26 Reacties

één maand geleden

Ik voed ook nog op verzoek. Overdags is dat rond de 3 uur. Soms door een slaapje bijv pas na 4.5 uur. Maar eigenlijk nooit echt korter dan 2.5 uur. Hier dus ook nog rommelig qua structuur, merk ik vooral met het hapjes geven.

één maand geleden

Hier ook, al zit er enige structuur in (hij komt zelf rond de 3 a 4 uur en snachts vaker)

één maand geleden

Ik geef ook bv op verzoek om de 2 uur soms 4 uur als er een dutje tussen zit en 's nachts nog. Heel vredig kind.

één maand geleden

Reactie op ss1990

Ik geef ook bv op verzoek om de 2 uur soms 4 uur als er een dutje tussen zi ...
Fijn te lezen! En ook wel eens korter als je kindje snel na een voeding aan de borst in slaap wil vallen?

één maand geleden

Reactie op Romy89

Fijn te lezen! En ook wel eens korter als je kindje snel na een voeding aan ...
Ja, ik ben sinds kort begonnen met vast voeding fruit blw dus soms wilt hij daarna ook wat drinken en is het korter dan 2 uur. Het is waar hij behoefte aan heeft. Met het warm weer was het ook vaker.

één maand geleden

Ja, hier ook nog BV op verzoek, dochter is bijna 8 maanden. Meestal à 2,5 uur overdag (en ‘‘s nachts 🫠). Maar inderdaad wat je zegt, soms zit er maar een uurtje tussen als ze in slaap gevoed wil worden.

één maand geleden

Reactie op Romy89

Fijn te lezen! En ook wel eens korter als je kindje snel na een voeding aan ...
Ja mijn kindje valt altijd in slaap op de borst en soms wordt hij wakker en troost ik hem ook met de borst.

één maand geleden

Geven jullie ook wel eens een papflesje zodat je kindje langer slaapt?

één maand geleden

Reactie op Romy89

Nog niet gedaan, omdat ik er zoveel wisselende verhalen over hoor. Maar ik ben wel van plan om het binnenkort uit te proberen, omdat de gebroken nachten er wel inhakken inmiddels..

één maand geleden

Reactie op Romy89

Nee, ik vind het zelf niet nodig. Weet ook niet of het zal helpen om de nachtrust te verlengen. Op een volle maag slapen lijkt me ook niet helemaal prettig.

één maand geleden

Reactie op jessy0301

Nog niet gedaan, omdat ik er zoveel wisselende verhalen over hoor. Maar ik ...
Wat voor verhalen hoor je erover als ik vragen mag?

één maand geleden

Reactie op Romy89

Wat voor verhalen hoor je erover als ik vragen mag?
Soms hoor ik van mensen dat hun baby er een stuk langer door sliep, maar van andere hoor ik weer dat het precies niets hielp. Het is ook onderzocht en niet bewezen dat kinderen er beter door slapen. En soms vraag ik me af of het voor een baby prettig is om met zo’n volle maag de nacht in te gaan..

één maand geleden

Reactie op jessy0301

Soms hoor ik van mensen dat hun baby er een stuk langer door sliep, maar va ...
Dat vraag ik me ook af... en ook wat het dan weer met je productie vraag/aanbod etc doet..

één maand geleden

Reactie op Romy89

Dat vraag ik me ook af... en ook wat het dan weer met je productie vraag/aa ...
Ja precies.. keuzes keuzes 😅

één maand geleden

Ik voed ook op verzoek! Voor het slapen krijgt ze altijd een fles met kamillethee en melkpoeder, maar die tijden verschillen ook heel erg. 3-4 flessen krijgt ze per dag.

één maand geleden

Reactie op Romy89

Hier kamillethee met melkpoeder voor het slapen!

één maand geleden

Voed ook nog op verzoek. Hij is nu 8 maanden. Er lijkt ondanks dat het op verzoek is wel iets van een routine in te zitten maar soms ook helemaal niet en dat vindt ik oké. Papflesjes hielpen niet bij het langer slapen dus die geef ik ook niet meer.

één maand geleden

Reactie op Romy89

Wij hebben met 7 maanden voor het eerst een papfles gegeven, rond 23u (droomvoeding). En warempel sliep ze ineens door; dat was daarvoor nog nooit gebeurd! Dit ging 3 nachten goed, daarna werd ze 'gewoon' weer 's nachts wakker (meestal tussen 3 en 5u). We geven de papfles nog steeds en verder als ze wakker wordt 's nachts nog wat borstvoeding.

één maand geleden

Reactie op nienke_vincent

Wij hebben met 7 maanden voor het eerst een papfles gegeven, rond 23u (droo ...
Wil het toch eens gaan proberen... welk flesje gebruik je voor de papfles?

één maand geleden

Ik voed ook op verzoek lekker onregelmatig ze is inmiddels 8 maanden en ik vind het nog steeds fijn. Papfles niet nodig om half 6 krijgt ze prakje, (rijst, groente en stukje vlees) om half 7 drinkt ze zichzelf in slaap aan de borst en dan slaapt ze tot de volgende ochtend kwart over 7 😊