19 Reacties

11 maanden geleden

Olifantje in het bos, klap eens in je handjes, de wielen van de bus, visje in het water, hoedje van papier, twee emmertjes water halen, hansje pansje kevertje en alle eendjes zwemmen in het water!

11 maanden geleden

Alles wat er op dat moment in me opkomt maar zijn ook wel vaak dezelfde liedjes. Gelukkig houden kinderen van herhaling

11 maanden geleden

Haha herkenbaar... In aanvulling op wat al genoemd is: - lief klein konijntje - op de kinderboerderij (of ouwe harm die had een farm ;)) Verder zet ik soms Spotify op voor wat nieuwe inspiratie. En ik varieer veel met zelfverzonnen teksten. Vooral op 'Ik zag 2 beren' zijn de mogelijkheden eindeloos en daardoor is het wat minder geestdodend voor mezelf ;)

11 maanden geleden

Berend botje hier al maanden het beste slaapliedje Andere liedjes hetzelfde, inclusief het variëren op de beren tegen de verveling bij mezelf. Oma kwam aanzetten met liedjes van Sesamstraat ,op YouTube ook gevonden, vooral de liedjes van Frank Groothof vinden we erg leuk.

11 maanden geleden

-Klap een in je hondjes blij blij blij -een krokodil zwemt in het water -hoofd schouders knie en teen -lief klein konijntje -visje visje in het water - de wielen van de bus - en nog veel meer 😱 Als ik inspiratieloos ben of even geen zin heb om zelf te zingen zet ik Spotify aan met kinderliedjes.

11 maanden geleden

De liedjes van nijntje zijn ook leuk! Te vinden op Spotify. En verder luisterd ze ook gewoon naar mijn (engelstalige) muziek 🤭

11 maanden geleden

Er gaat een treintje naar dromenland 🤗

11 maanden geleden

Hondje bingo vindt hij hier ook een leuk liedje. De liedjes van nijntje en de liedjes van little ones vindt hij erg leuk. Haha en APT. van bruno mars vindt hij op de een of andere manier hilarisch 🤣. Als hij op komt op de radio in de auto wordt hij helemaal wild haha

11 maanden geleden

Ik zing “ik hou van jou” gezongen door Maan, van het kinderfilmpje Maan en ik. Het staat op YouTube. Ik zing het eigenlijk al 4 jaar voor het slapen gaan, mijn dochter vond het zo geweldig toen ze klein was. Nu zingen we het samen voor het broertje van 10 maanden.. prachtige tekst!!

11 maanden geleden

Mijn kleine is helemaal gek op liedjes van Dikkie Dik, staan ook op Spotify. Fijne kinderliedjes die niet allemaal door kinderen zijn ingezongen, ik trek dat echt niet 😂

11 maanden geleden

Ik zoek Juf Roos vaak op met kinderliedjes.Of Dikkertje Dap van VOF de Kunst. En het liedje helikopter 🚁

11 maanden geleden

Woutertje Kaboutertje is hier de favoriet! Verder zingen we: - Een Veldmuis vond in het beukenbos - Elsje Fiederelsje - Vader Jabob - Klap eens in je handjes - Slaap kindje slaap - Ik ga slapen ik ben moe - De wielen van de bus - Boodschappen doen We kijken ook geregeld de liedjes van Minidisco op youtube.

11 maanden geleden

Schemerpaardje, als je van beren leren kan, alle liedjes van Nijntje, bijna alles van juf Roos, en Dikkie dik liedjes ook maar daar is onze peuter vooral fan van.

11 maanden geleden

Boer wat zeg je van mijn kippen is hier favoriet. Ook altijd goed op een grote paddenstoel etc. De 'oudere' liedjes ken ik zelf het beste haha.

11 maanden geleden

3e kindje, dus moet eerlijk bekennen dat ik helaas met haar veel minder zing dan bij de anderen 🤭 Maar sowieso zingen we altijd voor het slapen: Ik ga slapen, ik ben moe Of Hoger dan de blauwe luchten

11 maanden geleden

Wij zingen een zelf verzonnen slaapliedje elke avond, vind onze dochter helemaal geweldig. En vanaf het moment dat ik zwanger was zing ik het liedje you are my sunshine. Toen ze geboren werd en nu nog steeds is dat een liedje wat ze herkent en waar ze rustig van wordt als ze verdrietig is❤️

11 maanden geleden

Terug in de tijd van Yves Berendse is hier favoriet. Zodra ze die op de radio / televisie hoort, begint ze te dansen. Dit zing ik dus al sinds de zomer iedere dag 😂

11 maanden geleden

Ageeth de haan op Spotify. Ze zingt klassiekers en liedjes die ik nog niet kende. En lekker duidelijk gearticuleerd.

11 maanden geleden

Ik ga slapen ik ben moe altijd als hij naar bed gaat. En verder de wat standaard liedjes (in de maneschijn/klap eens in je handjes, poesje mauw). Maar ook wel makkelijke psalmversjes (christelijke achtergrond).