Hoi hoi,
Welke margarine gebruiken jullie want zie door de bomen het bos niet meer in de supermarkt.
Het moet wel eentje zijn die geschikt is voor een baby en vanaf 8 maanden. En waar gebruiken jullie margarine voor bijvoorbeeld op brood in combinatie met wat? Hoorde van cb dat je het ook in een potje babyvoeding mocht toevoegen met lepel.
Bedankt alvast
Ik denk niet dat er een margarine is dat niet geschikt is voor babys. Anders zou het voedingscentrum dit aangeven, neem ik aan. Kijk voor de zekerheid of er toegevoegde zout zit maar ik weet niet of dit uterus gebruikelijk is bij margarine. Op de boterham, warme eten, groenten, waar dan ook kan het gebruikt worden. Als je de richtlijnen van het voedingscentrum wil volgen ga je kiezen voor margarine en geen roomboter want de eerste bevat onverzadigde vetten.
Klopt niet, roomboter bevat voornamelijk verzadigd vet, staat daarom ook ni ...
snap dat je dat zegt maar helaas loopt voedingacentrum nogal achter op de wetenschap.
https://www.ellengeerlings.nl/blog/eet-gewoon-roomboter/
dit was de eerste die ik zo even vond met gpoglen voor wat uitleg, maar er zijn nog zoveel meer websites, onderzoeken waar je dit kunt lezen.
Google ook eens 'cholesterol' en 'mythe'.'
Ik gebruikte eerst de Terra vd AH. En net over op de 'plants' (zwarte verpakking met bloemetjes). Er is er een speciaal voor kinderen. Ik wilde liever een product zonder Palmolie.
Wij gebruiken becel romig, dat is wel margarine maar met een hoger vetgehalte. En ons zoontje van 9 maanden eet gewoon de margarine als beleg op zijn brood. Afgewisseld met pindakaas of notenboter.
Wij gebruiken voor de meeste dingen liever olijfolie, 100% puur en plantaardig. Op brood wat margarine, gewoon de standaard van de lidl. Ik geloof er niet zo in dat het nou zo vreselijk veel uitmaakt allemaal
Nu lees ik dat baby’s onverzadigde vetzuren nodig hebben in plaats van verzadigd vetzuren.
Maar in supermarkt zijn de meeste roomboters met verzadigde vetzuren.
Welke is dan goed denk je bij je zelf wil mijn baby ook niet te kort doen? Heb nu een ongezouten roomboter genomen huismerk pak. Wil nu ook een smeerbare maar weet niet welk ik dan moet nemen.