24 Reacties
één maand geleden
Reactie op Dierenvriend97
Hoe geven jullie pasta? Gewoon droog? Of met iets van saus erdoor? En welke ...
Hier krijgt hij pasta altijd met saus. Die maak ik van groenten (wortel, paprika, courgette) en optioneel ui en knoflook. Daarna alles in de blender met wat passata. Hier krijgt de jongste Fussili, maar dat knip ik dan in wat kleinere stukjes (hij krijgt nog met de lepel). Bij de oudste gaf ik vaak (mini) Penne of Spaghetti, die at al vrij gauw zelfstandig en dat was wel handig om met de hand te eten of met vork.
25 dagen geleden
Hier eet ons manneke van 8 maanden al mee met de pot. Wel zonder (of in ieder geval zo min mogelijk) zout en scherpe/pittige kruiden. Maar ons zoontje was een enorm slechte eter. We kwamen erachter dat hij niet hield van de “flauwe” hapjes met weinig smaak. Hij houd echt van sterke uitgesproken smaken, vooral knoflook. Dus in overleg met het CB eet hij met de pot mee en dit gaat echt super goed! Maak het wel nog ietsje fijner, maar niet heel erg. Beetje prakken is voldoende, zo leert hij ook goed kauwen. Van bijvoorbeeld macaroni/pasta pesto maak ik meer om wat in te vriezen op dagen dat wij iets eten wat hij echt nog niet mag of kan eten.