8 Reacties

één maand geleden

Misschien kun je overgaan van 3 naar 2 dutjes? Ik merkte hierdoor dat mijn zoontje het laatste dutje niet meer nodig had waardoor hij ook weer later wakker werd. Hier werd het ook steeds vroeger en vroeger en soms wel eens 3/4 uur 🥹. Misschien slaapt hij overdag te veel waardoor hij dus ‘s nachts minder slaap nodig heeft.

één maand geleden

Reactie op NMMH

Misschien kun je overgaan van 3 naar 2 dutjes? Ik merkte hierdoor dat mijn ...
Ik ga het proberen.. vaak dan is hij tussen zijn laatste slaapje en de nacht echt helemaal gesloopt en erg moe

één maand geleden

Mij lijkt 3 dutjes van anderhalf uur op de dag wel erg veel?

één maand geleden

Wij hebben precies hetzelfde dus ik volg even!

één maand geleden

Reactie op m jeslinjoane

Ik ga het proberen.. vaak dan is hij tussen zijn laatste slaapje en de nach ...
Ik ben wel met alle tijden gaan schuiven zodat het voor m’n zoontje fijn is. Hier wordt hij meestal tussen 06.30/07.30 wakker en gaat tussen 9/10 in de ochtend naar bed, en vervolgens doet hij later in de middag nog een dutje rond 15/16.00 uur. In totaal slaapt hij 3 uur of heel soms 3,5 uur op een dag en regelt dat eigenlijk prima zelf. Ene keer duurt zijn ochtenslaapje 30 minuten en slaapt dan ‘s middags dik 2 uur, en de andere dag slaapt hij ‘s morgens 2 uur en ‘s middags nog anderhalf uur. En komt dus eigenlijk altijd prima uit. Gaat ook altijd tussen 19.00/20.00 uur naar bed. Het is eventjes zoeken.

één maand geleden

Ik denk inderdaad tijd voor 2 slaapjes. Mijn dochter slaapt vanaf 6 maanden al 2x. Ze was om 09:00 echt niet moe genoeg om te slapen. Wakker rond 07:00 en dan dutje van 10:00/11:00 en daarna 13:30/15:00. 18:30 naar boven en slaapt altijd wel direct. Volgens mij hebben ze deze leeftijd ong 2,5 uur slaap overdag 'nodig'.

één maand geleden

Mijn zoontje geeft echt aan dat hij het nodig heeft, gapen, rode wenkbrauwen, huilen, oogjes wrijven. Moet ik hem dan gewoon tegen zijn slaap in wakker houden overdag? Want dan valt hij gewoon op de bank of in de stoel inslaap.. Zou graag over willen gaan naar 2 slaapjes maar als hij zo kapot is kan ik hem toch niet gaan lopen wakker houden.. Hij heeft wel eens dagen waar hij dan 2slaapjes of zelfs 1heeft als we een dag weg zijn. Dan is hij sochtends net zo vroeg wakker en slaapt hij ook nog eens heel onrustig

één maand geleden

Reactie op m jeslinjoane

Mijn zoontje geeft echt aan dat hij het nodig heeft, gapen, rode wenkbrauwe ...
Ik ben met mijn dochtertje net over naar 2 slaapjes. 2-3-4 ritme werkt heel fijn. Je kunt bij korte slaapjes ook tussen ritme van 2-3-3-4 aanhouden. Ik heb ernaar toe gewerk om haar steeds wat langer wakker te houden. Het was in het begin best even wennen hoor. Gapen enz. Maar nunis ze er aan gewend en doet ze overdag 2 slaapjes van 1.5u van 9-10.30 en van 13.30-15.00 (ongeveer natuurlijk) succes🤷🏽‍♀️