan over een paar weken nog een keer terug. Hij raadde ons aan om haar nekje vooral goed te blijven ondersteunen en te zorgen dat ze zich zo min mogelijk overstrekt (is lastig want ze is echt sterk). En haar goed in een ronde vorm proberen te houden. Ook raadde hij aan om probiotica te geven om de darmpjes te helpen en zo daar ook wat spanning te verminderen. Dus daar zijn we nu mee begonnen.

2 jaar geleden

Reactie op NMMH

Ja hier ook geboren op die mooie datum 🥰! Oh ook wel heel fijn dat je ind ...
en hoe was het bij het CB? 🤗

2 jaar geleden

Heel herkenbaar allemaal. Hier een dochter met vergelijkbare klachten. Ik t ...
Het is alsof het mijn verhaal is! Dus dikke knuffel, we got this 😘