13 Reacties

2 jaar geleden

Hoi wij zijn met ongeveer 9 maanden begonnen met wasbare luiers. Nu is mijn zoontje 1,5 en ben er heel tevreden over. En makkelijk straks ook weer bij de tweede. Wil je meteen vanaf de newborn periode beginnen? Daar heb je speciale wasbare luiers voor, en anders de normale. Ik heb uiteindelijk bij Nappy’s.NL de fijnste wasbare luiers gekocht. Ik vind de overbroekjes/luiers van Elskbar heel mooi/fijn die heb ik in combinatie met Huda en Petit Lulu. Je kunt ook een consulente raadplegen, die kan je wegwijs maken tussen verschillende merken en verschillende soorten wasbare luiers

2 jaar geleden

Wij hebben bij ons zoontje vanaf zijn geboorte wasbaar gebruikt. En super tevreden. We gaan het nu weer vanaf geboorte gebruiken ☺️ Wij hebben ze toen bij de Billenboetiek gekocht en daar super goed geholpen en geadviseerd. We gebruikte het 2delig systeem. Een basis luier en een overbroekje daar overheen. De basis luiers hebben we allemaal van totsbots en de overbroekjes van verschillende merken (die kozen we altijd op basis van de printjes)

2 jaar geleden

Ik had ze ook gekocht voor mijn eerste zoontje maar vond de eerste maanden met hem zo overweldigend dat ik dat gedoe met die luiers er niet bij kon hebben en ik ze weer heb verkocht.. Na zijn eerste verjaardag zijn we er alsnog mee begonnen en nu zijn we er mega blij mee en enthousiast over. Alleen bij oma en op de opvang draagt hij nog wegwerp. Wij gebruiken momenteel AIO’s en tweedelig systeem van HappyBear. Ik vind het heel fijn in gebruik. Ben met een paar luiers begonnen en heb er langzaamaan steeds meer bij gekocht. Voor ons tweede kindje wil ik ook wasbaar gaan gebruiken maar ga ik denk ik wel op zoek naar tweedehands newborn luiertjes voor de eerste maanden want anders wordt het wel een erg dik pakketje.

2 jaar geleden

Wij gebruiken sinds de geboorte van onze eerste wasbare luiers en het bevalt heel goed! Ik heb zelf voor 80€ een tweedehands pakket van Little Lamb gehaald met 20x maat 1 en 2 en alle toebehoren zoals overbroekjes, waszakken en inlegvellen, als het goed is kan ze hier gewoon totdat ze zinnelijk is mee doen. Het zijn niet de meest 'slanke' luiers en daardoor drogen ze wel iets langzamer, maar ik vind het tweedelige systeem heel fijn. Je kan idd ook een consult of proefpakket bij de Billenboetiek nemen om eens allerlei merken uit te proberen. Succes!

2 jaar geleden

Wij gebruiken ook wasbare luiers. We hebben een tweedelig systeem van popolini luiers met overbroekjes. Onze dochter is bijna twee en dan gebruiken we ‘s nachts een extra inlegvel van totsbots. De eerste 1,5 maand heb ik wegwerp gebruikt en daarna maat 1. In het begin moet je erg wennen aan dag ‘dikke kontje’. 🙈 Volg eens een webinar bij de Billenboetiek. Daar word je altijd wijzer van. Tip als je tweedehands koopt: altijd gaan kijken/ ophalenen de elastieken, sluitingen en klittenband controleren. 🤗

2 jaar geleden

Wij gebruiken wasbare luiers voor onze dochter, hopelijk is ze zindelijk voordat de tweede komt. Tweedelig is het meest betrouwbare systeem. We hebben one size luiers van Huda met overbroekjes van Petit Lulu en Bamboolik. Zou je aanraden een consult bij Nappy’s te boeken, ze kunnen je alles uitleggen en dan kan je kijken wat het beste bij je past! Nog een side note: officieel is one size vanaf de geboorte, maar wij vonden dit waar-gaat-die-luier-met-onze-baby-naartoe dus wij zijn met 3 maanden begonnen. Gaan nu denk ik hetzelfde doen, vind de investering voor newborn erg hoog voor de paar maanden dat je ervan gebruik maakt.

2 jaar geleden

Reactie op amberkas

Wij gebruiken wasbare luiers voor onze dochter, hopelijk is ze zindelijk vo ...
Goede tips zeg

2 jaar geleden

Hoi, net als topic starter denk ik ook aan het gebruiken van wasbare luiers voor onze tweede. Maar idd er is zoveel informatie beschikbaar. Veel tweedehands kan ik in onze buurt niet vinden en is wel een gokje omdat alles natuurlijk wel goed aan moet gaan sluiten. Is de boel niet uitgeleverd, uitgerekte elastiek ed. Lastig hoor.

2 jaar geleden

Ik gebruik bij mijn zoontje van 15maanden fluffy nature, ik gebruik al wasbaar sinds hij 10 weken was

2 jaar geleden

Wij gebruiken pampers zelf , daar heb je de broekjes en de inleggers 😃

2 jaar geleden

Hoi! Wij gebruikten tweedehands Totsbots Bamboozles en Little Lamb bij onze oudste. Tweedelig is dat dus met een overbroekje. Heel goed te doen vonden wij. Eerste half jaar kleine maat, daarna grote.

2 jaar geleden

Reactie op karin10081985

Wij hebben bij ons zoontje vanaf zijn geboorte wasbaar gebruikt. En super t ...
Wij precies hetzelfde :)

2 jaar geleden

Wij gebruiken nu ook wasbaar, en willen zeker niet meer anders. We gebruiken soms wegwerp, zoals gisteren bij een uitvaart. Maar onze dochter is dan redleijk snel dat de luier niet lekker zit. Wij hebben een consult via nappys gedaan. (Gratis is dat) En daar kwam uit dat wij 'sio' het fijnste vinden. We hebben vooral petit lulu, die was/is het fijnste voor onze dochter. Maar we hebben ook bare & boho, elskbar, lighthouse geprobeerd. Elskbar zit niet echt mooi bij mijn dochter, maar die luiers zijn prachtig en best fijn. Lighthouse knelt bij haar in de benen, dus daar gebruiken we nu alleen de zwemluiers van. Bare & boho was redelijk snel te klein, voor onze reuzin. (Vooral doordat de luier de hoeveelheid boosters niet aan kan) We hadden ook nog buttons. Maar ook die striemden bij onze dochter snel. Voor nachtluier, hebben we nu anavy maxi en petit lulu maxi. Ik heb onlangs, in de aanbieidng, nog 2 soorten aio aangeschaft, die zouden goede absorptie moeten hebben. Maar zoals ik begon; neem een consult. Het maakt je zoveel meer duidleijk. Je kunt ook hydrofiele luiers op een bepaalde manier vouwen, maar mij leek dat gedoe. Vriendin van mij gebruikt dat wel. En dat scheelt wel een heel pakket aan de billen :)