10 Reacties

2 jaar geleden

Mijn broertje had van zijn poep gegeten en zat zelf helemaal onder het enige hij wilde een qeek niet eten vanwege dat hij vol zat van zijn eigen poep maar verder geen gevaar

2 jaar geleden

Als baby's in het vruchtwater poepen wijst het er eigenlijk op dat je kindje het niet meer prettig vind van binnen en dan zal het er alles aan doen om er zo snel mogelijk uit te willen, althans dat is mij altijd gezegd en geleerd

2 jaar geleden

Volgensmij is het of stress of gerijpte darmen. Maar ik denk dat zoiets de baarmoeder wel prikkelt en de bevalling in gang zet. Mn zoontje had gepoept maar er geen last van gehad. Was ook al helemaal smeerloos (overrijp noemen ze dat) bij de bevalling met 39.3

2 jaar geleden

Reactie op mivd

Als baby's in het vruchtwater poepen wijst het er eigenlijk op dat je kindj ...
Maar waarom moet ik dan zsm de verloskundige bellen als mijn vliezen breken en het vruchtwater heeft een groenige /bruinige poep achtige kleur

2 jaar geleden

Reactie op Wittevlinder

Maar waarom moet ik dan zsm de verloskundige bellen als mijn vliezen breken ...
Dan word je medisch! Dus aan het ctg in het ziekenhuis.

2 jaar geleden

Reactie op mivd

Als baby's in het vruchtwater poepen wijst het er eigenlijk op dat je kindj ...
Ik zit met precies dezelfde vraag! Als je vliezen niet breken dan weten ze het helemaal niet en 'kan het niet zo'n kwaad' maar breken ze wel en zien ze het dan is het ineens paniek en medisch. Ik krijg het ook niet recht in m'n hoofd. Laten we hopen op geen gepoep, hoe dan ook haha

2 jaar geleden

Reactie op Anietje89

Ik zit met precies dezelfde vraag! Als je vliezen niet breken dan weten ze ...
Zat toevallig ook met deze vraag! Ik heb laatst enkele bevalverhalen gelezen waarin de vliezen thuis braken met donker vruchtwater maar dat de bevalling alsnog gewoon thuis werd uitgevoerd. Ik denk dat het dus ook erg van de verloskundige van dienst afhangt en de vordering vd bevalling of je direct ingestuurd moet worden denk ik..

2 jaar geleden

Hier het antwoord gevonden, het klinkt iig logisch: https://barenenzo.nl/medisch/wat-als-je-baby-poept-in-het-vruchtwater/ Het wordt dus pas gevaarlijk als je babytje dit vruchtwater in de longetjes krijgt. Als de vliezen nog niet gebroken zijn, ademt de baby ook nog niet, is de heel beknopte versie dus 馃槣 veelal is er niets aan de hand, maar omdat ze dus van te voren niet kunnen zien waarom een baby gepoept heeft, kunnen ze eventuele stress niet uitsluiten, waarbij de kans iets hoger is dat ze het dus ook in hun longetjes krijgen

2 jaar geleden

Ik heb me er ook in verdiept. Het is inderdaad dat je kindje gewoon gepoept heeft omdat hij/zij helemaal af/rijp is qua darmen. Of dat hij stress gehad heeft of momenteel stress heeft. Dat laatste willen ze monitoren of hij op dat moment stress heeft. Maar heel vaak kan het helemaal geen kwaad. Alleen als hij/zij het ingeademd heeft en het in zijn longen terecht is gekomen. Dan krijgen ze vaak antibiotica. Er is een hele hele kleine kans dat je kindje er aan kan overlijden na de geboorte. Mijn tante heeft dat helaas gehad met haar kindje. Maar die kans is mega klein. Het verschilt ook in welke kleur het is. Het kan van heel licht groen tot donker kleuren. Licht groen is een stuk minder zorgelijk dan heel donker. Ik heb de vraag ook in mijn achterhoofd wat ik wil als het gebeurd. Ik zal mijn gevoel volgen dat ik er op dat moment bij krijg naast de informatie die ik heb.