6 Reacties

2 jaar geleden

Wat vervelend voor je! Je kan het beste contact opnemen met je huisarts, die kan je denk ik wat meer duidelijkheid geven en wellicht wat voorschrijven mocht dat nodig zijn. Veel beterschap😘

2 jaar geleden

Reactie op Zwaantje28

Wat vervelend voor je! Je kan het beste contact opnemen met je huisarts, di ...
Dankjewel! Ik ben de hele zwangerschap nog niet bij mijn huisarts geweest dus ik twijfelde of dat een mogelijkheid was 😅 omdat de zorg overgedragen wordt aan de verloskundige. Maar die gaan natuurlijk niet over dit soort dingen

2 jaar geleden

Ik denk idd dat als je het bij je VK aankaart, zij zegt “bel je huisarts maar”. Zou dat dus sowieso doen! Heel veel beterschap! ❤️‍🩹

2 jaar geleden

Ik ben ook verkouden geweest met keelpijn in de laatste weken. Nu loop ik al over tijd. Zelf had ik toch een week neusspray gebruikt om wel te kunnen blijven ademen en dampo keelsiroop tegen de keelpijn. Met iets meer dan een week waren mijn klachten gelukkig over. Dus ik hoop voor je dat je klachten ook snel over zijn. Als je je wel echt zorgen maakt kun je vandaag inderdaad de huisarts bellen.

2 jaar geleden

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het nut heeft je huisarts te bellen. Klinkt als een virus dat op zijn retour is. Tegen een vius zijn geen middeltjes. Je hebt geen koorts meer en minder keelpijn. Dat je oren mee gaan spelen na een verkoudheid is heel normaal helaas en komt door het vocht. Heel vervelend, maar dit kan een paar weken duren. Na 2-3 weken moet het wel beteren. Wat je het beste kan doen is consequent neusspray gebruiken (Xylometazoline mag je maximaal een week lang 2-3 keer per dag een spray in beide neusgaten), dit combineren met stomen en spoelen van je neus. Dan moet je buis van Eustachius weer vrij worden en dat verlicht je oren. Krijg je opnieuw koorts of word je zieker, is het slim om je huisarts te bellen, maar nu lees ik daar in je verhaal geen duidelijke aanleiding voor. Al is het super vervelend dat het je in deze fase van je zwangerschap overkomt. Doe het rustig aan, neem extra rust en ik wens je veel beterschap!

2 jaar geleden

Wat vervelend dat je je zo slecht voelt en dat het je zo onrustig maakt. Heel begrijpelijk. Ik had zelf vergelijkbare klachten op de uitgerekende datum en maakte me oprecht zorgen over een bevalling/persen met verstopte en super pijnlijke holtes, en een kraamtijd met zo’n verkoudheid… Heb eigenlijk precies de dingen gedaan die @kleine kameleon als tips geeft, en op advies van mijn verloskundige extra vitamine c en zink geslikt, en na een paar dagen begon het beter te worden. Huisarts heb ik verder niet gebeld. Afgelopen zondag (met precies 41 weken) toen ik me weer sterker en fitter voelde ben ik bevallen!! “Men” zegt dat je lichaam even wacht met een bevalling als je niet fit genoeg bent, misschien was dat bij mij wel zo! Beterschap!!