16 Reacties
één maand geleden
Mijn zoontje van 8,5 maand:
07.00 dubbele boterham met fles 90+3
08.30 fruitje
12.00 dubbele boterham met fles 90+3
15.00 snack
17.00 potje 250gr (12+) + toetje
19.00 fles 180+6, maar drinkt maar 100/120max
Uiteindelijk ga je van de voeding af en gaan ze naar vast voedsel. Altijd aan blijven bieden, maar als ze niet wilt dan zou ik meer vast voedsel proberen. Mijn zoon biedt ik ook 180 flessen aan, maar wilt het gewoon niet meer. En daarbij eet hij super goed vast voedsel, dus ik heb het losgelaten 😁
één maand geleden
Dochter 7,5e maand
07:30 fles 180 cc+ 6 scheppen
09:30 fruit of bananenpannenkoek/bananenbrood
12:00 1 snee brood met beleg (pindakaas, jam, hummus (zelfgemaakt) of paprika spread)
14:00 fles 180 cc + 6 scheppen
16:00/16:30 tussendoortje (maispuf, gezond koekje, rauwkost of groentenstick)
18:00 avondeten. (Vanavond pasta spinazie, zalm) Ongeveer 250 gram
21:00/22:00 fles 180 cc + 6 scheppen en 2 eetlepels pap.
één maand geleden
Zoontje hier 7,5 maand en ook nog borstvoeding. Wij laten hem zelf eten (dus niet voeren). Tegenwoordig zijn dat meestal drie eetmomenten aan tafel op een dag en dan eet hij zoveel mogelijk met ons mee (natuurlijk wel aangepast qua zout en op veiligheid). Maar hij eet dan nog niet veel en soms slaan we het ook nog over. Melk blijft de basis tot 12 maanden en het schijnt dat ze vanzelf zelf meer gaan eten. Dat zie ik nu al wel wat gebeuren en dan pas ik zijn porties daarop aan. Het ene moment eet hij dus meer dan het andere moment. Soms is het nog vooral spelen. Ik zorg dat hij nooit echt honger heeft als we aan tafel gaan, dus geef altijd zo'n uur van tevoren (of hoe het uitkomt) nog de borst. Hij groeit goed en hij heeft ook al regelmatig en vaste poep, dus volgens mij gaat het wel goed zo:).
één maand geleden
Mijn zoontje krijgt ongeveer het zelfde, alleen het brood bied ik smiddags aan. Hij vind bruin brood alleen niet lekker dus dan eet die een paar stukjes, een witte boterham gaat er wel bijna helemaal in maar dat krijgt die bijna nooit. Borstvoeding pannekoekjes gaan er ook goed in dus die krijgt die ook wel eens ipv brood.
één maand geleden
Hier ook nog niet geweldig veel, we zitten nog op een voeding of 7-8 per dag.
‘s ochtends krijgt ze 2 strookjes brood met roomboter, avocado of zuivelspread. En thee uit een 360 graden beker.
Een uur nadat ze wakker is van haar dutje een fruit, zoals mango, peer, banaan. En in de avond een half potje ongeveer 100gram en dan nog een stuk gekookte groente erbij net wat wij eten. En soms als ze wakker is terwijl wij snacken een dunnen rijstewater of maisvingers.
Ik zegt krijgt maar we bieden het aan en wat ze daarvan eet varieert van bijna 3 hapjes tot dat ze alles vlot weg eet. Ik geef haar gewoon totdat ze aangeeft genoeg gehad te hebben. Dat is wel het fijne van stukken geven dan kunnen ze kijken wat ze willen. Wat ik haar in de avond probeer te voeren gaat niet altijd goed want ze wil alles zelf doen.
Ik geef het eten eigenlijk altijd een uur nadat ze wakker is geworden en borstvoeding heeft gehad dan heeft de melk kunnen zakken en is ze niet te moe om te eten.
één maand geleden
Sinds kort komt hij weer snachts. Ik denk door een sprongetje. Zn derde tandje groeit en hij is als een malle aan het kruipen en ontdekken. Hij heeft energie voor 10.
- Snachts dus een fles momenteel 180+6
- Ochtend fles 180+6 (wil ik pap van gaan maken)
- Na 1e dutje fruithapje met een lepetje pindakaas en een half sneetje brood met wat boter
- Na het volgende dutje krijgt hij wat avocado ongeveer een derde.
- Flesje 180+6
- Avondeten eet hij goed. Ik denk zo'n 200/250gr met de pot mee
- We wilden vanavond zn flesje voor het slapen skippen maar dat kregen we er niet in, ook niet een kleiner flesje. Dat had hij meteen door = brullen
- 23u - 180+6 droomvoeding maar wellicht skippen we die even wetende dat hij een paar uur later momenteel weer komt
Ik wil graag minderen maar zou even niet weten hoe.
één maand geleden
7:00 fles 180+6 + halve boterham met boter
9:30 fruit
Slapen
11:00 fles 180+6
12:00 1 boterham
Slapen
15:00/15:30 180+6
17:00 avond eten (150 gram)
18:30 fles 180+6
Slaapt nacht door van 19:00 tot 6 a 7👌
één maand geleden
Reactie op MissMariss
7:00 fles 180+6 + halve boterham met boter
9:30 fruit
Slapen
11:00 fles 180 ...
Ons schema lijkt een beetje op dat van jullie. CB zegt er mag een fles af, maar zou echt niet weten hoe. Hij heeft echt nog behoefte aan de 4 flessen 😅 ik ga wel proberen de hoeveelheid van de 15u fles te minderen, misschien dat ik het dan langzaam kan afbouwen
één maand geleden
07:15 fles 180cc.
09:00 fruit
12:00 boterham met 120cc melk
15:30 fles 150 cc maar deze kan er eventueel af. Hij drinkt die bijna niet meer.
17:30 avond eten en klein beetje roosvicee ( denk 60 cc)
Rond 20:00 fles 210 cc melk.
één maand geleden
Zoon 8 maanden :
5x bv overdag, ontelbaar x bv s nachts
Ontbijt: stukje fruit en brood of cracker
Lunch: stukje groente en brood of cracker
Avondeten: stukje groente+ iets gepureerds op mais vingers of brood en paar hapjes volle yoghurt.
één maand geleden
Hier wordt hij rond 07:00 wakker dan krijg hij een fles van 180 ml.
Rond 09:00 fruithap en daarna gaat hij naar bed.
Nu zijn we begonnen met het oefenen van brood eten dus krijgt hij dat na zijn dutje. Dan laten we hem even spelen en krijgt hij daarna een fles van 180 ml, dan is zijn brood weer gezakt.
In de middag doen wij als snack avocado met ei er doorheen geprakt, of mais puffs met beetje pindakaas of nog een klein beetje fruithap + fles 180 ml
Het ligt eraan hoe zijn dutjes uitkomen maar dan rond 18:00 avondeten pasta met groente of groente met aardp.
Dan voor het slapen nog een fles van 180ml soms drinkt hij deze helemaal en soms de helft. Maar slaapt over het algemeen daarna goed door!
één maand geleden
Reactie op mahmoud1
Ons schema lijkt een beetje op dat van jullie. CB zegt er mag een fles af, ...
Ja met mijn eerste dochter gemerkt dat die er vanzelf een keer af gaat.rond de 9 maand.. Maak me niet zo druk om dat ze nu nog 4 flessen krijgt 😉