48 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Melissa2711

Wij hebben een pre logopedist aan huis gehad en wat je zegt; honger kweken, ...
Pffff.. ja snap ik! Hoe gaat dat nu?

2 maanden geleden

Reactie op Misjoe

Hier komt er morgen een langs. Ben heel benieuwd. Honger kweken klinkt echt ...
Ben benieuwd!! Wil je het delen wat het advies is?

2 maanden geleden

Reactie op renske1984

Pffff.. ja snap ik! Hoe gaat dat nu?
Het beleid hielp voor geen meter.. had die vrouw nog nooit meegemaakt maar onze dochter nam geen slok. Na 2 dagen vond ik t wel prima en wilde ik eerst weer minstens 2 dagen alle voedingen aan de borst. Toen de lansinoh geprobeerd en die pakte ze in 1x. Nu echt elke dag minstens 1x de fles ook al ben ik gewoon thuis ..

2 maanden geleden

Reactie op renske1984

Ben benieuwd!! Wil je het delen wat het advies is?
Sure! Wie weet is het voor jullie nuttig. Al hoop ik echt dat ze het niet gooien op honger kweken. Dat staat me echt niet aan 🥲🤞🏻

2 maanden geleden

Reactie op Melissa2711

Het beleid hielp voor geen meter.. had die vrouw nog nooit meegemaakt maar ...
Wat fijn zeg!! Bij ons pakt hij de lansinoh wel soms voor paar slokjes, dus hij kan het wel. Maar drinkt niet de hele fles, en wil ook vaak niet...

2 maanden geleden

Reactie op renske1984

Wat fijn zeg!! Bij ons pakt hij de lansinoh wel soms voor paar slokjes, dus ...
Wat frustrerend. Hier was het advies om het bij de ochtend voeding te proberen omdat er dan sowieso de meeste honger is. Voeding echt goed warm en de speen vd fles ook warm maken. Prikkel arm voeden. En als de baby de fles niet drinkt minstens 10min wachten met de borst aanbieden.. je zou eventueel een keer kunnen kijken wat je kindje doet als je 1x een voeding niet de borst aanbied als de fles niet gedronken wordt en kijken wat er de volgende voeding gebeurd. Dit waren wel 'onze' adviezen maar ze voelen voor mij vrij algemeen aan haha. Al een pre logopedist gehad ook? Het wordt vergoed door de verzekering!

één maand geleden

Reactie op Melissa2711

Wat frustrerend. Hier was het advies om het bij de ochtend voeding te probe ...
Toevallig pakte hij hem vanmorgen weer! En de hele fles! Ik merkte dat hij honger had, toen weigerde hij, en toen wat langer gewacht en nog een keer door mijn vriend. Toen lukte het! Dus blijkbaar doet hij het wel als de honger groot genoeg is. Daarna wilde hij nog wel even aan de borst, denk voor de geborgenheid. Goed om te weten ook van de verzekering. Hoe gaat het bij jou nu, nog geprobeerd vandaag?

één maand geleden

Advies van de logopedist: Rond deze periode beginnen babies hun zuig-slikreflex te verliezen, waardoor het dus kan dat ze niet meer snappen hoe ze aan de fles moeten drinken. Dit kan gebeuren als ze niet vaak genoeg geoefend hebben, waardoor ze de beweging niet zo vaak herhaald hebben dat ze het geleerd hebben zonder reflex te kunnen. De logopedist raad aan om je baby hongerig te maken, omdat hierdoor het reflex weer even terugkeert. En door op die momenten veel te oefenen, weet hij straks ook nog hoe het moet zonder het reflex. Ook kan er een slechte associatie zijn ontstaan, waardoor je baby eerst weer vriendjes moet worden met de fles (ze beginnen dan al te huilen als ze de fles zien). Laat je baby dan weer rustig wennen door met de lege fles of speen ervan te spelen. Bij mij hielp het om dit te snappen, zodat ik beter wist hoe we het op konden lossen..

één maand geleden

Afleiding tijdens het drinken helpt ook, dat ze het op reflex gaan doen en het niet gaan overdenken. Liedjes zingen werkte bij ons!

één maand geleden

Reactie op Michelle9019

Advies van de logopedist: Rond deze periode beginnen babies hun zuig-slikre ...
Dit inderdaad. En ook goed om te weten is dat die reflex sterk afneemt. Dus met 4 maanden heb je grote kans dat je kindje het niet meer leert. Verder adviseerde ze de lansinoh fles. En gaf ze als tip om de handpalmpjes te wrijven tijdens het voeden. Dat kan ook de reflex triggeren

één maand geleden

Reactie op renske1984

Toevallig pakte hij hem vanmorgen weer! En de hele fles! Ik merkte dat hij ...
Wat goed! M'n dochter krijgt nu echt dagelijks een fles omdat er anders weer een kans bestaat dat ze m weer gaat weigeren.. en die stress zie ik niet nog een keer zitten😅 Vandaag dr dr brown geprobeerd en dat ging redelijk.. iets minder goed dan de lansinoh

één maand geleden

Reactie op Misjoe

Dit inderdaad. En ook goed om te weten is dat die reflex sterk afneemt. Dus ...
Wow bizar zeg!!! Dan zijn wij er echt net op tijd bij met 16 wkn, hij pakt hem nu goed

één maand geleden

Reactie op Melissa2711

Wat goed! M'n dochter krijgt nu echt dagelijks een fles omdat er anders wee ...
Pfoe nee dat snap ik! Wij geven nu een paar dagen lang 3x per dag, en daarna terug naar 1x. Hebben jullie ook meerdere dagen meer voedingen met fles gedaan?

één maand geleden

Reactie op renske1984

Pfoe nee dat snap ik! Wij geven nu een paar dagen lang 3x per dag, en daarn ...
We deden 2 dagen 3 voedingen achter elkaar per fles en de rest aan de borst. Advies was om de 3e dag om en om te doen maar toen waren we een dag in de dierentuin en was t een beetje lastig haha

één maand geleden

Reactie op Melissa2711

We deden 2 dagen 3 voedingen achter elkaar per fles en de rest aan de borst ...
Haha ja snap ik. Nouja het hoeft ook niet perfect denk ik. Wij staan nu op de camping dus hier is het ook beetje behelpen.

één maand geleden

Reactie op renske1984

Haha ja snap ik. Nouja het hoeft ook niet perfect denk ik. Wij staan nu op ...
Oh helemaal lastig! Succes!

één maand geleden

Hier ging zojuist na 14 uur zonder voeding de eerste 30 ml erin. Ik vind dit echt zo vreselijk en sneu, maar hoop dat het doorzet en toch echt gaat lukken nu 🤞🏻

één maand geleden

Hoe doen jullie het als je kindje eenmaal de fles pakt? Wij hebben op advies 3 dagen veel de fles gegeven en nu is de bedoeling 1x per dag. Op welk moment van de dag doen jullie dit? En dan zelf of door partner?

één maand geleden

Reactie op Misjoe

Hier ging zojuist na 14 uur zonder voeding de eerste 30 ml erin. Ik vind di ...
Hoe gaat het nu?

één maand geleden

Reactie op renske1984

Hoe doen jullie het als je kindje eenmaal de fles pakt? Wij hebben op advie ...
Wij doen meestal de middag voeding om ongeveer 15u. Dat is hier thuis het meest rustige moment eigenlijk.. ik kolf dan tijdens haar dutje ..en wisselend door m'n man of mijzelf