17 Reacties

één maand geleden

Zijn dagritme ziet er nu zo uit : 6.00 naar beneden. 8.15 naar bed 9.30 wakker 12.30 naar bed 14.30 wakker 18.00/18.30 naar bed

één maand geleden

Hoe oud is hij ? Want hier is dit ook een aantal weken geweest. Nu gaat hij om 19.00 naar bed en slaapt hij tot 06.30 ongeveer.

één maand geleden

Reactie op mvrhees87

Hoe oud is hij ? Want hier is dit ook een aantal weken geweest. Nu gaat hij ...
Van 24-3. Bijna 8 maand dus

één maand geleden

Je zou kunnen een heel kort slaapje kunnen proberen in de ochtend. Bijv 15 min. om zo de ochtend slaap te verlaten en wellicht ritme te verplaatsen.

één maand geleden

Ben trouwens wel benieuwd welke slaapcoach je had ingeschakeld

één maand geleden

Ik zou een kort slaapje toevoegen. Of in de ochtend, of aan het einde v/d dag. Kijk wat dat brengt en een effect is vaak pas na een paar dagen zichtbaar.

één maand geleden

Ik weet niet of t bij jou gaat helpen.. maar om de tijd de verplaatsen zou je echt iets langer moeten uitproberen om te verplaatsen want je zegt hij sliep vd week n keer 8 uur en was nog zo vroeg. Zoiets verander je niet in 1 keer dan zou je dat echt consequent 1 week of 2 elke keer iets later maken. Net zoals als de tijd word verzet ben je vaak ook wel n week bezig om t weer normaal te krijgen. Hoop voor je dat t lukt

één maand geleden

Hier precies hetzelfde met onze zoon van 25-03! Hopelijk wordt het vanzelf weer anders…

één maand geleden

Reactie op shaarrr

Ik zou een kort slaapje toevoegen. Of in de ochtend, of aan het einde v/d d ...
Zojuist in de middag geprobeerd, maar het is alleen maar huilen. Ben zoooooo bang dat het morgen weer zo vroeg wordt omdat hij nu al ruim 4 uur wakker is 😭

één maand geleden

Hoi! Zou het niet kunnen dat de tijd tussen zijn slaapjes te lang is? Te weinig slaap overdag kan ook ervoor zorgen dat hij zo vroeg wakker wordt… inderdaad zoals al eerder benoemd nog een extra dutje toevoegen en kijken hoe dat gaat? Mijn zoontje is even tijd en ook een hele periode zo vroeg wakker geweest. Nu (afkloppen!!) meestal tussen 06.30-07.00u. Hij doet nog 3 slaapjes en is tussen zijn dutjes zo’n 2/2,5u wakker

één maand geleden

Een paar maanden geleden had ik dit probleem ook en het enige wat werkte was haar in bed nemen en samen verder slapen. Dan sliep ze zo weer door tot 09:00/09:30. Alleen zit ik nu wel met het probleem dat ze ondertussen 3 maanden later de hele nacht bij me in bed wilt, maar goed misschien werkt het voor jullie ook 😅

één maand geleden

Hey, ik volg want wij hebben exact hetzelfde. Hij is van 21-03. We hebben dit nu echt al een maand of 2. Ik weet dat ze zeggen dat je hem beter niet voor 09.00 uur naar bed moet doen maar als hij zo vroeg wakker wordt dan trekt hij het echt niet langer dan tot 8.15-ish. Ik geloof ook niet zo in slaapcoaches, hoe was jouw ervaring?

één maand geleden

Reactie op therealkeeks

Hey, ik volg want wij hebben exact hetzelfde. Hij is van 21-03. We hebben d ...
Dat niet voor 9.00 uur slapen gaat hier ook niet op hoor. Juist omdat hij vroeg wakker is gaat hij ook optijd naar bed voor zijn eerste slaapje. Ik ga dat niet rekken.. Mijn ervaring met een slaapcoach begon vrij positief. Hij deed eerst hazenslaapjes en dat is gelukkig nu wel voorbij. Alleen het vroeg wakker worden bleef in stand. Het is gelukkig niet allemaal negatief en slecht uitgepakt, maar dit breekt mij ook op. Juist omdat ik uit deze spiraal wou komen

één maand geleden

Reactie op anneke1121

Dat niet voor 9.00 uur slapen gaat hier ook niet op hoor. Juist omdat hij v ...
Ja herkenbaar. Ik ben ook echt kapot. Het is onze tweede en bij de oudste hadden we dit nooit, die sliep elke ochtend tot 7/8 🥲 Maar deze korte nachten beginnen mij echt op te breken aangezien hij ‘s nachts ook nog 1 à 2 keer komt voor een flesje.

één maand geleden

Ik heb dit ook maanden gehad met onze baby van 20-3, werd wakker tussen 4.30 en 6.00u. Van alles geprobeerd om het te verlengen zoals flesje ‘s avonds ophogen, flesje bij vroeg wakker worden (en die steeds ophogen), in slaap wiegen, bij ons nemen etc. Niets hielp. Ik hield me heel erg vast aan niet te lang overdag slapen want dat zou niet goed zijn voor het ritme. Nou, sommige baby’s hebben dat gewoon nodig. Mijn baby slaapt nu vanaf 18.45/19.00u tot 06.45/7.45u. En overdag slaapt hij lekker 3 dutjes. Soms weleens voor 9u (niet alle kinderen hebben daar moeite mee!). Als hij moe is, is hij moe. Soms slaapt hij wel 1,5u ‘s ochtends, prima, hij zal t wel nodig hebben. En in de middag na het brood hetzelfde, soms wel eens 3 uur! Einde van de middag rond 16.30/17.00u leg ik hem nog Max 30 min op bed. Even kleine powernap om door te kunnen trekken tot 18.30/18.45. Door meer naar hem te luisteren en te kijken en minder naar schema’s en wat baby’s zouden mogen slapen, heeft me dit wel gebracht. Ik weet niet wat je er aan hebt, maar jij kent je kind het beste

één maand geleden

Hier precies hetzelfde. Al weeeeken bezig (lees: maanden) en nog niets gevonden wat werkt. Overdag meer voeding, wel papfles, geen papfles, 2 dutjes overdag of toch 3, half uur eerder naar bed of half uur vroeger, te koud of toch te warm?! Om langzaam aan gek van te worden🤯 ☠️ Wij zijn sinds 3 dagen gestart met een powernap van 10 à 15 min in de ochtend rond 7.00 uur (in een van de vele webinars gehoord.) Dan redt hij het prima tot zijn 1e slaapje. Zo proberen we de vicieuze cirkel van (te vroeg) naar bed te doorbreken. Tot nu toe nog geen succes maar hey we houden nog even vol🤪 als dit niet werkt gaan we een slaapcoach inschakelen

één maand geleden

Reactie op Meliss93

Hier precies hetzelfde. Al weeeeken bezig (lees: maanden) en nog niets gevo ...
*half uur later bedoel ik!