51 Reacties

één maand geleden

Reactie op D-1992

Haha ik zat met verbazing en jaloezie de reacties te lezen, hier wil hij ec ...
Denk je niet dat hij al eerder wil slapen dan die 2 uur? Lijkt voor mij misschien eerder dat hij overactief wordt omdat hij mogelijk juist te lang wakker is, zeker na 4 uur... dat is echt lang voor kleintjes. Hoe oud is je zoontje?

één maand geleden

Reactie op AMEKP

Hier net zo.. ik kijk naar wakkertijd/vermoeidheid maar niet naar aantal sl ...
Ja, dit werkt voor ons het beste nu. Bij de oudste heb ik weleens geprobeerd om een schema aan te houden maar daar werd niemand blij van 😛 Vond het wel fijn toen er vanzelf meer ritme ontstond (na de hazenslaapjes fase) en het meer voorspelbaar was, maar dat komt nog wel.

één maand geleden

Reactie op Kleine Kameleon

Denk je niet dat hij al eerder wil slapen dan die 2 uur? Lijkt voor mij mis ...
Nou ik moet eerlijk zeggen dat mijn meisje van 16 weken nu gewoon moe is. Ogen wrijven, gapen, alle signalen. Maar slapen doet ze niet. Wat ik ook probeer. Of ze valt tijdens borstvoeding in slaap en wordt tijdens het boeren of neerleggen wakker. Alle richtlijnen zijn allemaal leuk en aardig, goed om te weten en na te streven, maar in de praktijk is elke baby anders. Vooral (helaas) die van mij.. hoe zou jij dat aanpakken?

één maand geleden

Onze dochter is nu 5 maanden, gecorrigeerd 4,5. Ik kijk echt naar haar zelf. De ene keer blijft ze ruim 2 uur wakker. Andere keer is ze na 1,5 uur alweer moe. Volgens mij zit de wekkertijd tussen 4-6 maanden ook tussen 1,5 en 2,5 uur. De ene dag doet ze 5 dutjes, andere dag 3. Zolang je je kindje volgt is dat t beste 🥰

één maand geleden

Reactie op Aries24

Nou ik moet eerlijk zeggen dat mijn meisje van 16 weken nu gewoon moe is. O ...
Ik zag gisteren een filmpje voorbij komen over kindjes die moeilijk de slaap kunnen vatten ondanks moe zijn. Ze gaf aan dat sommige kindjes meer prikkels nodig hebben, ze geeft haar kindje dan een stevige massage (armen/benen stevig masseren/wrijven/knijpen) en haar gewrichten strekken/buigen. Misschien het proberen waard?

één maand geleden

Reactie op Papaya

Ik word altijd helemaal loco van deze site. Bij mijn oudste zo onzeker door ...
Ik ken de site zelf ook niet, maar kwam er toevallig op uit toen ik zocht naar wakkertijden. Maar vond dit ook wel een gek advies, maar als nieuwe mama begin je dan toch te twijfelen🙈

één maand geleden

Hier 4 maanden en 3 dutjes per dag. Ik hou 2 uur wakkertijd aan en dat werkt voor hem. 9-10 slapen 12-14 slapen 16-17 slapen En dan 19-7 slapen

één maand geleden

Reactie op WvdE

Hier 4 maanden en 3 dutjes per dag. Ik hou 2 uur wakkertijd aan en dat werk ...
Slaapt hij dan echt elke keer de gezette tijden? En maak je hem dan wakker als hij langer slaapt? En wat doe je als hij korter slaapt (in de middag bijvoorbeeld).

één maand geleden

Reactie op estelerr_

Slaapt hij dan echt elke keer de gezette tijden? En maak je hem dan wakker ...
Oh nee hoor! Is een beetje een richtlijn. Niet zo zwartwit als ik het getypt heb eigenlijk🤭 Ligt er natuurlijk aan hoe laat hij wakker is. En hij wordt altijd ongeveer 2 uur daarna weer moe. Hij doet meestal 2 korte en 1 lang dutje. Dus als hij maar van (ongeveer) 12 tot 13 slaapt, dan slaapt hij smiddags meestal wat langer. Ik maak hem nooit wakker! En als hij te snel wakker wordt dan probeer ik hem nog in slaap te krijgen met een fiepje of even wiegen