17 Reacties

één maand geleden

Ik doe gewoon roomboter. 🤗

één maand geleden

roomboter (zonder zout), hier ook. veel gezonder.

één maand geleden

Ik denk niet dat er een margarine is dat niet geschikt is voor babys. Anders zou het voedingscentrum dit aangeven, neem ik aan. Kijk voor de zekerheid of er toegevoegde zout zit maar ik weet niet of dit uterus gebruikelijk is bij margarine. Op de boterham, warme eten, groenten, waar dan ook kan het gebruikt worden. Als je de richtlijnen van het voedingscentrum wil volgen ga je kiezen voor margarine en geen roomboter want de eerste bevat onverzadigde vetten.

één maand geleden

Reactie op KalliDi

Ik denk niet dat er een margarine is dat niet geschikt is voor babys. Ander ...
Ik koop trouwens margarine van Ah (terra) van hun eigen merk. Op de verpakking staat gewoon margarine.

één maand geleden

Reactie op KalliDi

Ik denk niet dat er een margarine is dat niet geschikt is voor babys. Ander ...
Überhaupt wou ik zeggen en geen uterus, hahahaha. Autocorrect

één maand geleden

Wij gebruiken roomboter en lurpak (smeerbare roomboter) (beiden ongezouten)

één maand geleden

Reactie op edejager

roomboter (zonder zout), hier ook. veel gezonder.
Klopt niet, roomboter bevat voornamelijk verzadigd vet, staat daarom ook niet in de schijf van vijf

één maand geleden

Reactie op Eva260324

Klopt niet, roomboter bevat voornamelijk verzadigd vet, staat daarom ook ni ...
snap dat je dat zegt maar helaas loopt voedingacentrum nogal achter op de wetenschap. https://www.ellengeerlings.nl/blog/eet-gewoon-roomboter/ dit was de eerste die ik zo even vond met gpoglen voor wat uitleg, maar er zijn nog zoveel meer websites, onderzoeken waar je dit kunt lezen. Google ook eens 'cholesterol' en 'mythe'.'

één maand geleden

Reactie op edejager

snap dat je dat zegt maar helaas loopt voedingacentrum nogal achter op de w ...
Volgens mij geen wetenschappelijke bron, maar goed moet iedereen zelf weten.

één maand geleden

Ik geef mijn dochter gewoon heerlijke roomboter van de boer! En ze smult er heerlijk van

één maand geleden

Ik gebruikte eerst de Terra vd AH. En net over op de 'plants' (zwarte verpakking met bloemetjes). Er is er een speciaal voor kinderen. Ik wilde liever een product zonder Palmolie.

één maand geleden

Wij gebruiken becel romig, dat is wel margarine maar met een hoger vetgehalte. En ons zoontje van 9 maanden eet gewoon de margarine als beleg op zijn brood. Afgewisseld met pindakaas of notenboter.

één maand geleden

Wij eten zo min mogelijk bewerkte producten en eten roomboter. Dit doe ik op brood/crackers/iets bakken/door aardappel puree.

één maand geleden

Wij gebruiken voor de meeste dingen liever olijfolie, 100% puur en plantaardig. Op brood wat margarine, gewoon de standaard van de lidl. Ik geloof er niet zo in dat het nou zo vreselijk veel uitmaakt allemaal

één maand geleden

Nu lees ik dat baby’s onverzadigde vetzuren nodig hebben in plaats van verzadigd vetzuren. Maar in supermarkt zijn de meeste roomboters met verzadigde vetzuren. Welke is dan goed denk je bij je zelf wil mijn baby ook niet te kort doen? Heb nu een ongezouten roomboter genomen huismerk pak. Wil nu ook een smeerbare maar weet niet welk ik dan moet nemen.

één maand geleden

Bio roomboter

één maand geleden

Alle roomboter merken hebben verzadigde vetzuren. Dierlijke vetten = verzadigd vet, plantaardige vetten = onverzadigd