17 Reacties
3 dagen geleden
Wij zijn met 14mnd cold turkey gestopt, ze gooide steeds met haar speen en ging toch weer huilen, toen was ik het zat.
Tis even een paar dagen tot week/2 weekjes doorzetten maar nogaltijd profijt van..
Ik weet niet of dit permanent is, dat zou je miss op het cb moeten bespreken. Ik weet wel dat het gebit na stoppen met de speen nog kn bijtrekken☺️
3 dagen geleden
Reactie op Dreumesmamaenzwanger
Wij zijn met 14mnd cold turkey gestopt, ze gooide steeds met haar speen en ...
Hier ook het plan cold turkey te gaan stoppen, nu hoeft hij ook even niet naar de opvang dus kunnen we goed thuis oefenen, maar ik kijk er heel erg tegenop!
Voel me zo schuldig als ik zijn mondje permanent vervormd zou hebben :( ik zal het eens navragen, hoop echt dat het nog kan herstellen!
3 dagen geleden
Hier is dit ook wel een beetje aan de hand, maar ze heeft er met inslapen nog zo veel aan. Een vriendin van mij haar dochter had dit ook is met 3 jaar gestopt en binnen een half jaar was het hersteld. Zelf ik ik rond die tijd ook kijken om te stoppen omdat je het dan ook goed kan uitleggen
3 dagen geleden
Reactie op sannejildou
Hier is dit ook wel een beetje aan de hand, maar ze heeft er met inslapen n ...
Fijn om te horen dat het toch hersteld is! Dat geeft wel wat hoop! Ik ben erg benieuwd hoe het hier zal gaan!
3 dagen geleden
Wellicht even navragen bij de tandarts ? Hier gaat ze gewoon 2 keer per jaar sinds ze met 6 maanden tandjes had naar de tandarts. Onze tandarts geeft ook heel veel advies over welke speen en wanneer stoppen.
Ze gaf bij ons aan vanaf 1 jaar alleen met slapen en het liefst voor 2 jaar helemaal geen speen meer. Eerder is altijd beter gaf zij aan.
3 dagen geleden
Reactie op Marie1324
Wellicht even navragen bij de tandarts ? Hier gaat ze gewoon 2 keer per jaa ...
Wat dat betreft hebben we gelukkig het advies redelijk goed opgevolgd :) maar we moeten inderdaad echt nog een keer naar de tandarts.. binnenkort ga ik een afspraak maken en zal ik het eens navragen!
2 dagen geleden
Mijn oudste heeft tot 3 jaar een speen gehad alleen om in slaap te komen. Daarna haalde ik hem eruit.
Helaas gaf de tandarts ook laatst aan dat hij een hoog gehemelte heeft en slist daardoor een beetje door soort verkeerd gebruik van zijn tong. Gelukkig een hele goede tandarts die ook OMFT geeft dus daar gaat ze mee aan de slag. Ze gaf aan als ze hier jong mee starten er veel uit te halen valt en dan het slissen ook over gaat.
Lang verhaal kort ik heb ook spijt dat ik niet eerder speen heb weg gedaan. Het moment van wegdoen maakte ik in mijn hoofd ook veel groter, ik vroeg of hij zn speen wilde ruilen voor een mooie knuffel in bed en dat vond die prima. Nooit meer gevraagd om zn speen.
2 dagen geleden
Reactie op !nathaliee
Mijn oudste heeft tot 3 jaar een speen gehad alleen om in slaap te komen. D ...
Ja het blijft echt lastig hè! Fijn dat jullie een goede tandarts hebben en dat er nog een behandeling mogelijk is. Vanavond gaan wij voor het eerst zonder tut proberen, maar ik zie er erg tegenop! Fijn dat het stoppen bij jullie uiteindelijk wel goed is gegaan :)
2 dagen geleden
Ik vraag me af wanneer ik ga opgeven… hij is in ieder geval nu al 1 uur en drie kwartier aan het huilen, soms even alleen in bed, vooral bij mij in bed..
2 dagen geleden
Sterkte daar! Ik zou echt proberen door te zetten. Hier met 18 maanden gestopt en ze herft ondanks dat ik dacht dat ze er verknocht aan was met inslapen geen traan om gelaten.
