16 Reacties

2 maanden geleden

Mijn dochter is 6.5 maand en zit ook in de newbornset van stokke. Kan ook nog niet zitten.

2 maanden geleden

Mag indd pas als ze zelfstandig kunnen zitten. Is niet goed voor de spieren. Onze dochter is van 31-03-2024 en zit in een kinderstoel maar kan wel zelfstandig tot zit komen.

2 maanden geleden

Terwijl ik van plan was de vraag te stellen "hoe" een kind dan moet zitten (of op de knietjes zitten voldoende is), kijk ik naar mn baby en zie ik dat hij voor t eerst op zn billen is gaan zitten 😊😭😍

2 maanden geleden

Cb gaf bij ons aan dat voor eten ze vanaf 6 maanden wel in kinderstoel mogen zitten. Mits ze niet in elkaar zakken als spaghetti sliert. Is juist beter als ze recht op zitten met eten in verband verstikking gevaar

2 maanden geleden

Reactie op Hammiemammie

Terwijl ik van plan was de vraag te stellen "hoe" een kind dan moet zitten ...
Wat knap!!! Leuk weer een nieuwe mijlpaal

2 maanden geleden

Reactie op DaphneWB

Cb gaf bij ons aan dat voor eten ze vanaf 6 maanden wel in kinderstoel moge ...
Ja daarom ben ik een beetje in dubio. Aan de ene kant wil ik wachten totdat hij het zelf kan maar wel ook niet van de pureetjes af voordat hij rechtop kan zitten

2 maanden geleden

Ons meisje is nu net 7 maanden, kan nog niet zelfstandig tot zit komen maar zit wel heel stabiel bij ons op schoot bijvoorbeeld. Wij hebben haar nu dus wel enkel tijdens de eet momenten in de babyset van stokke zitten met een kussentje van stokke erin. Hierin zit ze prima en vind dit met brood ook veel veiliger dan half liggend in de newborn.

2 maanden geleden

Hier zit ze nu een week in de triptrap. Ze vind het geweldig en sindsdien kan ze ook steeds beter zitten🙋🏼‍♀️ (bijna 7 maanden)

2 maanden geleden

Bij ons zit hij voor eten in zo'n bumbo stoeltje. Super stevig voor nu

2 maanden geleden

Hier zit hij al een tijdje in de kinderstoel van de triptrap, hij zit daar heel goed in ondanks dat hij nog niet zelfstandig kan zitten. Sinds hij in de kinderstoel zit gaat het eten ook veel beter, en eerder durfde ik ook echt geen brood of andere stukken aan te bieden, dat vind ik echt eng zo liggend… Mijn ouders hebben een andere kinderstoel met een groter ‘zitje’ en daar moet hij echt ‘gestut’ worden met kussens en handdoeken, anders zakt hij helemaal opzij, dus het maakt m.i. wel uit wat voor stoel je hebt

2 maanden geleden

Reactie op Deesjee

Hier zit hij al een tijdje in de kinderstoel van de triptrap, hij zit daar ...
Thanks! Ik ga het ook eens proberen en als hij niet stevig zit dan zetten we het weer terug zoals het was. 😊

2 maanden geleden

Het verschilt heel erg per kind of je echt moet wachten totdat ze zelfstandig tot zit kunnen komen. Mijn oudste kon namelijk al snel stevig rechtop blijven zitten, maar ging pas 2 a 3 maanden later echt zelfstandig naar zit. Dat is ook een trucje die ze door moeten krijgen en soms ook niet belangrijk vinden. Ik doe met eetmomenten onze zoon wel in de triptrap stoel en dan zit hij echt wel stevig en geeft het ook aan als hij er klaar mee is. Ik zou dus vooral kijken naar hoe stevig ze zitten, ipv het door hebben hoe ze zelf naar zit kunnen komen.

2 maanden geleden

Hier zit zoontje sinds hij ongeveer 6.5 maanden was in de tripptrapp. Wel met een kussentje erin. Hij eet het brood en ander vast voedsel zelf vanaf een bord en heeft hier veel plezier in. Merken wel dat hij nu in een paar weken een stuk stabieler ook is gaan zitten (ook los). Wanneer hij zijn concentratie verliest rolt hij wel weer om.

2 maanden geleden

Reactie op Deesjee

Hier zit hij al een tijdje in de kinderstoel van de triptrap, hij zit daar ...
Zelfde! Sinds 6,5 maand zit ze in de triptrap gaat prima. Zelfstandig los zitten valt ze nog naar de zijkanten.

2 maanden geleden

Onze kleine zit ook in een stokke newborn en wil graag rechtop zitten, maar hij is nog niet stabiel genoeg. Brood etc vind ik sowieso te gevaarlijk, omdat ik inderdaad wil dat hij zelf rechtop kan zitten. Onze opvang kiest er ook pas voor om baby's pas te laten zitten in een triptrap stoel, als de baby's zelfstandig kunnen zitten. Ik denk dat je eigen gevoel moet volgen, dat zit altijd goed.

2 maanden geleden

Reactie op rsmit92

Onze kleine zit ook in een stokke newborn en wil graag rechtop zitten, maar ...
Er is wel een verschil tussen zelfstandig kunnen zitten en zelfstandig naar zit kunnen komen. Vaak kunnen ze eerder al wel zelfstandig stevig zitten voordat ze zelfstandig naar zit komen, bij mijn oudste was dat in ieder geval wel een paar maanden, maar zat toen al wel stevig in de kinderstoel.