8 Reacties
2 dagen geleden
Wij geven als ontbijt havermoutpap
Op brood zuivelspread / cottage cheese of zo nu en dan 100% appelstroop..
Flesjes zijn in principe vanaf een jaar niet meer nodig:), wel moet je dan zorgen dat hij 3x per dag zuivel krijgt, denk aan een bekertje melk bij de boterham, pap met melk, yoghurt als toetje bv 😇
2 dagen geleden
Wij geven al heel lang geen fles meer.
Als ontbijt is het een broodje/ cracker/ ontbijtkoek/ yoghurt afwisselend.
Middageten 2 broodjes met van alles- zuivelspread/ smeerkaas/ smeerworst/ jam/ boterhamworst/ kipfilet/ sandwich spread uh ga maar door..
tussendoor nog fruit/ soepstengel.
En dan nog avondeten.
2 dagen geleden
Wij geven al heel lang geen fles meer, vanaf 1 jaar is dat niet meer nodig.
Wij geven hem al bijna een half jaar nu een beker melk ipv een flesje.
Meestal krijgt hij een broodje met beleg als ontbijt, pindakaas, appelstroop of nog iets anders.
Hij eet ook graag kwark met fruit met mij mee, maar zolang hij dat nog niet zelfstandig goed kan eten wacht ik daar nog mee. De oudste van 4 eet wel het liefst kwark in de ochtend, dus die krijgt de keuze tussen kwark en brood, 9 van de 10 keer kiest hij dan kwark.
2 dagen geleden
Vanaf 1 jaar kan je de fles vervangen voor koemelk. (Ik geef zelf nog 2x per dag borstvoeding) verder cheesestring, zuivelspread, griekse yoghurt voor de calcium. Ontbijt is meesta volkoren brood met beleg, gebakken eitje met fruit en cracker, havermoutbanaanpannenkoekjes of griekse yoghurt met gepofte quinoa, kokosrasp en fruit. Ik probeer altijd wat dingen toe te voegen om het wat voedzamer te maken, als ik zelf knijpfruit maak (heb herbruikbare zakjes) dan meng ik er bijvoorbeeld geweekte chiazaad doorheen (omega-3 rijk) of lijnzaad/hennepzaad/notenpasta door de yoghurt. Dingen bak ik in boter of ghee voor de vetten want die hebben ze hard nodig. Of extra vierge olijfolie door het avondeten heen. Denk dat je ook voor de afwisseling cornflakes kan geven hoor. Heb het zelf nog niet geprobeerd
gisteren
Onze dochter krijgt s ochtends nog een warme fles, vindt ze fijn. Ik merk wel dat ze er steeds minder van wil, dus het bouwt zich denk ik natuurlijk af. Ik vraag aan haar of ze wat havermout wil of een boterham of banaantje als ontbijt. Hebben we de tijd, dan kook ik regelmatig een eitje.
S avonds sluiten we de maaltijd af met kwark, voor haar doe ik er dan vaak gepureerd fruit door voor de smaak. Kaas is ze ook gek op, dus daar krijgt ze met mate wat van.
13 uur geleden
Ze krijgt bij ons al sinds ze kan zitten havermout in de ochtend. Ik maak een flinke pan, daar komen 7 porties uit voor in de vriezer, precies genoeg voor elke ochtend in de week. Hoef ik niet meer zo te prutsen met zuivel, geen overleg of nadenken in de ochtend, en ze eet het zelf terwijl ik mijn eigen ontbijt maak ✌️