51 Reacties

één maand geleden

Reactie op Knuffelmama🧸

Het valt te lezen op slaaptipsvoorbabys.nl🙈 Ik weet niet of er meer sites ...
Ja ik zweer bij deze site. Heb het boek gelezen en nu een week bezig en hij slaapt zoveel beter! Hij had altijd hazenslaapjes, bleek zijn wakkertijd te kort te zijn waardoor hij geen slaapdruk opbouwde en dus maar kort sliep. Ik moet hem nu vaak zelfs wakker maken. Vannacht 9 uur achter elkaar geslapen. Vorige week was dit ondenkbaar en was hij elke 2-3 uur wakker.

één maand geleden

Mijn zoontje is 16 weken en we houden een wakkertijd van een uur en 45 minuten aan. Vorige week lag het nog tussen 1,5 en dit in, nu is het haast op de minuut. Bij ons was het eerst chaos, tot ik een paar weken geleden de Instagram van Bureau van Slaap vond. De info die zij geven werkt bij ons heel goed

één maand geleden

Reactie op Babyinmaart2023

Ja ik zweer bij deze site. Heb het boek gelezen en nu een week bezig en hij ...
Ja daarom was ik hier ook benieuwd naar. Ik wil de hazenslaapjes niet per ongeluk in stand houden zeg maar.. als je kind al 1,5 uur achter elkaar slaapt op een dag is het makkelijk, maar hier nog steeds max 30-45 minuten... 's nachts slaapt ze wel heel goed...

één maand geleden

Reactie op MIJ91

Ja daarom was ik hier ook benieuwd naar. Ik wil de hazenslaapjes niet per o ...
Hier net zo.. maar kwam echt doordat we toch te korte wakkertijd hadden denk ik. We zijn van 1,5 uur naar 2 uur gegaan en toen ging het goed. Ook het leren zelfstandig in slaap vallen heeft geholpen. Het was even veel en zwaar, maar nu is het echt zoveel beter.

één maand geleden

Reactie op Babyinmaart2023

Hier net zo.. maar kwam echt doordat we toch te korte wakkertijd hadden den ...
Wat bedoel jij met leren zelfstandig in slaap te vallen, als ik vragen mag?

één maand geleden

Reactie op Babyinmaart2023

Hier net zo.. maar kwam echt doordat we toch te korte wakkertijd hadden den ...
Hoe doe je dat? Leren zelfstandig in slaap te vallen? ...

één maand geleden

Reactie op Babyinmaart2023

Hier net zo.. maar kwam echt doordat we toch te korte wakkertijd hadden den ...
Ben ook wel benieuwd; krijgt je kindje (nog) een speen?

één maand geleden

Is alleen mijn kind soms 4/5 uur wakker omdat ze niet wil slapen? Inmiddels 4 maanden…..

één maand geleden

Proberen vanaf comateus je kindje steeds iets wakkerder wegleggen totdat je zo ver bent dat je ze na een slaapritueel wakker weg kan leggen. Hij heeft alleen nog een speen, dat is een slaapassociatie die ik accepteer. We gaan naar zijn kamer, maken het donker, white noise aan, schone luier, slaapzakje aan, boekje lezen en dan een knuffel, wegleggen, kusje op zijn voorhoofd en weggaan.

één maand geleden

Ik hou om heel eerlijk te zijn niet echt iets aan. Ik merk dat de koek soms op is na 1,5/2 uur. Dan gaat ze slapen voor een uurtje

één maand geleden

Reactie op Aries24

Is alleen mijn kind soms 4/5 uur wakker omdat ze niet wil slapen? Inmiddels ...
Hier ook lang zo geweest, nu ook nog soms een keer per dag, vaak savonds

één maand geleden

Reactie op Aries24

Is alleen mijn kind soms 4/5 uur wakker omdat ze niet wil slapen? Inmiddels ...
Haha ik zat met verbazing en jaloezie de reacties te lezen, hier wil hij echt nog niet slapen na 2 uur, vaak is het hier na 2,5 uur maar ook al een paar x na 4 uur pas 🫠. Op zich is ie wel vrolijk, maar de nachten gaan wel echt ruk. Maar ook al leg ik m eerder in bed, dan slaapt hij toch niet.

