40 Reacties

één maand geleden

Bij mij doet de Madonna/doorgeschoven houding juist veel pijn. Ik voed mijn zoontje in de biological nurturing, achteroverleunend. De lk had een verslag voor mij getypt, even kijken of ik het kan delen

één maand geleden

Kijk wat er gebeurt als hij helemaal zelf aanhapt.

één maand geleden

Reactie op D-1992

Dat heb ik ook idd, beter te verdragen en m’n tepels zijn niet meer stuk. M ...
Ik geef alleen ‘s nachts en ochtend de borst. Overdag kolf ik en geven we het met de fles. Zo krijgt m’n tepel ff wat adem. En laatste voeding van de dag geeft mijn partner zodat ik al eerder naar bed kan. Grappig hoe we dan toch allemaal een fijne weg proberen te vinden in het land van de borstvoeding 🤱🏼

één maand geleden

Reactie op ier1991!

Ik begrijp je heeeelemaal! Heb veel gehuild vanwege de pijn en ook de frust ...
Ja voor mij werkt de Madonna idd het fijnst! Ik heb het idee dat ik dan de meeste controle heb door bv zijn schouderbladen/rug goed dicht tegen mij aan te drukken. Dan hoop ik maar dat ie groot hapt 😂 En ik denk dat deze goed uitvoerbaar kan zijn in het openbaar straks, nog niet geprobeerd. Ik weet niet precies waar mijn grens zou liggen, ik heb vorige week een borstontsteking met antibiotica gehad en daar was ik echt ziek van dus dat zou ik heel k*t vinden. Maar ik ben echt koppig en wil gewoon zo graag dat de borstvoeding lukt. Tepelkloven vond ik ook moeilijk te verdragen maar die zijn nu ook grotendeels geheeld.

één maand geleden

Reactie op ier1991!

Ik geef alleen ‘s nachts en ochtend de borst. Overdag kolf ik en geven we h ...
Haha precies andersom eigenlijk. Ik vind het ergens wel heel fijn dat we niet alleen zijn, het is echt wel ff doorzetten voor ons allemaal! Hopelijk kunnen we over een (korte) tijd allemaal terugkijken naar deze gesprekken terwijl alles dan helemaal fijn gaat :).

één maand geleden

Hoe gaat het bij jullie? Hier helaas toch nog pijnklachten....

één maand geleden

https://www.bol.com/nl/nl/p/bioclin-multi-mam-kompressen-12-stuks/9200000007071935/?s2a= Dit heeft mij erg geholpen om sneller van mijn kloven af te komen. 1 kant was tot bloedens toe.

één maand geleden

Ik smeer kokos olie op mijn tepels, werkt beter dan vette zalf.. vette zalf dekt de wondjes helemaal af en ademt dus niet

één maand geleden

Reactie op Nan1993

Hoe gaat het bij jullie? Hier helaas toch nog pijnklachten....
Het lijkt ieeeets minder pijnlijk te worden (bij sommige voedingen, niet altijd). Ik had gisteren een follow up telefoongesprek met de Lactatiekundige. Die zei ook dat er in de loop van de tijd weer veel kan veranderen; techniek wordt mogelijk beter, mondje wordt groter. Ze gaf ons nog als tip om te masseren bij het mondje en kaken om dat wat soepeler te maken. Osteopaat zei dat ook, dus dat gaan we even wat vaker doen..

één maand geleden

Reactie op Nan1993

Hoe gaat het bij jullie? Hier helaas toch nog pijnklachten....
Hier lijkt het ook wel wat te verbeteren. Nog wel scherp met aanhappen, maar zit verbetering in 🙏🏼 Eindelijk na 4 weken. Hopelijk voor jou ook gauw minder pijn 🫶🏼

