8 Reacties

2 jaar geleden

Mijn eerste zoontje kwam met 40-2, dus eigenlijk geen vernix meer. Zie je eigenlijk vooral als ze wat vroeger komen. Ik wilde hem pas na 3 dagen z’n eerste badje doen. Mocht deze eerder komen dan laat ik het ook zitten tot het eerste badje na een paar dagen..

2 jaar geleden

Mijn dochter nu 2,5 jaar is met 40+2 geboren. Zij had echt bijna niks meer op haar lijfje zitten en het kleine beetje wat er nog zat hebben ze is een beetje schoongemaakt toen ze na 1,5 a 2 uur kleding aankreeg. De restjes die zijn er de volgende dag in het badje afgewassen. Mijn andere kindje wordt met 36 weken gehaald dus zal wel meer op haar lijfje. Zodra zij wordt aangekleed zal het voor een groot deel weg gepoetst worden en de rest later weer in het badje. Het is een normaal proces dat huidsmeer maar ik vindt het er altijd wat viezig uitzien als baby's er helemaal onderzetter maar ieder zijn eigen keuze hierin. Als je wil dat er zoveel mogelijk op je kindje blijft zitten geef dit wel van te voren aan of beschrijf het in je geboorteplan.

2 jaar geleden

Ik laat het zo lang mogelijk zitten, het heeft een belangrijke functie. Ga ook zo lang mogelijk wachten met het eerste badje

2 jaar geleden

Mijn dochter is geboren met 41+6 en wij hebben geen zichtbare vernix gezien. 1ebadje met een dag of 7 gedaan. Met de 2e gaan we het weer zo doen, evt overtollig vernix mag ingewreven worden met een doek maar niet hevig boenen.

2 jaar geleden

Ons zoontje is met 38 weken geboren en had geen spoor van vernix meer, op zijn 3e dag hebben we hem voor het eerst gewassen

2 jaar geleden

Ik beviel met 38+4 en mijn dochter zat onder een dikke laag, we hebben het fijn laten intrekken en na 5 dagen in het bad!

2 jaar geleden

Bij mijn eerste zoontje lieten ze het gewoon standaard zitten. Ik heb dit gewoon gevolgd en op een gegeven moment heeft de kraamzorg hem met ons voor het eerst in bad gedaan en het eraf gewassen. Volgensmij was het op dag 3 dat hij voor het eerst in bad ging. Ik ga dit weer hetzelfde doen bij mijn 2e zoontje!

2 jaar geleden

Mijn zoontje werd met 37 weken geboren en had helemaal niks. Op de 2e dag is hij in bad geweest.