22 Reacties

2 maanden geleden

Zachtjes huilen😂😮‍💨

2 maanden geleden

Ik leg hem dan meestal bij mij in bed en dan vallen we saampjes nog ff lekker inslaap daarna ga ik er meestal wel met hem uit🥰

2 maanden geleden

Ik probeer hem altijd te laten liggen. Ik ga 1x naar hem toe voor zijn speen en dan vertel ik hem dat het nog geen tijd is om op te staan. Klinkt gek, maar dit helpt soms en dan heb ik nog een uur😂 dan gaat hij in zichzelf vertellen

2 maanden geleden

Reactie op Imkebb

Zachtjes huilen😂😮‍💨
Idd 😂😂

2 maanden geleden

In bed bij mij en het donker houden. Meestal valt die weer in slaap.

2 maanden geleden

Wij halen haar er dan nooit uit. Maximaal pas om 6 uur, maar zelfs dat vinden we te vroeg en proberen we te rekken. Meestal als we de speen er in stoppen slaapt ze nog zo'n drie kwartier/uurtje

2 maanden geleden

Bij ons is alles voor 6:30 nacht, dan gaan we dus niet uit bed en dus ook niet spelen. Zolang hij niet huilt gaan we niet naar hem toe en dan valt hij vaak weer in slaap. Als hij wel huilt of echt actief wordt dan geven we een speentje zonder tegen hem te praten. Werkt dat niet dan pak ik hem bij me in bed, nog steeds in het donker en ik praat niet tegen hem. Dan ligt hij/slaapt hij nog even bij mij.

2 maanden geleden

Wij staan pas na 7 uur op, dus als hij voor die tijd al wakker is leggen we hem eerst goed in bed, even knuffelen. Dat werkt meestal. Als dat niet werkt, even bij ons in bed, tegen mij aan wil hij nog wel in slaap vallen dan. 5 uur is echt nacht voor ons.

2 maanden geleden

Reactie op Mendev

Bij ons is alles voor 6:30 nacht, dan gaan we dus niet uit bed en dus ook n ...
Dit doen wij idd ook! Komt gelukkig niet al te vaak voor

2 maanden geleden

Nee wij gaan pas rond 7 uur naar haar kamer. Tenzij ze heel hard huilt. Dan verschonen we haar luier en knuffelen we haar even (kamer houden we donker, praten niet). Hierna leggen we haar terug in bed met witte ruis. Maar meestal wordt ze pas om 7 uur wakker gelukkig🙏🏻

2 maanden geleden

Reactie op Mendev

Bij ons is alles voor 6:30 nacht, dan gaan we dus niet uit bed en dus ook n ...
Dit doe ik ook precies, alleen dan met 6:00.

2 maanden geleden

Reactie op JayJay3324

Ik probeer hem altijd te laten liggen. Ik ga 1x naar hem toe voor zijn spee ...
Slim!

2 maanden geleden

Bij ons poept hij(8 maanden) vaak 6 uur dan verschonen wij hem doordeweeks begint dan vaak ook gelijk de dag in het weekend geven wij hem borstvoeding na het verschonen en leggen wij hem terug in bed. Soms slaapt hij meteen weer soms gaat hij nog 20 min tegen zijn knuffel kletsen maar meestal slaapt hij dan weer tot 7:30 of 8:15. Dit doen we eigenlijk al zo sinds hij een paar weken is.

2 maanden geleden

Wijkt 5.00 erg af van jullie/zijn normale dagelijkse ritme... Bij ons is de nachtslaap van ons zoontje van +-20.00 tot +-8.00, dus dan zou 5.00 wel extreem vroeg zijn (dus dan gaan we zeker nog niet aan de dag beginnen)

2 maanden geleden

Reactie op Imkebb

Zachtjes huilen😂😮‍💨
Ja, hier ook gedaan 😛. Ligt een beetje aan je kindje wat te doen. Ik heb destijds ook heel lang in een donkere kamer gezeten, voeden, wiegen etc maar hij ging er niet van slapen. Dus op een gegeven moment geaccepteerd dat het zo was en dan dus gewoon naar de woonkamer en spelen. Ging dan weer rond 7:00-7:30 een dutje doen. Als je kindje zelfstandig in slaap kan vallen en gewoon rustig blijft kun je proberen in bed te laten, wellicht dat hij dan vanzelf weer in slaap valt, maar hier geen ervaring mee 😛

2 maanden geleden

Ja hoor! Wij ook tot het volgende slaapje en dan slapen we mee 🤣

2 maanden geleden

Hier standaard om 05.45 wakker, wij staan dan op. Op opvang dagen dan moet hij ook om half 8 daar zijn dus prima. op vrije dagen gaan we ontbijten enzo en rond 07.00/07.30 wil hij een dutje doen. Ik moet er wel bij zeggen, ik ben echt een vroege vogel voor dat ik kinderen had was ik ook 06.30/07.00 op 😅

2 maanden geleden

Ja wij staan dan ook op! Ik wissel deze dienst nog wel met mijn partner af 🤣 ene dag sta ik op en de volgende dag is hij aan de beurt en slaap ik verder 🫠 maar wat ik dan doe is naar beneden in de woonkamer spelletjes spelen, hem laten tijgeren en moe worden. Omkleden, fijne thuiskleding aandoen en rustig aftellen tot ie eerste slaapsymptomen vertoont. Hij vindt zingen leuk en een beetje tv achtergrond (babyproof tekenfilmpjes die niet te snel gaan en subtiele kleuren bevatten zodat ie niet volledig gefocust raakt op tv maar gezelligheid krijgt als achtergrondgeluid)

2 maanden geleden

Nee alles voor 07:00 is nacht, soms maak ik vanaf 06:30 een uitzondering, vooral na het in gaan van de wintertijd. Als hij gaat kletsen en gewoon vrolijk is, laten we hem gewoon. Als hij gaat miepen geven we een speentje en meestal slaapt hij daarna wel verder. Soms huilt hij een minuutje wanneer ik bij hem ben geweest, maar daarna slaapt hij gewoon verder. Als hij gepoept heeft verwisselen we de luier natuurlijk wel en leggen hem dan terug. We hebben dit ook met onze oudste gedaan en die slaapt vaak ook goed uit, nu heeft hij even een periode dat hij al wat eerder wakker is, maar dat is nooit eerder dan 06:00 zonder dat hij weer in slaap kan vallen.

2 maanden geleden

Oh nee zeker niet, dat is nog nacht. Ik geef een flesje in bed wieg hem weer in slaap en we gaan weer verder slapen.