15 Reacties
vorig jaar
Ja ik gebruik het ook, en het kan iets zijn waar ze aan wennen maar prima toch? Op latere leeftijd kun je het afbouwen door het steeds een beetje zachter te zetten.
https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/white-noise-baby/
vorig jaar
Wij gebruiken vaak een sshh geluid wat op de babyfoon zit. Maar inderdaad alleen nodig bij het inslapen om 1900. Ik vind het voor nu prima zo. Af en toe proberen te zonder lukt dat niet zet ik het aan. De andere slaapjes allemaal zonder en ze slaapt van 1900 tot 0700 (om 2230 nog even een voeding). Ik vind het prima zo.
vorig jaar
Wij gebruiken het ook! Hebben eentje met een timer, gaat na een tijdje vanzelf uit.
vorig jaar
Reactie op marieke98
Ik ben bang dat ze dadelijk niet meer zonder kan!
Bij ons is het onderdeel van het slaapritueel. Vanaf 1 jaar wordt het geloof ik aangeraden af te leren door steeds zachter te zetten. Tegen die tijd slapen ze alweer op een hele andere manier dus zou je er nu nog niet te druk om maken :)
vorig jaar
Reactie op ModeBo
Voor degenen die het gebruiken en voor wie het werkt:
Welk geluid gebruike ...
Misschien iets zachter zetten? Als ik m te hard zet lijkt hij er ook onrustig van te worden, maar hij staat nu vrij zacht en heb echt het idee dat het werkt. Ik gebruik de gewone white noise, dus constante toon. Ge茂ntroduceerd bij het slaapritueel die voor elk slaapje zelfde is: naar boven, slaapzakje aan, muziekdoosje 2 keer afspelen en dan bij de 2e keer witte ruis aan. Inmiddels vallen zijn oogjes dicht zodra de witte ruis aan gaat. (Wel met mijn hand vast en soms met speentje, maar heb nu het idee dat hij witte ruis en het muziekje echt koppelt aan nu moet ik slapen)
vorig jaar
Ik zet het ruisje aan als ze slaapt.
Nu ik haar tegenwoordig al in bed leg voordat ze slaapt zet ik hem alvast aan.
Staat een uur op de zachtste stand.
Ze kan ook zonder ruis slapen. Ik zet het ruisje meer aan, zodat de omgevingsgeluiden gedempt worden (van de trap af lopen, badkamer deur open doen etc).
vorig jaar
Hier slaapt ze al sinds de geboorte met white noise. Hij staat op t ventilator geluid. Constant hetzelfde geluid. Mijn oudste dochter van bijna 3 slaapt er ook nog steeds mee.
Waarom zou je het erg vinden als je kindje niet zonder kan? Heel veel volwassenen slapen er ook mee omdat het ook helpt om beter te ontspannen.
vorig jaar
Wij gebruiken ook white noise. Bij alle slaapjes. Overdag hebben we hem iets harder aan. In de nacht staat die al op de zachtste stand. Wij hebben altijd het geluid van de zee馃槀