9 Reacties

één maand geleden

Daar zou je gelijk mee kunnen hebben. Mijn dochter is ook vaak rond die tijd wakker en ik was ook op zoek naar redenen en teveel melk snachts is er zeker een. Als ze snachts poepen dan is dat meestal een teken voor te veel melk snachts.

één maand geleden

Reactie op Eva260324

Daar zou je gelijk mee kunnen hebben. Mijn dochter is ook vaak rond die tij ...
Ja hier poept ze niet maar dus wel veel scheetjes. Heb jij de fles dan afgebouwd of?

één maand geleden

Reactie op Liisss

Ja hier poept ze niet maar dus wel veel scheetjes. Heb jij de fles dan afge ...
Ik geef bv, probeer af te bouwen snachts, maar dat lukt nog niet echt. Ben nog niet consequent genoeg ;-)

één maand geleden

Hoeveel en hoe lang zijn de slaapjes overdag?

één maand geleden

Je zou bijv één nachtfles kunnen verplaatsen naar 17 uur en de fles van 18 uur proberen te verplaatsen naar 7 uur. Dan heb je miss een uur speling. Ik weet niet hoe je uitkomt met slaapjes. Ik geef borstvoeding en hij krijgt alleen(borst)voeding voor het slapen gaan. En in de nacht een paar keer, maar dit ben ik aan het afbouwen. Ik probeer nu eerst te troosten met knuffels/wiegen en liedje, lukt dit niet dan krijgt hij borstvoeding.

één maand geleden

Reactie op Carly90

Hoeveel en hoe lang zijn de slaapjes overdag?
Wisselt nog heel erg. Vaak ‘s ochtends een uur, s middags een uur tot 1,5 en dan nog een keer 45 minuten tot 16:00. En dan is ze om 18:30 echt helemaal op en gaat ze de nacht in. Maar er zitten ook nog wel eens dagen tussen dat ze alleen maar korte slaapjes doet..

één maand geleden

Reactie op Liisss

Wisselt nog heel erg. Vaak ‘s ochtends een uur, s middags een uur tot 1,5 e ...
Ah ja oké. Wellicht helpt het om daar wat structuur in te bieden? Maximaal 3 slaapjes overdag van maximaal 3 uur. Zie hier; https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slaapschema/baby-8-maanden/?srsltid=AfmBOoptoh8mCwBXMls4L7Qfl-iVW0JyGBu0AuAKvTBiCzB0eiejXSXU. Het is een richtlijn uiteraard, elk kindje is anders. Ik weet wel uit ervaring met m’n oudste zoontje, die maakte ik nooit wakker overdag, dat die ‘s nachts heel veel aan het spoken was daardoor. We hebben 1,5 jaar lang af en aan gebroken nachten gehad. Nu bij m’n dochter ga ik wel echt het maximale aanhouden voor het slapen overdag zodat ze ‘s nachts wat beter slaapt dan m’n zoontje toen 😆

één maand geleden

Misschien aardappelpuree bij de groente toevoegen, en groente met veel vezels zoals bloemkool gebruiken. Dat is goed voor de stoelgang, misschien is ze een beetje verstopt. Ze krijgt dan daarna nog de fles voordat ze gaat slapen.

één maand geleden

Probeer de groenten (avondeten eens veel vroeger op de dag te doen), tussen de middag bijv. Misschien krijgt ze ‘s nachts last van het verwerken van de zwaardere voeding