40 Reacties

18 dagen geleden

Heb je de nipple flip al geprobeerd? Mijn zoontje nam ook ook kleine happen en deze aanleg techniek werkt bij mij goed (wel even oefenen). Hier twee uitleg filmpjes die mijn lk stuurde: https://www.youtube.com/watch?v=oXLFveF1FLA&t=2s en https://www.youtube.com/watch?v=41fC0fQs1P8&t=97s

18 dagen geleden

Vrees dat het idd vooral doorzetten en oefenen is! En zodra je voelt dat de hap slechter is door het vacuüm verlies, meteen opnieuw aanleggen; dit was bij mij en mn zoontje de grootste valkuil destijds.

17 dagen geleden

Reactie op ientjemientje

Heb je de nipple flip al geprobeerd? Mijn zoontje nam ook ook kleine happen ...
Ik had eerder een poging gewaagd, maar het lukte niet echt. Deze video’s zijn heel duidelijk dus ik ga eens oefenen! Had je het snel onder de knie?

17 dagen geleden

Reactie op D-1992

Ik had eerder een poging gewaagd, maar het lukte niet echt. Deze video’s zi ...
Nee duurde wel een paar dagen, maar elke keer bij verkeerd aanleggen weer opnieuw aanleggen proberen. En ging wel elke keer iets beter. Het werkte bij mij ook door bij de flip de tepel er als het ware een beetje in te duwen😅 op een gegeven moment had hij het door!

17 dagen geleden

Geen ervaring, maar respect voor je doorzettingsvermogen 💪🏼

17 dagen geleden

Ik herken het, bij mijn zoontje heeft het altijd pijn gedaan. Door een te harde stroom liet hij ook altijd mijn tepel glijden zodat hij mijn tepel zeg maar half dicht kneep om het af te remmen. Na twee maanden heb ik het opgegeven en ben ik fulltime gaan kolven. Nu een dochter van een week oud en weer veel last ondanks dat ze groot aanhapt. Ook weer een flinke overproductie met snelle toeschietreflex waardoor ze continue loslaat op een pijnlijke manier. Ik kolf even kort af voor het aanleggen maar is ook weer niet fijn met een overproductie en extra werk natuurlijk. Liggende houding gaat hier het best en eigenlijk altijd pijnloos, maar is zo niet praktisch vooral niet met een peuter van bijna 3. Nu is mijn man nog thuis maar ik weet niet of ik moet doorzetten of het maar moet laten gaan. Het levert toch een hoop stress en pijn op. Ik heb weer contact met de lactatiedeskundige, hopen dat ze snel tijd heeft.. Verder dus ook niet echt tips behalve dat liggend voeden hier wel goed gaat. Sinds gisteren zilverkapjes in mijn bh dat lijkt ook wel wat verlichting te geven.

17 dagen geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Ik herken het, bij mijn zoontje heeft het altijd pijn gedaan. Door een te h ...
Ooh en iets wat ik vandaag voorbij zag komen is dat de aanhap reflexen van de baby beter werken als de voetjes ondersteund worden. Dan openen ze hun mond soms ook wat verder.

17 dagen geleden

Met de techniek kan ik je geen adviezen geven, maar wel ter bescherming.... Ik gebruik zilvercups. Doet echt wonderen voor pijnlijke tepels. Ik maak er 24/7 gebruik van.

17 dagen geleden

Hé mijn zoontje heeft ook moeite met aanhappen. Eerst lukte het aanhappen helemaal niet daarna alleen met tepelhoed en nu sinds 2 dagen zonder hoed. De tip die bij mij heel goed geholpen heeft tegen de pijn is als hij drinkt dat ik de huid op mijn borst onder zijn kin naar beneden toe trek. Hierdoor valt zijn onderkaak iets naar benden, wordt de hap beter van en ging de pijn bij mij weg. Ik leg mijn vinder op mijn borst onder zijn kin en duw de huid van mijn borst naar beneden dus niet in het borstweefsel maar richting de grond. Hopelijk heb je er iets aan.

16 dagen geleden

Bedankt voor alle tips!

14 dagen geleden

Reactie op ientjemientje

Heb je de nipple flip al geprobeerd? Mijn zoontje nam ook ook kleine happen ...
Dit heeft mij super geholpen terwijl er al 2 lactatiekundigen hadden meegekeken... SUPER BEDANKT! Wilde bijna stoppen vanwege de pijnklachten.

14 dagen geleden

Reactie op Nan1993

Dit heeft mij super geholpen terwijl er al 2 lactatiekundigen hadden meegek ...
Iets te vroeg gejuicht.... Toch behoorlijke schrale tepels. Wanneer wordt het beter? 😭

13 dagen geleden

Bij mij hapt ie ook klein aan, waardoor kloven en pijnlijk. Nu gebruik ik altijd een tepelhoedje maat L waardoor hij wel moet! Is ff wennen en moet minimaal één keer kolven, maar werkt prima voor mij. Ik weet niet welke maat jij had? Kraamzorg raadde namelijk echt maat L aan zodat de kleine als het ware ‘werd gedwongen’ groot aan te happen.

