Hoi andere mama's!
Mijn zoontje is nu 7 maanden en ik werk weer sinds half juli, sinds hij 4,5 maand is. Ik merk dat het werken me zwaar valt. Vooral de combinatie van alles: mijn man heeft wisseldiensten, dus ik ben ook regelmatig alleen thuis in de avonden na mijn werk. Heel pittig vind ik: kolfspullen afwassen, spullen klaarzetten voor de volgende dag (opvangspullen/werkspullen/kleding voor beide), zelf eten (wel vooruit gekookt), huishouden en natuurlijk m'n mannetje naar bed brengen en voeden en hij slaapt ook niet altijd gelijk. Ik werk 24 uur, 3 dagen van 8 uur achter elkaar. Vooral die 8 uur per dag vind ik veel, en dan zijn de ochtenden en avonden dus zo druk vind ik. Gelukkig kan ik ook thuiswerken 1 of 2 keer per week, maar alsnog. Mijn man helpt waar hij kan, brengt hem ook naar de opvang met avonddienst bijvoorbeeld, kookt voor ons, doet ook huishouden. Het voelt regelmatig alsof het teveel is voor me, alsof ik het niet aankan. Ik voel me dan zwak, zoveel moeders doen dit toch maar gewoon even?
Herkent iemand zich in mijn verhaal? Ik zou me haast schamen dat het me zwaar valt en me somber maakt. Mijn hoofd maak overuren en het is chaos daarbinnen. Ik mis daarbij enorm tijd voor mezelf, sporten en voel een enorme druk om social media (voornamelijk WhatsApp) bij te houden.