21 Reacties

7 maanden geleden

Wij: zn tafel afruimen, dan hem eruit, nog 5 minuten op schoot met boekje, te hyper? Dan gelijk naar boven. Kan het zijn dat dat “hypere” juist vermoeidheid is? Dat is bij ons vaak. Dan helpt het om dat voor te zijn en haar voor die tijd al naar bed te brengen. Of komt ze overdag misschien te weinig aan beweging toe waardoor de energie er “als het nog kan” uit moet? Kan ook.

7 maanden geleden

Hier helpt een voorspelbaar ritueel heel erg.. dus na het eten de tafel afruimen - soms nog even spelen- samen opruimen - allemaal naar boven - pyjama aan etc - verhaaltje - naar bed ..

7 maanden geleden

Klinkt misschien als oververmoeid. Ons zoontje wordt ook helemaal hyper als hij (tè) moe is. Omgeving heeft er dan zelfs een handje van om te zeggen “naar bed? Hij is toch helemaal niet moe?” Ja juist wel dus. Hier ruimen we alles op en mag hij nog lekker spelen na het eten. Daarna schalen we af met een boekje lezen en dan gaat bij ons ook alles uit, radio of tv. Dus echt even rust. Dan krijgt hij beneden nog bv bij me en dan gaat hij lekker naar boven. En wat betreft het slapen kan het ook zijn dat ze zelf een ander bed ritueel proberen te zoeken. Misschien daar eens wat in uitproberen?

7 maanden geleden

Hier is het meestal nog even kort rustig spelen en dan lekker naar boven met flesje en naar bed. Op de commode meestal even huilen maar dat is omdat ze luier wisselen gewoon even niet zo leuk vindt en liever linea recta naar bed gaat. Als ze in bed ligt is alles oké.

7 maanden geleden

Ik lees veel dat het juist vermoeid kan zijn, maar ze kan toch niet om kwart voor 6 naar bed als ze om half 4 wakker was uit haar middag slaap? Veel zeggen ook rustig wat spelen, maar dat is bij ons dus niet rustig. Ik ga wel proberen iets eerder naar bed, maar direct na het eten om kwart voor 6 vind ik wel heel vroeg

7 maanden geleden

Reactie op Marie1324

Ik lees veel dat het juist vermoeid kan zijn, maar ze kan toch niet om kwar ...
Hier gaat mijn dochter vaak op opvangdagen gewoon rond 6 naar bed terwijl ze om 4u uit haar middagslaap wakker wordt gemaakt. Thuis is dat meestal 15-30min later max.

7 maanden geleden

Reactie op Sproet

Hier gaat mijn dochter vaak op opvangdagen gewoon rond 6 naar bed terwijl z ...
Oh en wordt ze dan niet geel vroeg wakker de volgende ochtend en slaapt ze dan de hele nacht door ? Hoelang doet ze er dan over om in slaap te vallen? Misschien dan toch het proberen waard.

7 maanden geleden

Reactie op Marie1324

Oh en wordt ze dan niet geel vroeg wakker de volgende ochtend en slaapt ze ...
Tussen 6 en half 7 maar dat is omdat ze doordeweeks ook zo vroeg moet dus gewenning. Maar als we haar even laten liggen valt ze zelf meestal nog even in slaap. Ze valt meestal binnen 15-20min zelf in slaap. Wiebelt eerst met haar knuffeldoekjes (Happy Horse Richie 2x).

7 maanden geleden

Misschien een idee om als het droog weer is om nog een rondje te wandelen buiten, word ze daar rustig van? Ons zoontje is ook erg druk, maar kan wel rustig in de box spelen, weet niet of jullie die ook hebben? En anders in bad foen voor het naar bed gaan met gedimde lichten zodat ze wat rustiger en moe word van t warme water?

7 maanden geleden

Wij luisteren vaak nog liedjes na het eten en dansen soms. Juist even de laatste energie eruit gooien werkt hier goed. En dan rond 18:15/18:30 naar boven voor bad. Worden ze vaak ook weer wat rustiger van. Het is niet het leukste moment van de dag de laatste 2 uurtjes met de kindjes maar moeten we denk ook even doorheen haha. Als ze wat ouder zijn zal het wat makkelijker zijn denk ik.