één maand geleden

De Lactatiekundige is hier afgelopen dinsdag geweest. Sinds dien gaat bijna elke voeding pijnloos en zijn mijn tepels bijna hersteld 🥳 Ik kan nu ook zitten voeden ipv elke keer te moeten gaan liggen. Ik zal even de tips even delen die ik heb gehad voor de Madonna houding. - leg het schoudertje van de baby in je elleboog zodat het hoofdje vrij kan bewegen en houd je onderarm in het midden van de schouderbladen je kan zo ook de billetjes nog een beetje ondersteunen -zorg dat je borst helemaal onder je oksel uit is en houd je boven arm tegen je lichaam -breng je hand naar je tegen gestelde heup. Zo leunt het hoofdje ligt naar achter en kan je je onder arm laten rusten op je schoot en laat je kindje een beetje naar de zijkant van je lichaam zakken zodat je je arm en schouder kan ontspannen. - maak met je wijs en middel vinger een burgertje van je tepel, maar zorg ervoor dat de middelvinger ongeveer 1,5cm van je tepelhof verwijderd is, en de wijsvinger vlak boven het tepelhof zit. (Door deze stap zo uit te voeren merkte ik echt heel veel verschil! Ik maakte eerst altijd een burgertje met twee vingers vlak naast het tepelhof maar die 1,5cm er vanaf heeft top gewerkt) - wijs met je tepel richting het gehemelte en wacht op een grote hap. Flip je tepel door met je middelvinger een beetje in de borst te duwen. - aanhappen mag pijn geven maar moet snel weg trekken anders gelijk vacuüm verbreken en op nieuw proberen. Niet door de pijn heen proberen te bijten. Zo leertje kindje ook dat hij groot moet happen om te mogen drinken. Overdag draag ik de zilverkapjes en ‘s nachts smeer ik lanoline. Ons dochtertje steek niet de tong over de onderkaak dus dat kan nog wel eens vervelend voelen maar gelukkig beschadig mijn tepel er niet van. Hopelijk hebben jullie hier iets aan! Succes 🍀🍀

één maand geleden

Bij mij lijkt het een stukje beter te gaan! Wel struggle ik hier nog een beetje mee: ik heb een toeschietreflex als een gek, mijn zoon verslikt zich altijd na het aanhappen sowieso 1x keer. Dus dan haal ik hem er even af, dan wordt zijn gezicht nat gespoten 😂, en dan gaan we rustiger verder en is alles goed. Ik voed echt op verzoek dus om de 2/3/4 uur (hij is nu 4 weken oud). Ik geef 1 borst per keer omdat ik veel melk in een borst heb en ook met het idee om zo de andere tepel even rust te geven. Zou het slimmer zijn om toch beide borsten aan te bieden per keer, waarvan eentje dus het bekende “toetje”? Zou mijn toeschietreflex dan iets minder heftig worden omdat beide borsten dan echt om de 2/3/4 uur aan de beurt zijn?

één maand geleden

Reactie op therealkeeks

Bij mij lijkt het een stukje beter te gaan! Wel struggle ik hier nog een be ...
Hier hetzelfde probleem! Zielig dat ze zich zo verslikken elke keer. Maar wel fijn als ze wat groter worden dan zijn, dan gaan ze ook minder snel aan je tepel lopen trekken dat het niet snel genoeg stroomt. Mijn Lactatiekundige rade het af om al 2 borsten aan te bieden omdat ze dan toch beide gestimuleerd worden en dat juist productie verhoogd. Daarnaast krijgt je kindje ook meer voor melk binnen wat voor extra krampjes en spugen kan zorgen. En dan heb je twee borsten die niet helemaal leeg gedronken worden wat ook weer voor ontstekingen kan zorgen.

één maand geleden

Soms helpt het om je tepel in te drukken als het eruit spuit 🤣. Niet altijd hoor, maar het is het proberen waard

één maand geleden

Gaat ie bij jullie? :)

25 dagen geleden

Hier sinds andedhalve week geen pijn meer! Heb niet het idee dat ik nou echt iets anders doe....

25 dagen geleden

Reactie op Nan1993

Hier sinds andedhalve week geen pijn meer! Heb niet het idee dat ik nou ech ...
Dat heb ik ook idd! Gelukkig maar 😍. Nu ben ik bijna al die pijn alweer vergeten. Heel soms doet het in de nacht nog pijn als hij heeel hard zuigt, maar echt verwaarloosbaar met eerder. Zo fijn!

25 dagen geleden

Wat fijn dames!! Hier blijft het nog steeds wat gevoelig/ pijnlijk, maar niet meer zoals eerst. Neem het maar voor lief. Op het begin gewoon ff goed doorzuchten en ontspannen. En als ik dan dat tevreden snoetje zie, dan ben ik alles weer vergeten. De beste pijnstilling 🥹🥰

24 dagen geleden

Reactie op ier1991!

Wat fijn dames!! Hier blijft het nog steeds wat gevoelig/ pijnlijk, maar ...
Same! Links helemaal pijnloos maar rechts blijft even doorbijten