19 Reacties
11 maanden geleden
Alles wat er op dat moment in me opkomt maar zijn ook wel vaak dezelfde liedjes. Gelukkig houden kinderen van herhaling
11 maanden geleden
Haha herkenbaar... In aanvulling op wat al genoemd is:
- lief klein konijntje
- op de kinderboerderij (of ouwe harm die had een farm ;))
Verder zet ik soms Spotify op voor wat nieuwe inspiratie. En ik varieer veel met zelfverzonnen teksten. Vooral op 'Ik zag 2 beren' zijn de mogelijkheden eindeloos en daardoor is het wat minder geestdodend voor mezelf ;)
11 maanden geleden
-Klap een in je hondjes blij blij blij
-een krokodil zwemt in het water
-hoofd schouders knie en teen
-lief klein konijntje
-visje visje in het water
- de wielen van de bus
- en nog veel meer 😱
Als ik inspiratieloos ben of even geen zin heb om zelf te zingen zet ik Spotify aan met kinderliedjes.
11 maanden geleden
De liedjes van nijntje zijn ook leuk! Te vinden op Spotify. En verder luisterd ze ook gewoon naar mijn (engelstalige) muziek 🤭
11 maanden geleden
Ik zing “ik hou van jou” gezongen door Maan, van het kinderfilmpje Maan en ik. Het staat op YouTube. Ik zing het eigenlijk al 4 jaar voor het slapen gaan, mijn dochter vond het zo geweldig toen ze klein was. Nu zingen we het samen voor het broertje van 10 maanden.. prachtige tekst!!
11 maanden geleden
Woutertje Kaboutertje is hier de favoriet!
Verder zingen we:
- Een Veldmuis vond in het beukenbos
- Elsje Fiederelsje
- Vader Jabob
- Klap eens in je handjes
- Slaap kindje slaap
- Ik ga slapen ik ben moe
- De wielen van de bus
- Boodschappen doen
We kijken ook geregeld de liedjes van Minidisco op youtube.
11 maanden geleden
Schemerpaardje, als je van beren leren kan, alle liedjes van Nijntje, bijna alles van juf Roos, en Dikkie dik liedjes ook maar daar is onze peuter vooral fan van.
11 maanden geleden
Boer wat zeg je van mijn kippen is hier favoriet. Ook altijd goed op een grote paddenstoel etc. De 'oudere' liedjes ken ik zelf het beste haha.
11 maanden geleden
Wij zingen een zelf verzonnen slaapliedje elke avond, vind onze dochter helemaal geweldig. En vanaf het moment dat ik zwanger was zing ik het liedje you are my sunshine. Toen ze geboren werd en nu nog steeds is dat een liedje wat ze herkent en waar ze rustig van wordt als ze verdrietig is❤️
11 maanden geleden
Terug in de tijd van Yves Berendse is hier favoriet. Zodra ze die op de radio / televisie hoort, begint ze te dansen. Dit zing ik dus al sinds de zomer iedere dag 😂
11 maanden geleden
Ageeth de haan op Spotify. Ze zingt klassiekers en liedjes die ik nog niet kende. En lekker duidelijk gearticuleerd.