7 maanden geleden

20 minuten? Hier altijd bezig van half 8 tot 22.00 20 min is heeeeel normaal

7 maanden geleden

Reactie op s19891

20 minuten? Hier altijd bezig van half 8 tot 22.00 20 min is heeeeel norma ...
Ohh ja geen idee. Fijn om te horen dat het normaal is. Voor ons was normaal altijd gewoon wegleggen en weggaan dus misschien zijn we verwend

7 maanden geleden

Nou vandaag eerder naar bed en we zijn nu al meer dan 1,5uur bezig. Ze ging wel wat rustiger naar bed, maar het gaat dus niet per se beter

7 maanden geleden

Reactie op s19891

20 minuten? Hier altijd bezig van half 8 tot 22.00 20 min is heeeeel norma ...
Ik zou heel wat doen voor 20 minuten, vandaag weer bijna 2 uur bezig geweest om hem in bed te krijgen 😅

7 maanden geleden

Reactie op Dierenvriend97

Ik zou heel wat doen voor 20 minuten, vandaag weer bijna 2 uur bezig gewees ...
Ja, vandaag ook 1,5 uur helaas...

7 maanden geleden

Ligt eraan hoe laat wij eten. Als we vroeg klaar zijn laten we allebei onze kinderen nog even los in de kamer hun eigen ding doen. Als het rond half 7 a 7 uur is, geven we gelijk vitamines en dan naar bed. Soms gelijk omkleden naar de slaapzak en op bed leggen of mijn man doucht met ze en dan op bed. Na het douchen zijn ze meestal het meest rustig. Onze oudste had meestal meer moeite met slapen, dus die hebben we soms ook even laten huilen om zijn prikkels te verwerken en eerst na 5 minuten terug, dan 10 en daarna 15. Als je er bij bleef, ging hij niet slapen. De jongste van 15 maanden slaapt beter, maar had pas ook een paar keer meer moeite. Daar ga ik wat sneller naar terug, omdat het niet vaak voorkomt. Het ligt heel erg aan hoe hij huilt, vaak geef ik hem wel 5 minuten. Maar soms er ook even bij gebleven of gewiegt. Dan langzaamaan steeds meer richting de deur bewegen tot ik buiten de deur was. Dat kan wel soms 15 minuten duren. Gelukkig komt dat niet vaak voor. Soms geeft hij dan nog een paar kreten, dan is het binnen een halve minuut stil.

7 maanden geleden

Soms is even stoeien voor je de rust in gaat van het naar bed brengen nodig. Even de overtollige energie van de dag eruit gooien. Nog even naar buiten, stoeien, verstopspelletje. Daarna rustig ritueel met bad en boekje.

6 maanden geleden

Reactie op Marie1324

Ohh ja geen idee. Fijn om te horen dat het normaal is. Voor ons was normaal ...
Bij ons is het nu ook hysterisch zijn als we hem wakker in bed leggen, terwijl we hem eerder zo konden wegleggen. Ik dacht zelf dat het een sprong is of verlatingsangst. Afgelopen week ook 2-3 uur bezig geweest en overdag helemaal niet in slaap vallen. Ik hoop dat het een kwestie van uitzitten is. Mij helpt het om er in gedachten alle tijd voor te nemen en dat we het overnemen van elkaar als het geduld of de energie op een gegeven moment op is.

6 maanden geleden

Ze speelt na het avondeten even alleen, zodat wij de boel kunnen opruimen. Daarna speel ik even met haar mee of gooi een simpel balletje die ze dan weer terug geeft. Of ik maak zelf iets van de magneten en dan komt ze er bij staan (en het slopen🤣). Rond 18.30 gaan we naar boven!

6 maanden geleden

Reactie op HopPaardjeHop

Bij ons is het nu ook hysterisch zijn als we hem wakker in bed leggen, ter ...
Ja snap ik ! Wij denken zelf ook verlatingsangst, maar toen dacht ik opeens misschien is ze te druk na het eten. Elke dag denk ik weer iets anders haha. Voor ons werkt nu dus die 20 minuten er naast zitten. Dan slaapt ze de hele avond en nacht verder gewoon als altijd. We gaan denk ik maar opschuiven met de stoel elke keer een klein stukje of het uitzitten ? Ik heb echt geen idee😅