51 Reacties

één maand geleden

Deze hou ik aan, maar als hij eerder moe is gaat hij eerder naar bed.

één maand geleden

Reactie op Cherylx58

Deze hou ik aan, maar als hij eerder moe is gaat hij eerder naar bed.
Die is wel echt heel ruim, 1 tot 2.5 uur. Hier is het 1.5 uur. Soms iets meer, soms iets minder maar gemiddeld is het na 1.5 uur wel klaar.

één maand geleden

Hier 1,5 uur soms 1 uur en 45 minuten maar langer word vaak jengelen Max 2 uur

één maand geleden

Reactie op Kleine Kameleon

Die is wel echt heel ruim, 1 tot 2.5 uur. Hier is het 1.5 uur. Soms iets me ...
Idd, hier ook echt niet langer dan 2u hoor, dat houdt hij niet vol. Hij heeft het zelf goed aan.

één maand geleden

1,5-2u maar slaapregressie is nu echt gaande en dat maakt dat alles anders is.. vanavond was voor de nacht 2.45u. Tja.. eerder geprobeerd (2x) maar wou echt niet. Denk straks rond de 2u zoals voorheen.

één maand geleden

Hoe gaan jullie om met de wakkertijden in combinatie met dat er wordt aangeraden om niet meer dutjes dan drie per dag te doen? Ik kom daar echt niet uit.....

één maand geleden

Reactie op MIJ91

Hoe gaan jullie om met de wakkertijden in combinatie met dat er wordt aange ...
Moe=moe. Ik ga mijn dochter niet wakker houden, omdat ze volgens de boekjes nog wakker moet blijven. Als ze het nodig heeft om een uurtje te slapen dan leg ik haar lekker in bed, krijg er een vrolijk kind voor terug👍🏼

één maand geleden

Reactie op MIJ91

Hoe gaan jullie om met de wakkertijden in combinatie met dat er wordt aange ...
Hier slaapt hij steeds maar kort (30-45min), daardoor soms wel 4 a 5 slaapjes. Hij heeft het nodig dus hij krijgt het. Na het slapen altijd vrolijk!

één maand geleden

Voor/tijdens de slaapregressie was het ongeveer 1-1,5u, nu is het ongeveer 2 uur (soms wat korter, nooit langer). Hij slaapt nu ook echt langer, hij kan 2-3 uur achter elkaar slapen en dan dus 2 uurtjes wakker. Ik hou overigens niet strikt de wakkertijden aan, ik volg mijn kindje hierin; geeft hij na een uur al aan moe te zijn dan breng ik hem naar bed. Het valt me gewoon op dat hij ongeveer 2 uur wakker is de laatste tijd, maar mocht dat anders worden is dat ook ok.

één maand geleden

Toevallig net een boek van een slaapcoach gelezen. Zij zegt 90 minuten. En lijkt je kind dan echt nog te wakker te zijn, plak er dan een kwartier aan vast en kijk hoe het gaat. Elk kindje is anders, maar anderhalf uur is wel de richtlijn. En vanaf een maand of 6 ga je richting de 2 uren. Als je kindje dat kan volhouden.

één maand geleden

Reactie op mahmoud1

Voor/tijdens de slaapregressie was het ongeveer 1-1,5u, nu is het ongeveer ...
Dan volg je toch juist zijn wakkertijden? 🙃

één maand geleden

Reactie op MIJ91

Hoe gaan jullie om met de wakkertijden in combinatie met dat er wordt aange ...
Ja dit las ik dus ook. Dat was ook de reden dat ik deze topic maakte. Maar zoals ik bij de meeste lees zit ons zoontje ook rond de 1,5 uur wakker. Soms haalt hij dat niet eens en valt hij meteen na de fles al in slaap en slaApt hij 3 uur. Maar ik volg mijn gevoel. Als hij met 1 handje door zn oog begint wrijven is het tijd. Als hij dan met 2 handjes begint te wrijven is het eigenlijk al te laat en valt hij minder makkelijk in slaap.

één maand geleden

Reactie op MIJ91

Hoe gaan jullie om met de wakkertijden in combinatie met dat er wordt aange ...
Wat een bijzonder advies 😅 onze dochter slaapt overdag 5-6 dutjes wisselend van 20, 30 of 45 minuten met heel soms 1,5u er tussen. Dat heeft ze nodig en de nacht doet ze dan ook gewoon super

één maand geleden

Reactie op MyrtheVw

Wat een bijzonder advies 😅 onze dochter slaapt overdag 5-6 dutjes wisselen ...
Het valt te lezen op slaaptipsvoorbabys.nl🙈 Ik weet niet of er meer sites zijn die dit advieseren.

één maand geleden

Hier is de wakker tijd ongeveer 1.5 uur. 1 uur en 45 minuten soms.

één maand geleden

Reactie op MIJ91

Hoe gaan jullie om met de wakkertijden in combinatie met dat er wordt aange ...
Wie geeft dit advies? Hier hangt het aantal dutjes erg af van hoe lang zoontje slaapt per dutje. Meestal zijn het vier dutjes van 45 minuten. Soms vijf dutjes. Heel af en toe drie als zoontje een dutje langer heeft geslapen.

één maand geleden

Reactie op Knuffelmama🧸

Het valt te lezen op slaaptipsvoorbabys.nl🙈 Ik weet niet of er meer sites ...
Ik word altijd helemaal loco van deze site. Bij mijn oudste zo onzeker door geworden. Zou gewoon wakkertijden aanhouden en verder de regels wat loslaten.

één maand geleden

In de ochtend nadat ze wakker is , is haar wakkertijd 1 uur. Verder over de dag ongeveer 1.5 uur. Ze komt nooit echt tot 2 uur wakkertijd. Ochtend slaapje is meestal 2 uur, middag 2.5 en daarna nog een van 3 kwartier. Ze slaapt best wel veel overdag..

één maand geleden

Reactie op Papaya

Ik word altijd helemaal loco van deze site. Bij mijn oudste zo onzeker door ...
Ja, alsof je het in de hand hebt als je baby hazenslaapjes doet. Je kan er moeilijk met een hamer naast gaan staan voor het geval hij na 20 minuten wakker wordt en écht niet meer kan slapen.

één maand geleden

Reactie op Kleine Kameleon

Dan volg je toch juist zijn wakkertijden? 🙃
Een combi; als hij eerder aangeeft moe te zijn dan zijn wakkertijden, dan breng ik hem naar bed. Dus hoe dan ook volg ik hem ☺️