6 Reacties

vorige maand

Wij gaan eind april in ons nieuwe huis wonen. Wij moeten wel flink klussen en zijn daar vanaf begin februari mee bezig. We merken dat de kleine wel wat mee krijgt. Maar het eigenlijk tot nu toe echt super oppakt. We wisselen het meeste af om en om te klussen en afentoe past schoonmoeder/schoonzus op. Hij vind dit erg leuk. Maar doen dan wel max 3/4 uurtjes. Verder doen we nu we thuis zijn even wat extra met hem. Waar ik normaal de flesjes bvb schoonmaakte als hij aan het spelen was doe ik dat nu tijdens zijn slaapje. Ik zit vaak gewoon op de grond erbij. Soms ben ik even aan het kleuren, zelf ook gelijk wat ontspanning. Of ik maak lijstjes wat ik nog moet doen, wel op papier zodat ik niet de afleiding van telefoon heb. Verder proberen we hem overal zoveel mogenlijk bij te betrekken. Merken dat dit voor hem wel heel erg helpt. We merken dat hij heel veel al snapt, dit zal wel per kindje verschillen. Maar hier vertel ik hem wat we die dag doen ik het nieuwe huis. En hij komt afentoe ook even kijken. Maar ook met verhuisdozen vullen laat ik hem helpen. Of als we tegels uitzoeken. Betrekken hem waar kan echt overal bij.

vorige maand

Toen onze oudste 11 maanden was zijn we verhuisd. We wisselde elkaar vaak af en mn moeder kwam wat vaker oppassen. Merkte hij niet veel van gelukkig. Ik heb die tijd wel volop mn ouderschapsverlof ingezet was ideaal. Was ik en meer thuis en kon ik vaker naar het nieuwe huis.

vorige maand

Regel oppas! Ik dacht ik dat ik wel dingetjes tussendoor zou kunnen doen tijdens het verzorgen van de baby maar je komt gewoon nergens aan toe! En ben je net ergens aan begonnen moet je alweer stoppen. Verhuizen en een baby/dreumes verzorgen gaat gewoon echt niet samen is mijn ervaring!

vorige maand

Dank voor de tips! We gaan proberen wat extra opvang/oppas te regelen en daarnaast zoveel mogelijk oprechte aandacht met hem delen. Het bij betrekken is ook heel leuk, zo mocht hij als eerste op de nieuwe bank zitten 馃榾

vorige maand

Ik ben ook sinds eind januari verhuisd toen was de kleine man ook 11 maanden en hij merkte de spanning ook en was veel verdrietig na paar dagen ging het beter, ik had niet echt oppas dus hij moest mee met de dagen dat ik moest klussen met verven en vloer leggen, was niet altijd makkelijk maar wel geflikt ondanks verzorging en huis in orde maken鈽猴笍

vorige maand

Of misschien een tip een campingbedje mee of zo een opklapbox dat die wel zn eigen plekje kan spelen maar wel veilig. Maar moet wel een kindje zijn die in de box wil haha mijn dochter houd het max5 min vol in de box.