13 dagen geleden

Kreeg dit filmpje doorgestuurd van de lactatiekundige. Misschien dat het wat helpt in het pijnloos kunnen voeden. Ik ga er vandaag mee oefenen. https://www.myrteibclc.nl/category/concorde/

13 dagen geleden

Reactie op ier1991!

Kreeg dit filmpje doorgestuurd van de lactatiekundige. Misschien dat het wa ...
Heb ik ook van mijn lk gekregen, bij mij werkt het alleen maar frustrerend omdat hij (morgen 4 weken) nog niet kan zitten en dus als een zoutzak in elkaar stort op mijn schoot. En dan zit ie helemaal gedraaid met een halve aanhap.. nee ik vind die concorde helemaal niks. Ben wel benieuwd hoe het bij jou gaat? Ik ben nu 4 weken onderweg en wat mij het meeste verlichting lijkt te geven is liters lanoline zalf van Medela smeren 😅 na elke voeding. Vooral de aanhap is zeker niet pijnloos en daarna duurt het ook nog even, maar vind het wel beter te verdragen dan in week 2.

13 dagen geleden

Reactie op therealkeeks

Heb ik ook van mijn lk gekregen, bij mij werkt het alleen maar frustrerend ...
Heb het straks geoefend en vond het ook niks 🙈 Onze meid is vandaag ook 4 weken en nog best klein. Dus werkte voor geen meter 😂 Ik doe nog altijd in de rugby houding, maar wilde oefenen met andere houdingen voor het voeden in het openbaar eventueel.. Plus de meid drinkt alleen rechts, dus die tepel is zwaaaar overbelast al 4 weken 🥲 Heb letterlijk alles geprobeerd en merk dat nu pas het ieeeeets minder pijnlijk wordt.. nog steeds niet pijnloos overigens. De LK had me ook nog teunisbloemolie geadviseerd (1 theelepel innemen en 1 druppel op de tepel smeren). En ‘s nachts doe ik zilverkapje erop met een drupje BV. Vlgs LK is het kwestie van geduld en bij sommige vrouwen blijft het wat langer pijn doen 🙋🏼‍♀️ Miss ook nog eens Lanoline proberen..

13 dagen geleden

Reactie op ier1991!

Heb het straks geoefend en vond het ook niks 🙈 Onze meid is vandaag ook 4 ...
Ja de rugbyhouding gaf bij mij ook verlichting maar onze zoon is veel te groot nu haha. Bij mij is het eigenlijk standaard de Madonna nu. En ik heb tot nu toe echt doorgebeten, heb echt zo vaak gehuild omdat het idd zeker niet pijnloos is. Ik heb ook alles geprobeerd! De zilverkapjes ook, met wat kokosolie op mijn tepels, nou de hele boel verschoof en werd elke keer wakker met zeiknatte bh’s 😂 dus ik houd het nu echt alleen op de lanoline creme! Echt geen roze wolk he dat borstvoedingsavontuur?

13 dagen geleden

Reactie op therealkeeks

Ja de rugbyhouding gaf bij mij ook verlichting maar onze zoon is veel te gr ...
Ik begrijp je heeeelemaal! Heb veel gehuild vanwege de pijn en ook de frustratie. Nog steeds af en toe een traantje wegpinken, zeker nu het aanhappen ook weer wat moeizamer gaat en het vaak nog steeds zo knullig aanvoelt. Van te voren nooit kunnen bedenken dat het zoveel kruim zou kosten. Ieder borstvoedingsmoment is het nog elke keer de pijn wegpuffen en proberen te ontspannen. Dat lukt dan wel oké, maar als ze dan vervolgens 20 min aan die tepel zit te lurken, begint het toch weer opnieuw te schrijnen en zit ik de minuten weg te kijken totdat ze klaar is. Daarnaast geniet ik toch ook wel echt van hoe zij kan genieten van het drinken en alle geluidjes die ze daarbij maakt 🥹 Maar de Lanoline crème werkt voor jou dus wel het beste? En de Madonna houding ook het minst pijnlijk voor jou? Ik krijg deze ook niet fatsoenlijk uitgevoerd.. dus dacht miss moet ik de LK nog een keer langs vragen om met me mee te oefenen oid. Heb jij voor jezelf een eindpunt gesteld waarbij je zegt “oké, tot hier en niet verder”?

13 dagen geleden

Reactie op Sannegan

Bij mij hapt ie ook klein aan, waardoor kloven en pijnlijk. Nu gebruik ik a ...
Ik had eerst maat 20 en daarna maat 16. Ik heb ze allebei nog liggen, ik ga het onthouden voor als ik echt desperate word haha. Thanks!

13 dagen geleden

Reactie op therealkeeks

Heb ik ook van mijn lk gekregen, bij mij werkt het alleen maar frustrerend ...
Dat heb ik ook idd, beter te verdragen en m’n tepels zijn niet meer stuk. Maar in de nacht is het vaak wel echt pijnlijk, gisternacht echt gevloekt 🥲🙈. Ik kolf dus ook vaak ‘s nachts zodat ik in ieder geval een pijnloos rondje heb en niet daarna hoef te piekeren “wat er nou toch aan de hand is”.