31 Reacties
2 jaar geleden
Ik ga neutral wasmiddel zit niks in wat schadelijk voor de huis van de kleine kan zijn
2 jaar geleden
Neutral is helaas niet zo neutral als ze zeggen! Er zitten wel schadelijke stoffen in. Je huid is je grootste orgaan. Wat veel mensen niet weten is dat je huid van alles opneemt, ook stoffen uit wasmiddel.. dit komt dan dus in je bloedbaan terecht.
Ik gebruik altijd INCIA wasmiddel. Hier zit echt helemaal geen troep in!
2 jaar geleden
Ik maak mijn eigen wasmiddel met een stuk milde zeep en eventueel etherische oliën
2 jaar geleden
Reactie op Mom2be-27
Neutral is helaas niet zo neutral als ze zeggen! Er zitten wel schadelijke ...
Dat is met zoveel dingen 😅.. ieder zijn eigen afwegingen wat dat betreft. Wat denk je dat er in al het eten zit verwerkt en alles en zo kan je wel ff doorgaan haha en kun / mag je niks meer. Ik ben iets nuchterder hierin denk ik. Vroeger zijn de mensen ook oud geworden denk ik maar.
2 jaar geleden
Reactie op melissilvain
Dat is met zoveel dingen 😅.. ieder zijn eigen afwegingen wat dat betreft. ...
Zo denk ik er ook over. Tegenwoordig is alles slecht voor je..
2 jaar geleden
Wij gebruiken persil sensitive en wassen alle kleren van ons zoontje (1,5 jaar) en straks ook van de baby apart. Ook zonder wasverzachter, soms met beetje azijn en/of ossengalzeep bij hardnekkige vlekken.
2 jaar geleden
Reactie op melissilvain
Dat is met zoveel dingen 😅.. ieder zijn eigen afwegingen wat dat betreft. ...
Dat zeker! Is ook zeker ieder zijn eigen afweging. Ik ben daar wel heel erg mee bezig op elk vlak, dus dan gaat dit automatisch mee. Met wat voor pannen ik kook ivm de teflon laag, welke verzorgingsproducten ik gebruik, ik kook altijd enummer vrij, ik gebruik een waterfilter, eet nooit geraffineerde suikers etc etc.. dus gebruik ook natuurlijke wasmiddel en verzorgingsproducten voor mijn kindjes. Maar als je dit niet doet, is daar ook niks mis mee. Ik deelde het alleen voor de mensen die het nog niet wisten en nog zoekende zijn bijvoorbeeld 😊
2 jaar geleden
Ik heb de eerste wasjes gedaan met robijn Zwitsal + wasverzachter en al snel ging alles gewoon met ons wasmiddel (Ariël) en wasverzachter (robijn). Onze zoon heeft een hele gevoelige huid - net als ik - maar het type wasmiddel is nooit een probleem geweest. Bij de 2e doen we het dus net zo!
2 jaar geleden
Ik gebruik ariel pods en had de vorige keer daar een neutraal versie van voor de eerste keer wassen. Maar deed de kleren daarna eigenlijk gewoon met onze was mee (ik gebruik nooit wasverzachter). Onze zoon kreeg er geen last van. Nu ga ik dus gewoon ons wasmiddel gebruiken, de ariel pods en als er op gereageerd word kan ik altijd nog een neutral wasmiddel kopen.
2 jaar geleden
Reactie op Mom2be-27
Oh, ik ben wel benieuwd hoe je dit doet!
Ik rasp 80 gram zeep, alleppo of marseille zeep en verdun dit met een liter heet water. Als de zeep gesmolten is voeg ik nog 4 liter water toe en etherische olie. Voor witte was voeg ik nog 80 gram baking soda toe.