27 Reacties

21 dagen geleden

Heel herkenbaar mijn baby is bijna 7 weken en heeft dit ook.

21 dagen geleden

Mijn dochter krijgt 5 a 6 keer 165 ml, ook 8 weken oud en 4,5 kg. Gaat niet altijd compleet op. CB gaf aan het prima was, als we maar naar behoefte voeden

21 dagen geleden

Onze zoon is ook 8 weken en weegt 5.3 kg. Wij geven 5 x 150 (165) en dit gaat super. Dit doen we nu al 2 weken. Hij gaf zelf heel duidelijk aan wanneer het niet genoeg was voor hem. Cb zei ook tegen ons: kijk naar je kindje en waar hij om vraagt.

21 dagen geleden

Mijn zoontje is 5kg en krijgt nu 6x 150! 4 weken maar gaf duidelijk aan dat die niet genoeg had.. niet willen slapen en daardoor ook oververmoeid

21 dagen geleden

Mijn dochter (nu 8 weken, ongeveer 4,8 kg denk ik) drinkt al 3 weken 120+4 schepjes meestal 7 keer, soms 6 soms 8. Gaat eigenlijk altijd op. Na de voeding geeft ze hongersignalen, is ze duidelijk niet verzadigd en wil ze vaak niet slapen. Nu geven we 3 schepjes Nutrilon content en 1 normaal in overleg met het cb. Van het cb mogen we niet meer dan 120+4 geven. Morgen moeten we weer naar het cb dus dan zal dit ook verder besproken worden.

21 dagen geleden

Reactie op dovdl

Mijn dochter (nu 8 weken, ongeveer 4,8 kg denk ik) drinkt al 3 weken 120+4 ...
Ja hier heel onrustig nog na de fles en zuigbehoefte. Geen dan een speen en dan is het wel prima. Hij drinkt ook altijd zn hele fles op tot de laatste druppel.

21 dagen geleden

Reactie op AnneVelt

Mijn dochter krijgt 5 a 6 keer 165 ml, ook 8 weken oud en 4,5 kg. Gaat niet ...
Ik had gelezen dat je niet meer dan 990ml mag geven tot 3mndn, dus durf daarom niet te snel nog meer te geven.. maar hij zou denk ik ook meer op kunnen momenteel. Slaapt 's nachts ook max 4u omdat hij dan echt weer honger heeft. Ga morgen even overleggen.

21 dagen geleden

Reactie op SPMx

Ja hier heel onrustig nog na de fles en zuigbehoefte. Geen dan een speen en ...
Jaa zuigbehoefte is bij mijn dochter ook erg groot. Dus nu standaard na de voeding een speen erin. En ik herken mij ook heel erg in wat jij zegt over boertjes laten tussendoor. Ze doet alleen wel 20 min over het flesje met speen 1 van dr Brown

21 dagen geleden

Reactie op dovdl

Jaa zuigbehoefte is bij mijn dochter ook erg groot. Dus nu standaard na de ...
Aaah 20 min is netjes! Hier soms 12 minuten met prematuurspeen 😅 Dus ik doe tussendoor ook het speentje soms 1 minuut even in, zodat er wat pauze is.

21 dagen geleden

Reactie op dovdl

Jaa zuigbehoefte is bij mijn dochter ook erg groot. Dus nu standaard na de ...
Zei het cb nog wat over de hoeveelheid voeding die jouw kindje krijgt? Ben ook benieuwd wat ze morgen zeggen! Misschien moet ik soms ook iets meer gaan geven.. of toch over op de content voeding. Werkt dit bij jullie?

21 dagen geleden

Reactie op SPMx

Zei het cb nog wat over de hoeveelheid voeding die jouw kindje krijgt? Be ...
Ik heb trouwens ook content voeding van kruidvat die meng ik nu met gewone, naar mijn idee is die wel meer verzadigd!! Heb nu 3x gehad dat die zelfs 4,5 uur tussen de voeding liet 😅

21 dagen geleden

Reactie op SPMx

Ik had gelezen dat je niet meer dan 990ml mag geven tot 3mndn, dus durf daa ...
Ze laat hier altijd wel 10 a 20 ml over, en soms opeens een halve fles 🥲 Ik bied liever net iets te veel aan. Maar je gaat toch al morgen naar het cb 😊

21 dagen geleden

Reactie op SPMx

Zei het cb nog wat over de hoeveelheid voeding die jouw kindje krijgt? Be ...
Jaa ze vonden het al heel veel voor zo’n kleine meid. Daarom mochten we ook niet meer verhogen. Content lijkt nu semi te werken. Ze slaat de voeding van 2200/2300 over, alleen komt overdag nog steeds om de 3 uur en nog steeds niet verzadigd 😅

21 dagen geleden

Reactie op dovdl

Jaa ze vonden het al heel veel voor zo’n kleine meid. Daarom mochten we ook ...
Oh 🤣 hongerige baby hahah

21 dagen geleden

Reactie op SPMx

Oh 🤣 hongerige baby hahah
Jaa niet normaal 😂🫠. Moet wel zeggen dat ze heel actief is, dus misschien heeft ze daarom wel zoveel nodig 😅

21 dagen geleden

Reactie op dovdl

Jaa niet normaal 😂🫠. Moet wel zeggen dat ze heel actief is, dus misschien ...
Hahahaha nou mijne niet zo, behalve als hij moet slapen 😂🙃

20 dagen geleden

Hier net gewogen. 4,8kg, dus 270 gram aangekomen in 1 week tijd. Gaan nu voedingen van 150ml geven (6x). Hopelijk laat hij er dan meer tijd tussen.. zou overigens nu ook een groeispurt/sprong kunnen zijn. 😁

20 dagen geleden

Vandaag ook naar cb geweest. Onze dochter was ook 4,8 kg, toevallig 😄. Ze groeit goed, niet te veel. Dus gewoon doorgaan met nutrilon content. Soms mogen we 1 a 2 voedingen 150+5 schepjes geven, maar standaard 120+4 nog steeds.

20 dagen geleden

Reactie op dovdl

Vandaag ook naar cb geweest. Onze dochter was ook 4,8 kg, toevallig 😄. Ze ...
Maar hoezo mogen als ik vragen mag? Je moet toch kijken naar de behoefte van je zoontje het cb kijkt heel zwart wit alsof elke baby hetzelfde is maar dat is niet zo. Zoontje hier bijna 8 weken krijg al 2 weken 150+5 en is nog geen 5 kilo .. maar hij drink elke fles leeg tot de laastst druppel en hij is niet dik.

18 dagen geleden

Reactie op AichaAicha

Maar hoezo mogen als ik vragen mag? Je moet toch kijken naar de behoefte va ...
Hier ook 150ml en drinkt hij graag op!