22 Reacties

één maand geleden

Ik geef soms een klein beetje griekse yoghurt

één maand geleden

Hoezo van de boer en niet uit de supermarkt? Echt nog nooooit gehoord 😂 Ik heb m’n dochtertje van bijna 8 maanden nu een aantal keer kwark (skyr aardbei of skyr coconut) gegeven en ze vindt het heerlijk. Het vervangt absoluut nog geen maaltijd en puur ter proeven gegeven, met een aantal hapjes.

één maand geleden

Reactie op Carly90

Hoezo van de boer en niet uit de supermarkt? Echt nog nooooit gehoord 😂 ...
Ik las dat wel is. Dat je dan zelf yoghurt maakt met melk die je van de boer haalt 😅

één maand geleden

Ik heb toevallig net een pak halfvolle yoghurt gehaald met de minste toegevoegde suikers etc. Ga dat vandaag voor het eerst geven. Nog nooit gehoord dat het van de boer moet zijn. Volgens mij mag je vanaf 7 maanden gewoon wat yoghurt geven, zolang het geen melkvoeding vervangt zegmaar. Hier krijgt ze om 15:00 geen fles meer maar een snackje of dus yoghurt vandaag voor het eerst.

één maand geleden

Ik geef mijn dochter van 8,5 maand dagelijks griekse yogert. Zo’n 100gr per dag vind ze heeerlijk

één maand geleden

Jazeker! Magere kwark en ze vindt het lekker 😄 soms met een beetje banaan erdoor

één maand geleden

Griekse yoghurt met fruit doorheen geprakt of gepureerd. Hij smult ervan.

één maand geleden

Sinds 8 maanden geef ik ook griekse yoghurt. Maar dan wel échte griekse yoghurt met levende culturen. Die levende culturen zijn gezonde bacteriën die goed zijn voor de darmen. Van het merk Dodoni. Als je gewoon yoghurt wil geven is de bio yoghurt van Pur Natur een aanrader, daar zitten ook levende culturen in. Dat je hebt gelezen dat je yoghurt gemaakt van melk van de boer beter kan geven, zal denk ik, ook daarmee te maken hebben. Omdat die levende culturen hebben. De meeste in de supermarkt zijn ‘griekse stijl’ yoghurt, dat is gewoon ingedikt yoghurt eigenlijk. Niets mis mee hoor, maar mist de probiotische effect van yoghurt

één maand geleden

Hier sinds een weekje elke ochtend wat griekse yoghurt met geprakt fruit erdoor, is echt zijn lievelingskostje geworden!

één maand geleden

Ja hoor ze krijgt hier volle yoghurt van de boer! En ze vind het heerlijk

één maand geleden

Nog nooit van gehoord dat je geen gewone yoghurt mag geven. Mijn zoontje krijgt sinds een week of 2 yoghurt met geprakte liga er door heen. Ik vervang daar mee voeding 3 van de 4 totaal.

één maand geleden

Reactie op Roos7290

Nog nooit van gehoord dat je geen gewone yoghurt mag geven. Mijn zoontje kr ...
Weet wel dat er in liga superveel suiker zit

één maand geleden

Volgens mij gaven we de oudste rond 8-9 mnd yoghurt na het avond eten. Gewoon volle Griekse yoghurt. Soms kreeg hij er een beetje appelmoes, geprakte banaan of alleen wat kaneel erdoorheen.

één maand geleden

Reactie op rianne123456

Weet wel dat er in liga superveel suiker zit
Hm… wat geef jij dan als tussendoortje?

één maand geleden

Reactie op Roos7290

Hm… wat geef jij dan als tussendoortje?
Ik kijk net op de verpakking, per liga 3,3 gram. Maar in een fruitpotje Olvarit zit ook 12,6!!! gram suiker. Of in een potje groente 3,2 gram. Hoe moet je dan minder suiker of suikervrij eten geven?

één maand geleden

Reactie op Roos7290

Ik kijk net op de verpakking, per liga 3,3 gram. Maar in een fruitpotje Olv ...
Is wel een verschil tussen fruitsuikers en toegevoegde suikers. In een liga zitten toegevoegde suikers, lees; https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/suiker.aspxMijn En hoe kijk je naar het potje? Want Olvarit is per 100 gram ongeveer 10 gram (natuurlijke) suikers. En er zit niks aan toegevoegd. In een baby liga zit per 100 gram 23 gram suiker en is allemaal toegevoegde suikers.

één maand geleden

Reactie op Carly90

Is wel een verschil tussen fruitsuikers en toegevoegde suikers. In een li ...
Maar wat geef jij dan als tussendoortje?

één maand geleden

Reactie op Roos7290

Maar wat geef jij dan als tussendoortje?
Baby puffs: https://mamarooskookt.nl/tussendoortje-voor-je-baby/amp/ Of mais sticks en soms wat yoghurt of kwark (klein beetje). En sowieso elke dag fruit. M’n dochter eet zelf stukjes peer en banaan met haar handen en kauwt goed. Ze eet ook avocado’s. Eigenlijk alles wat redelijk zacht is om te kauwen kan ze zelf in stukken eten. En ze krijgt brood met lunch met beleg van pindakaas of avocado of gewoon boter.

één maand geleden

Wij geven na het warm eten een klein beetje, ongeveer 1 eetlepel (griekse) yoghurt als toetje, gewoon naturel en hij vind het heerlijk! Nu kan hij gewoon meedoen als wij en z’n broer het toetje eten ‘‘s avonds