11 Reacties
2 jaar geleden
Wat een onzin! Bedrijfsarts in opleiding = bedrijfsarts. Zo iemand heeft ervoor doorgeleerd en moet nu alleen nog vlieguren maken. Ik heb al een aantal keer een afspraak met de arts in opleiding gehad. Advies telt precies hetzelfde en er is in principe geen onderhandeling over mogelijk.
Het lijkt me ook heel moeilijk om op m’n strepen te gaan staan, maar je staat volledig in je recht als je het advies opvolgt. Bovendien functioneer je nu toch ook niet goed? Ik begrijp niet waarom je werkgever dit van je vraagt.
Inderdaad, aan jezelf en aan de baby denken. Als ik jou was, zou ik het een beetje aandikken of zelfs liegen als je werkgever zich zo opstelt: zeg bijvoorbeeld dat de verloskundige heeft gezegd dat je risico loopt op een vroeggeboorte als je je te veel inspant.
Veel sterkte!
2 jaar geleden
Reactie op Estherlaura
Wat een onzin! Bedrijfsarts in opleiding = bedrijfsarts. Zo iemand heeft er ...
Klopt. Ze werken onder (beperkte) supervisie formeel dus elke casus wordt dan afgetikt (dus daarmee ook akkoord gegeven) en het advies is dus gewoon geldig! Idioot dat je leidinggevende daar nog onderuit probeert te komen.
2 jaar geleden
Ziek melden! Ik had als advies van de bedrijfsarts 4 dagen 6 uur gehad en dat zou pas 2 weken later ingaan, eerder ‘kon’ het niet. Na 2 dagen van 10 uur (waarvan maar 8 betaald, maarja oudergesprekken en ouderavond..) heb ik me ziekgemeld. Toen kon het plots wel eerder ingaan 😅
2 jaar geleden
Wat een onzin verhaal zeg van jouw leidinggevende. Een arts in opleiding is een arts. Dat is hetzelfde als een diagnose krijgen van een neuroloog in opleiding en dan zeggen dat de diagnose niet echt is omdat hij nog in opleiding is 🥲
Mijn advies zoals anderen hier ook hebben gegeven: je ziekmelden voor een bepaald percentage wat je bent overeengekomen met die arbo arts. Dat kan je leidinggevende niet weigeren.
Ik heb me destijds ook voor 50% ziekgemeld en heb me toen laten verwijzen naar de arbo arts. Daar gingen best wat weken over heen voor die een plekje voor me had en in die tijd heb ik gewoon 50% gewerkt. Die heeft me vervolgens zelfs het advies gegeven 100% ziek te melden.
Sterkte!
2 jaar geleden
Ik denk dat je beter ziek kunt melden tot je weer de bedrijfsarts spreekt. Bespreek daar je zorgen. Je werkgever mag het advies van bedrijfsarts (in opleiding of niet) niet weigeren.
2 jaar geleden
Ik denk dat je beter ziek kunt melden tot je weer de bedrijfsarts spreekt. ...
Dat is niet helemaal waar. Advies van de een bedrijfsarts is niet bindend. Alleen volgen de meeste werkgevers het wel op omdat anders het gevolg vaak meer uitval is. Als de werkgever het er niet mee eens is en het gaat niet gewoon ziekmelden en opnieuw in gesprek met de bedrijfsarts (i.o.) om dit terug te koppelen.
2 jaar geleden
Gewoon 100% ziekmelden. Mijn bedrijfsarts zegt ook dat ik half uurtje nog kan werken like?🙃🙃. Mijn leidinggevende en ik hebben samen besloten om ons hier niet aan te houden omdat ik gewoon nog rust nodig heb
2 jaar geleden
Bij mijn vorige zwangerschap ging mijn manager ook van alles tegenin van wat de bedrijfsarts zei.
Kheb toen de bedrijfsarts gevraagd om duidelijk te laten maken aan mijn manager hoe het werkt 😅
En toennpas hield mijn manager op.
(Waar ik toen werkte namen ze alles aan van de bedrijfsarts)
2 jaar geleden
Ik heb een week of 3 voor 50% gewerkt. Gister gesprek gehad met mn manager en aangegeven dat het nog steeds zwaar is en ook nog zwaarder wordt. Ze heeft me nu 100% ziek gezet. Ik doe nog wel mn diensten 3x 4 uurtjes maar gewoon boventallig, ik doe wat er gaat en als het niet gaat kan ik lekker naar huis. Heel fijn gevoel. Zo trek ik het nog wel tot begin feb :)
Werk in de zorg trouwens.