We hebben het hele ritueel hetzelfde gelaten alleen ipv de speen in de mond een knuffeltje in haar handen gegeven. Inmiddels valt ze in slaap met al haar knuffels in haar armen.
Hoe valt hij normaal in slaap? Alleen of bij jou dan zou ik dat nu ook proberen.
Hou vol!
2 dagen geleden
Reactie op LoviBB
Sterkte daar! Ik zou echt proberen door te zetten. Hier met 18 maanden gest ...
Dankjewel voor de steun! Normaal even kroelen samen op bed en dan leg ik hem in zijn eigen bedje, maar toen was het al snel huilen en ‘tut’.. uiteindelijk heb ik achter elkaar een stuk of 6 Disney liedjes gezongen en daar werd hij rustig van en toen is hij in slaap gevallen, ik heb hem net overgetild naar zijn eigen bedje! Heb ook een nieuwe knuffel voor hem gehaald, maar hij was best boos en hoefde er allemaal niks van te hebben.. hopelijk gaat het zo steeds beter!
gisteren
Helaas een uur geleden wakker geworden en sindsdien aan het huilen.. hij is echt ontroostbaar en ik weet niet wat ik nog kan/moet doen. Knuffels smijt hij boos weg. Hij wil ook niet dat ik hem aanraak, in de schommelstoel zitten wurmt hij zich uit, samen in mijn bed, blijft hij heel hard huilen en duwt hij me weg.. zingen helpt niet meer, dan zing ik en huilt hij er hard doorheen.. Echt ontroostbaar dus.. even was hij afgeleid toen hij naar buiten keek, maar bij het in bed leggen, huilt hij dan weer. Ik kan er zelf eigenlijk ook om huilen.. ik wil die rot speen niet meer want ik wil dat hij een normaal gehemelte en gebit heeft, maar dit is ook zo zielig, dus ik weet niet of ik nu juist moet opgeven of doorzetten. Mijn mentale gezondheid is erg gevoelig voor slaaptekort en huilen en ik ben ook bang dat onze hele kerstvakantie hierdoor verpest gaat worden omdat we overdag geen puf meer hebben leuke dingen te doen met de oudste.
gisteren
Reactie op ZonovergotenGlans958817
Helaas een uur geleden wakker geworden en sindsdien aan het huilen.. hij is ...
Ik voel me ook zo gefaald. Waarschijnlijk geven we dan weer toe en dan krijgt hij een misvormde toet alleen maar omdat wij het niet aan kunnen en wij hem verslaafd hebben gemaakt aan dat ding.
gisteren
Wij zijn een paar weken geleden gestopt. De eerste paar nachten waar het ergst, daarna ging het echt snel beter!
Hij huilt nu wel even bij het naar bed gaan, dat deed hij met de speen minder.
Op het begin bleef ik even bij hem zitten en het hielp als zijn deur open bleef zodat er wat licht was in de kamer. De eerste nachten hebben we hem soms snachts ook bij ons op bed genomen.
Nu is dat al heel lang niet meer nodig en slaapt hij meestal gewoon lekker door!
Ik kan echt aanraden om wel door te zetten. Ik heb ook op het punt gestaan om weer toe te geven en ik ben blij dat we dat niet gedaan hebben.
gisteren
Hij is om 1 uur ‘s nachts wakker geworden en uiteindelijk kon ik hem om half 4 weer in zijn bed leggen…. Pfff ik ben kapot! Ik hoop ook echt dat het snel beter gaat! Maar goed nacht 1 zonder speen zit erop..
gisteren
Nu zitten we bij het leed dat het middagdutje heet. Ik ben moe, mijn ogen branden en ik heb hoofdpijn. Ik wil mijn oudste zoon een leuke kerstvakantie bezorgen, dat lukt zo niet. Hij gaat weer niet slapen en er is eigenlijk niets wat ik kan doen.
19 uur geleden
Sorry dat het een soort logboek begint te worden, misschien fijn voor mensen om te lezen als ze iets soortgelijks meemaken.. mijn man is met hem buiten gaan wandelen en hij is toen in slaap gevallen in de kinderwagen! Dus dat is fijn!