één maand geleden

Reactie op D-1992

Haha ik zat met verbazing en jaloezie de reacties te lezen, hier wil hij ec ...
Same. Wat ik hier lees is echt een luxe. De slaapjes overdag bij mij gaan wel goed, mits ik op stap ben. Dan wil ze wakker blijven om alles mee te maken of ze wordt wakker als we haar uit de auto halen en ergens stil staan.. #fomobaby

één maand geleden

Reactie op Babyinmaart2023

Hier net zo.. maar kwam echt doordat we toch te korte wakkertijd hadden den ...
Wat bedoel je precies met een te korte wakkertijd ? Hier is ze soms na een uur alweer moe. Ze wordt huilerig en wrijft in jaar ogen. Ik leg haar dan weg en ze valt direct zelf in slaap, maar ze doet dan meestal korte dutjes van 45 minuten. Rek je het wakker zijn dan tot 1,5/2uur ?

één maand geleden

Reactie op Marie1324

Wat bedoel je precies met een te korte wakkertijd ? Hier is ze soms na een ...
Vraag ik me ook af... Als ik ga rekken wordt hij oververmoeid, gaat hij hard huilen in zijn bed en komt er niets meer van slapen, drama dus....

één maand geleden

Reactie op Marie1324

Wat bedoel je precies met een te korte wakkertijd ? Hier is ze soms na een ...
Ja dan rek ik dat inderdaad zolang als mogelijk is. Soms kom ik niet tot de 2 uur hoor. De dag start om 7:00 uur, 9:00 uur dutje van een uur. Dan om 12:00 uur dutje van 2 uur en dan van 16:00 tot 17:00 nog een dutje (maar deze is niet altijd een uur) en dan om 19:00 uur weer naar bed. Zo komt het voor ons fijn uit en hij doet het er goed op. Is een stuk blijer als hij wakker is.

één maand geleden

Reactie op Babyinmaart2023

Ja dan rek ik dat inderdaad zolang als mogelijk is. Soms kom ik niet tot de ...
Fijn dat het werkt. Hier dus nog totaal geen regelmaat in haar slaapjes. De ene keer blijft ze 3 uur wakker en de andere keer is ze na 1 uur alweer moe. Vaak slaapt ze 45 minuten en soms 1,5 uur of meer. Geen peil op te trekken. Vind het op zich geen probleem want overal waar we zijn leg ik haar gewoon te slapen als ze moe wordt, maar een beetje regelmaat zou toch ook wel handig zijn.

één maand geleden

Reactie op MIJ91

Hoe gaan jullie om met de wakkertijden in combinatie met dat er wordt aange ...
Dit advies volg ik niet. Het aantal dutjes is bij ons afhankelijk van de duur van de slaapjes want moe is naar bed, daarom hebben we ook geen vast schema of vaste tijden. Over het algemeen zitten we op 4 dutjes per dag. De wakker tijd is momenteel 1,5u-2u (zoontje is 16w).

één maand geleden

Reactie op estelerr_

Dit advies volg ik niet. Het aantal dutjes is bij ons afhankelijk van de du ...
Hier net zo.. ik kijk naar wakkertijd/vermoeidheid maar niet naar aantal slaapjes. Soms (nu met sprong/regressie) doet ze hele dag korte slaapjes, andere dag wel dutje van 3u. Doordat slaapjes zo variëren komen we soms ook anders uit. Ene dag 3 en zoals vandaag (6u al wakker) meer dutjes vermoedelijk. Ook afhankelijk weer van de duur.

één maand geleden

Reactie op Marie1324

Fijn dat het werkt. Hier dus nog totaal geen regelmaat in haar slaapjes. De ...
Uiteindelijk is het belangrijkste dat je iets doet wat in jullie gezin past en het komt allemaal vanzelf wel denk ik.